Goede- & slechte berichten.................. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Goede- & slechte berichten.................. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Goede- & slechte berichten..................

Door: Jan & Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

06 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Om maar met het slechte nieuws te beginnen dat het bij jullie beter weer is dan hier, regen, regen onweer en regen en dat we weer heel vroeg ons bed uit 'moesten'. Het ontbijt bestond uit het leasen van bolletjes met beleg bij CatHy en m'n eigen koffie, morgen maar twee schepjes minder in de koffiezetter, afijn we werden er wel direkt wakker
van!! Moet nog voor half zeven m'n fototoestel in het huis plaatsen, oja een van de goede berichten is dat het fototoestel van Edith, dat door mij was verloren tijdens het ophalen van de pick-ups, weer terug is!! We gaan onderweg naar Divi Flamingo waar we een boot gereserveerd hadden voor duiken en snorkelen bij klein Bonaire. Alle
uitrustingen staan bij de boot een het begint weer te stormen, regenen en bliksemen. Het goede nieuws is dat toen het na een halfuurtje wat droger werd werden de motoren gestart, iedereen aan boord en daar gaan we voor een korte overtocht naar klein Bonaire.Een kwartiertje later maken we vast aan de ankerboei en we liggen kort onder de kant. De snorkel groep, bestaande uit Prescilla & Max en CatHy, onder leiding van Jolly gaan als eerste van boord op zoek naar schildpadden, roggen en alle mooie vissen. Onze gids gaat van boord en begint gelijk weg te zwemmen, tegen de tijd dat Gerard, altijd de laatste!!, op de bodem aankomt is de gids al uitzicht. Gelukkig twijfelde Edith een beetje tussen ga ik de gids achterna of blijf in nog even wachten op Gerard (de Laatste) Het is een prachtige duik Johan, Gerard en ik fotograferen er lekker op los, Edith twijfelt en is nog steed halverwege de gids en ons.Gelukkig daar is de gids weer!! hij is al weer op de terug tocht, vriendelijk het oke teken geven en gewoon door
zwemmen! Bij 100bar (halve duikfles) keren wij ook om en zwemmen op een mindere diepte terug naar de boot. Max komt ons te gemoed snorkelen, ik zie toevallig 2 hele grote stalen schakels op de bodem liggen en neem deze als extra gewicht mee omhoog, aan de oppervlakte vraag ik hem of hij even mee wil naar beneden, hier over hoefte hij niet lang te denken ik geef het mijn reserve automaat in zijn mond en geef hem de 2 stalen schakels en zeg dat hij deze nooit mag loslaten. Samen hebben we op 8-10 meter diepte naar het koraal en de vissen gekeken. Doordat de lucht
voorraad begon op te raken zijn we bij de boot naar boven gegaan, hij vond het geweldig!!! Jollies snorkel ploeg is ook helemaal hieper want er kwam naast de boot een schildpad boven met z'n koppie. Het ankertouw gaat weer los en de boot vaart naar een nieuwe ankerplaats en het hele circus begint opnieuw storm, regen en bliksem, ja gaan we nu het water in of niet, samen beslissen we dat het veiliger is onderwater dan op de boot. De snorkelaars twijfelen nog
maar de duikers met de gids gaan onder om 80 minuten later weer onder de boot te zijn, wanneer we boven water komen zitten de snorkelaars en de beide gidsen onder een handdoek verscholen te bibberen. Eenmaal aan boord worden de moteren weer gestart voor de terugreis. Op Divi Flamingo hebben we lekker gegeten, het goede nieuw is nu dat we hier blijven voor nog 2 duiken op het huisrif Calabas-reef, het mindere goede nieuws is dat de snorkelgroep heeft besloten te gaan winkelen. Het potje van CatHy staat op springen er moet gewoon wat gekocht worden. Hier houdt het verhaal over de snorkelaars op en wij gaan te water om te kijken of het zeepaardje en schillie de huisrif schildpad van vorig jaar nog 'thuis' zijn. Het zeepaardje hebben we gevonden en er zijn veel foto's gemaakt. De Divemasters in opleiding, Edith (de eerste) en Gerard (de laatste) hebben nog de skill 'geen lucht, ik wil lucht met je delen' moeten uitvoeren, je kon duidelijk zien dat de lessen in het zwembad goed zijn geweest. Wij, Johan en ik, zijn trots op hoe jullie dit uitvoerde.Na een korte oppervlakte interval zijn we voor de vierde keer te water gegaan, nu wel tot zo'n 28 meter, halverwege de duik hebben we ons opgesplitst Edith & Johan en Gerard en ik. Zwemmende murene en een schildpad(je) en dan natuurlijk al die andere vis!!! Het slechte nieuws was dat het restaurantje waar we wilde eten gesloen was en het goede bericht was dat er heel veel andere wel open zijn!! Het was weer een gezellig dagje met z'n alle! CatHy doet nog even de groeten aan haar ouders en heeft ons beloofd er morgen eentjew minder te nemen. Opa en Oma maakt U zich geen zorgen Gerard (de laatste) heeft het helemaal in de hand!!
Fijne dag/nacht idereen en tot morgen

Jan

• 07 Mei 2011 - 06:11

Carola:

Nou, dat is toch leuk wakker worden met al de spannende verhalen van jullie.
    Staat de wereld nou echt op z'n kop, want je zou toch zeggen, daar waar jullie zoveel kilometers voor in het vliegtuig hebben gezeten, moet het toch droog, zonnig en heerlijk zijn!?
    Nadat ik straks mijn "eigen bolletjes" ga opeten, schiet ik daarna mijn bikini aan en ga heerlijk op het gras liggen, met zo'n graadje of 23, zou ook nog een duik in onze sloot kunnen maken......
    Maar dat sla ik vandaag nog maar even over!
    Ik blaas straks wel veel zonneschijn richting jullie kant op, wat een prachtige foto's en gelukkig regent het daar niet. Ik wens jullie morgen weer een prachtige dag toe.
    Groetjes Carola

• 07 Mei 2011 - 15:53

Rincke:

leuke verhalen weer.zonde van het weer.
    schillie is waarschijk op vakantie want die wou mooi weer hebben.
    geniet er allemaal van.
    hier gaat het ook allemaal goed met de verbouwing.
    groetjes

• 07 Mei 2011 - 16:16

Marion, En Derest. :

Hallo allemaal,

Wat een lang verslag..
    En wat jammer van het weer! Hier is het een super lekker weertje.
    Ik hoop voor jullie dat het weer nog beter wordt.
    Maar zo te lezen hebben jullie het wel leuk,
    en wat een leuke foto's al allemaal, ik ben benieuwd naar de rest van de foto's...
    en tjaa,, is ma weer bezig met haar wijn, ik zeg niets..
    hahaha.
    De groete terug van opa en oma, en natuurlijk ook van ons :D.
    Nog veel plezier verder.! en geniet er van, want als ´t leuk is is ´t altijd zo voorbij!
    ooowja, ik moest nog even zeggen tegen me ma dat Peter 2-0 van Marken gewonnen heeft en Kees al lekker met ze vrienden is wezen zwemmen..

xxx
    Alle vissertjes en opa en oma.

• 07 Mei 2011 - 16:25

Thea:

Jullie hebben dan veel regen maar die duikfoto's maken me toch wel jaloers hoor! Wauw wat mooi allemaal weer. En wat stoer van Max! Dat wordt dus de nieuwe leerling?

Veel plezier nog allemaal.

• 08 Mei 2011 - 19:32

Tom En Margreet:

dat was een lang verhaal Jan ! Lag Edith soms weer lekker te slapen ? Dat zeepaardje leek wel kunst ! Hadden de snorkelaars die voor jullie gekocht ? Veel plezier met z'n allen !