Ik mis m'n seniorenmomentje....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Ik mis m'n seniorenmomentje....... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Ik mis m'n seniorenmomentje.......

Door: Jan & Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

08 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Net als zo met het weer is het ook zojuist goed gekomen met het internet in het appartement. Zondagochtend om 05.30 uur ging de telefoon ik dacht nog wie kan dat nu zijn??? het was de wekker!!! Edith had h'm gezet omdat we met Johan en Geer, zo mag ik hem nu nu noemen, (meestal de laatste weet je wel!!) gaan we een vroege morgen duik maken op het huisrif voor de deur. Het wordt al lichter wanneer we te water gaan. Het leuke van zo'n duik is dat je weer andere dingen ziet als overdag of met een nachtduik. De vis is wakker en zwemmen aktief rond. Hooiwagenkrabbetjes met zeer lange poten vinden we in overvloed en aan het einde van de duik nog een knoepert van een octopus, een klein 80 minuten later komen we weer het water uitlopen en worden we ontvangen door de rest met goedemorgen, waar gaan we ontbijten?" Na een lekker ontbijtje besluiten we te gaan duiken op de duikstekken Andrea 1 en daarna Anrea 2. Vorig jaar hebben we hier met een aantal schilpadden gesnorkeld en gedoken, maar ja...... een schildpad is niet zo plek gebonden als een zeepaardje. We hebbeneen zwemmende schildpad gevonden en Geer, je weet wel was er als eerste bij en heeft het diertje op een plaatje vast gelegd. Hij zelf zegt dat het een winner is!! Zal dan ook wel binnenkort boven de bank, het bed en op de zaak hangen en natuurlijk tegen een kleine vergoeding te krijgen zijn. Na de tweede snorkel/duik rijden we weer naar Divi Flamingo om te lunchen, het duurt wat langer dan normaal. Ik ga de komputer halen want bij Divi is er wel een internet verbinding, Johan en Geer maken een duikje op het huisrif Calabas reef en de snorkelaars liggen ook in het water. En dan....... hebben we op eens tijd over want voor de nachtduik is het nog te vroeg en om te eten dat hebben we net gedaan. Johan brengt de 'meiden' naar het appartement om bij het zwembad een borrel te nemen en wat chips te snaaien. Wanneer Johan terug is gaan we rond 18.30 te water Wanneer wij de zoeklichten van de flitsers, de videolampen en de duiklampen aanzetten onderwater is het opeens weer dag!!! Mensen op de kant en in het restaurant hebben ons gewoon van af de kant kunnen volgen! De vissen, hooiwagenkrabben,murene's en lobsters waren noiet vermoeid maar verblind, alle tijd dus om scherp te stellen!! Na deze duik gaan we eten bij de italiaan, het was een fijne dag en we hebben het weer over alles en vooral niets gehad!Fijne dag/nacht en tot morgen

Jan

oja, nog 2 opmerkingen, te weten:

1) Is er iemand die kan laten weten hoe het met Opa & Oma is die op Marion, Peter en Kees zouden passen?

2) Aan collega's, vrienden en familie van Geer de Laatste (elke Volendammer heeft toch een bijnaam) Geer is emotioneel en teleur gesteld in het uitblijven van reakties van familie en collega's op deze vakantiesite!! Zijn meeste vrienden zijn hier op Bonaire!!

  • 09 Mei 2011 - 22:37

    Roberto:

    Leuk om te lezen dat "geer" altijd de laatste is... Weet wel dat ie in VV altijd als eerste z'n Pizza naar binnen heeft "geschoven....". :-)

  • 10 Mei 2011 - 05:46

    Carola:

    Jammer, ik ben geen vriend, collega of familie van Geer de laatste, ook al heet ik voluit Carola Smit.
    Ik hoor aan de kant van Edith en Jan en van de Opa en Oma die op Marion, Peter en Kees zouden passen, daar heeft ook niets van in het Noordhollands Dagblad gestaan, dus ik denk dat dat wel goed zal gaan.
    Wat een prachtige foto's en natuurlijk het heerlijke verhaal van Jan daarbij, genieten. Als niet duikmens heb ik er geen idee van wat voor mooie wereld in al de wateren te zien is.
    Geniet nog van de laatste dagen en schrijf en maak mooie foto's. Als er nieuws is vanuit Volendam dan zit ik meteen op mijn toetsenbord.
    Groetjes Carola

  • 10 Mei 2011 - 13:29

    Tanja:

    Zo te zien en te lezen is dit een hele nare vakantie. Jullie zullen wel erg blij zij dat het binnenkort alweer voorbij is en weer terug kunnen naar het ohhh zo zonnige Nederland. Heel erg veel plezier nog.
    Wat betreft nieuwtjes uit Volendam....Er zijn geen branden uitgebroken, geen inbraken en geen ernstige ongelukken. Het zal dus allemaal wel loslopen met opa en oma.

    Gr Tanja

  • 10 Mei 2011 - 14:09

    Thea:

    Hoi allemaal,

    Ik ben blij dat ik hier zit, klinkt echt als een hele stomme vakantie! Jullie horen het al, ik ben besy jaloers. Volgens mij is het weer super gezellig zo met zijn allen.
    En wat is Geer zonder Goor?? Dus volgend keer speel ik wel Gordon, okee? Voelt Geer zich misschien ook minder teleurgesteld.

    Geniet er nog van alemaal!

  • 10 Mei 2011 - 18:51

    Margreet:

    seniorenmomentjes neem je maar als je weer werkt hoor !
    Het klinkt weer als heerlijk genieten. Edith, verheug je maar op een byzonder verjaardagscadootje van je moeder ! ze blijft verrassen !! xx ( leuk )

  • 10 Mei 2011 - 20:10

    Roberto:

    Mjaaa... hier moet ik toch ff op ingaan.... Quote< ...Aan collega's, vrienden en familie van Geer de Laatste (elke Volendammer heeft toch een bijnaam) Geer is emotioneel en teleur gesteld in het uitblijven van reakties van familie en collega's op deze vakantiesite!! Zijn meeste vrienden zijn hier op Bonaire!! > Unquote....
    a) Zijn bijnaam is Dakhaas (de laatste)
    b) Voor zijn familie en collega's kan ik niet spreken misschien zijn ze blij dat ie ff weg is.. :-)
    maar van zijn vrienden kan ik alleen maar aangeven dat IK de enige ben (in NL) die afentoe een berichtje achter laat zodat het niet zo moeilijk te begrijpen is dat "Geer" misschien maar 1 (kleine) vriend heeft.... zodoende zijn de berichtjes ietwat mager.... ook omdat die vriend niet in de "Bouw" zit.. maar lange dagen maakt...
    Wat wel een zeer grote geruststelling is.. dat "Geer" (de laatste) toch nog een paar vrienden heeft op Bonaire .. en een nieuwtje voor "Geer"(de laatste) Volendam heeft de 1e wedstrijd (play-offs) met 3-2 gewonnen van Mvv... (helaas :-( )
    groetjes van je enige vriend
    Roberto :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 121504

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: