Schildpaddensoep met lobster.............. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Schildpaddensoep met lobster.............. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Schildpaddensoep met lobster..............

Door: Jan & Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

10 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Het wordt weer een schitterende ochtend, het zonnetje is nog net niet op en de temperatuur is al weer bijna zoals het de hele dag is 28-31 graden. Bijna iedereen op Bonaire slaapt nog en wij gaan weer een vroege ochtend duik maken maar nu bij Divi flamingo gewoon even kijken of het daar net zo bijzonder was als de nachtduik. Vlak voor de dropp-off zien we een zwemmende schildpad, er worden wat foto's gemaakt en voor Geer (de laatste) was het nog niet
dicht genoeg bij!? Met effectieve vinslagen gaan vermoedelijk Schilly (huisschildpad) en Geer (weer als laatste) naar de oppervlakte!!, hierna heeft niemand maar ook echt niemand Schilly ooit meer gezien!! Gelijk moet ik denken aan de Volendammers welke alle paling uit het IJselmeel hebben 'gejat' en verkocht, die waren net zo goed van mij als van van wie dan ook! Schilly, arme Schilly heeft Geer je pijn gedaan?? Nog geen kwartiertje later en zo'n 20 meter dieper ligt Geer nu als eerste (??) bij een groot stuk koraal, flitsers vliegen heen en weer in ieder geval trekt het onze aandacht, dan ook maar even kijken. Wat denk je heeft wij weer 2 knoeperts van lobsters 'in het visier' hierbij maakt hij het gebaar:'wiebelt handje naast de wang' Wanneer er uit het water zijn en ons omkleden voor het ontbijt stelt Geer (de Laatste) voor om overdag nog eens 'te zoeken'naar de lobsters' met de smoes leuk om even aan Fiona en Edith te laten zien. Het ontbijt is het vaste ritueel broodje, gebakken eitje en spek, veel spek.Het valt me op dat tijdens het ontbijt niet zo veel flauwe kul wordt uit gekraamt, alhoewel m'n vrienden het nu hebben over dat er een ruimte wordt gehuurd en dat alle uitrustingen hier blijven omdat het goedkoper is dan het overgewicht! De snorkerploeg heeft besloten om hier te blijven want CatHy & Max hebben nog geen schildpad gezien. Wij blijven ook hier en maken 2 duiken, eentje rechtsom richting zeeslepers van Smith en de volgende linksom want Geer wil zo graag Fiona & Edith de lobsters 'laten zien'?!?!?!!? Helaas de snorkelaars hebben Schilly ook niet meer gezien, gelukkig was Geer (de laatste) de weg kwijt en heeft de lobsters niet meer gezien! na de lunch spreken we een oude bekende bij de duishop en vragen naar de frogfish en of er nog iets bijzonder te zien is. De frogfish is
pleite maar er is een tweede zeepaartje, onder de dubbel boei, volg de oude op de bodem liggende ankerketting en waar deze ketting aan een ankerlijn vast zit moet je goed rondkijken want deze zwemt er lekker op los. Om 'lucht te sparen' zwemt Geer (de laatste) aan de opperevlakte uit richting de dubbele boeien zak daar pas naar de bodem, hiermoet wat achter zitten? We vinden makkellijk de ankerketting en volgen deze in de diepte naar het ankertouw en het is Edith die het zeepaardtje snel vond, het is een grote zwarte. Om ons heen zwemt een grote baracuda, ook hier maar even aandacht voor, je weet maar nooit!! En ja hoor op de terugreis zie ik Geer (de laatste) zeer aandachtig om
zich heen kijken of hij de plaats van de lobsters nog herkend, helaas niet gevonden. Onderwater voelt ik de bekende zeurende pijn rond mijn beide oren en weet dan al bijna zeker dat ik de laatste duiken, vanavond er morgen niet meer zal maken. In het appertement pak ik m'n komputer en gan op bed liggen onder de airco. Er staat geen letteer op het scherm wanneer ik vier uur later wakker wordt gemaakt want we gaan dineren en ik kies een plekje aan tafel niet direkt naast m'n vrienden omdat ik een beetje doof ben moet in goed luisteren en het gaat meestal nergens over, de ene gaat hier wonen en de andere koopt een tyrape fabriek. Ik zit nu tussen de dames & Max! Volgende keer zit ik dus weer gewoon naast m'n vrienden!! Oja de oma en opa met de kinderen hebben nog steeds niet gereageerd wel de
kleine vriend van Geer (de laatst) maar dat ging over voetbal en daar hou ik niet van!!(geintje Roberto) Allemaal de groetjes en ik zal Edith vragen morgen het verslag te schrijven van de laatste duik dag!!

Jan (met de oortjes)

Foto;s komen na het ontbijt!!

  • 11 Mei 2011 - 14:43

    Marion, En Derest.:

    Hallo ALlemaal,

    Zo te horen hebben jullie het nog steeds super leuk en wat een lekker weer. Hier schijnt ook het zonnetje maar morgen wordt het weer iets frisser.
    Wat een leuke dingen allemaal! en ik moet elke x weer lachen als er DE LAATSTE staat hahah.
    Ik mis jullie wel..
    NOg 2 daagjes en dan is die prachtige vakantie alweer voorbij.
    HIer gaat ook alles goed..
    (vooor ma, ook met Sem gaat het goed, alleen hij eet niet zoveel.)
    Peter heeft net z'n kranten rondgebracht en Kees heeft lekker buiten gespeeld.
    Ik kom net thuis en we gaan zo lekker eeten, ( ik had voor wiskunde een 8.9 en voor Duits een 8.2!)
    Ik wens jullie allemaaal alvast een super goede reis toe!

    Veel liefs van Marion en ons allemaal

    ps. En het klopt dat we nog niet hadden gereageerd, want opa, oma en Kees weten niet hoe hetm oet en ik had het heeél druk met school.

  • 11 Mei 2011 - 22:56

    Roberto:

    Hallo Jan (met de oortjes)

    Gij verstaat de kunst van het schrijven welke zeer vermakelijk is en pretig om te lezen.
    Het is een vaststaand feit dat Geer(de laatste) met z'n grote handen iets met Schilly heeft "uitgevreten" want de A B C eilanden zijn in rep en roer omdat "Schilly" spoorloos is verdwenen en dat Geer(de laatste) nog hiermee gaat "bedakken".. want dit krijgt nog een staartje bij zijn return op Schiphol. Zijn Levensdroom om een Tyrape bedrijf te runnen kan Geer(de laatste) wel schudden gezien zijn "kijk" op zeedieren. Ik begin mijzelf toch af te vragen wat er nu echt met de 2 Lobsters is gebeurd.. Er worden leuke foto's geschoten(onderwater) en ook nog een paar (bovenwater) die een romantische inslag hebben waarvan ik denk van.... wat zal die nou weer (gerard-de laatste) aan het bekokstoven zijn.. (want jaaaa .. de paling is idd weg!!!) :-(
    Hoop dat jullie nog een paar lekkere dagen hebben daar en ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    Jan (met de oortjes) doe rustig aan met je "flaps" want je heb er maar twee....
    groetjes
    een kleine dierenvriend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 121485

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: