een olympische droom..... - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu een olympische droom..... - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

een olympische droom.....

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

19 April 2012 | Nederland, Zandvoort

Oke ik ben wakker, loop langs me meisie die haar tas aan het inpakken is, richting toilet. Heb ook nog niet het idee dat ik daad werkelijk aanwezig ben, m'n batterijtje is niet echt bijgeladen vannacht. Opeens een bonk op de deur 'doei lieverd ik bel als we weggaan naar Vinkeveen' en de buitendeur valt in het slot. Even hierna hoor in EED & GEER al kletsende de buurt verlaten, dan is het weer stil om me heen, begrijpenlijk want wie gaat er nu om 07.30 uur, op een vakantiepark, z'n bed laat staan z'n huisje uit?!?!? Ja laat ik eerst maar een bodempje koffie naar binnen gieten, ik scheur 2 velletjes toiletpapier af en.... op naar de koffie!! De 6 meter hordeloop over 2 drempels naar de Senseo gaat niet in een olympische tijd!! Even een tweede momentje voor mezelf de koffie doet zijn werk en
evenlater loop in de supermarkt binnen 'goedemorgen' tja... dat zou het kunnen worden, broodjes & beleg voor Vinkeveen en 4 personen want vanaf vandaag is Smakman officieel inwonend bij GEER, sorry 'badmuts' je ligt er even uit! Edith aan de telefoon 'wij zijn al onderweg!' Tjeetje bij de kassa is het druk, lijkt welke bejaarden uitverkoop gaat opnieuw de telefoon 'ze zijn al onderweg?' tís Smakman: 'wil jij misschien even koffie meenemen?? want mijn thermoskannen liggen bij GEER in de bus' Tuurlijk maar moet eerst in een olympische record de bejaarden door de kassa werken onder tussen bel ik naar kantoor daar wordt de koffie al gezet en er wat 'gereedschap 'klaar gelegd om
om de broodjes om het beleg te krijgen en weer terug in het zakje. Wanneer ik kantoor verlaat bel ik GEER om te vragen waar hij rijdt maar hij is er al en Smakman is er bijna. Niet erg veel later ben ik er ook en ga me uitrusting in elkaar zetten, droogpak aantrekken en te water. De duik gaat naar het platform waar EED & GEER met de
andere hun 'ding gaan doen' Eindelijk een momentje voor mezelf, lig lekker dom voor me uit te kijken hoe het iedereen onderwater afgaat, geen telefoon, geen ge-ren en gevlieg alleen een paar halve bejaarden die het zich zelf of de andere moeilijk maakt. Na 55 minuten zijn we weer terug. Na de koffie en broodjes mag ik het water in als een 'niet ademende bewusteloze duiker' of te wel drijvend aan de oppervlakte gewoon dom naar beneden kijken en niet bewegen of reageren, kijk dat is nou wat ik nu wel de hele dag had willen doen op de bank van ons huisje. Vlak voordat we Zandeiland 4 verlaten parkeert 'badmuts'naast ons, helemaal in de 7e hemel met z'n nieuwe duikkomputer. Smakman heeft een knoepert van een gat in zijn broek dus die moet naar Purmerend en ik moet naar Amsterdam de koffiekannen terug brengen en Smakman z'n flessen vullen Later op de middag treffen wij elkaar op het terras 21 uit de wind waar we een bakkie doen. EED & GEER zitten 20 meter achter ons en zijn druk bezig. Gaat opeen de telefoon van Smakman het is Jolanda om te vertellen dat ze met Cathy en haar dochter vanavond even langs wil komen. Ja ho-nou ik ga toch niet voor 7 personen de keukenprins uithangen, ben 'badmuts' niet! Dacht ik van m'n 'klus'af te zijn nou MOOI NIET, Edith wil nog van alles doornemen en wil daardoor niet mee uit eten, met andere woorden: in een olympisch record zitten we aan tafel met iets wat lijkt op Chinees (van dinsdag) met biefstuk (van zondag) en een
gebakken eitje (van een kip) En dan nu de punten: 1.0 voor voor het idee en een 4.5 voor uitvoering, ik lig eruit ik heb verloren morgen verlaat ik het vakantiepark, m'n meisie snurkt al een tijdje de olympische hinde, in ga nog maar even naar toilet, tot morgen....

  • 19 April 2012 - 22:12

    Badmuts:

    Tsja.. zo zie je maar dat het leven van een kok niet over Rozen gaat en vaak alles tegelijk binnen komt. Maar je heb het goed voorelkaar hoor Jan.. dat heet Improviseren!!!! Ofwel roeien met de riemen die je hebt, met de "Chinees"van Dinsdag en de Biefstuk van Zondag en een "eitje"van de kip wat bijelkaar een goed stoofpotje is voor de "racekak".. hahaha. Vanmiddag kwam goed uit dat ik de "bolle" weer eens zag en een knuffel kreeg.. (vlg keer wel ff scheren vriend).. De stof die jullie gemaakt hadden die viel achteraf wel mee... Nou .. doe jullie best en suc6 maar weer.. Op naar Groningen :-)

  • 20 April 2012 - 04:42

    Carola:

    Als ik jouw verhaal weer lees, dan ben ik helemaal uitgeput, wat een leven Jan! Voor je meissie nog even volhouden!
    Tot morgen.

  • 20 April 2012 - 06:27

    Cathy:

    Goedemorgen allemaal, Wij (Jolanda, Marion en ik) zijn blij dat we gisteravond effe langs zijn geweest. We zijn blij dat we jullie even gezien hebben en succes hebben kunnen wensen. De huisjes zagen er super gezellig uit. Het lijken net twee kantoortjes. Nou, nog even volhouden en alvast veel succes in Groningen. Lieve groetjes van Cathy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 121490

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: