Gelukkig hebben we samen nog gelachen...... - Reisverslag uit Esch-sur-Alzette, Luxemburg van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Gelukkig hebben we samen nog gelachen...... - Reisverslag uit Esch-sur-Alzette, Luxemburg van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Gelukkig hebben we samen nog gelachen......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

29 April 2012 | Luxemburg, Esch-sur-Alzette

Vandaag HAD het de grote dag van EED moeten worden, HAD-MOETEN-WORDEN jullie lezen het goed dit is niet de aanhef welke ik het hele senario voor ogen heb gehad, want EED was er klaar voor stonds vanmorgen om 05.45 uur alweer te oefenen en had alles klaar staan voor 'haar kunstje' Na een tijdje wachten, waarbij de stress natuurlijk toeneemt is ze dan eindelijk aan de buurt, d'r briefing was goed en dan mogen ze het water in. De rescue oefening is geheel uitgevoerd maar was niet helemaal de schoonheidsprijs, 'Good Edith'zegt Nicole nog. Nu komt het 'onderwaterwerk' Samen met GEER & Smakman peppen we haar nog een beetje op en als ze onder is gaan wij een bakje doen, na een half uurtje staan we te wachten op dat ze boven komt, het zijn er maar drie en we missen EED & Nicole, we zien nog de boei van de afdaal lijn bewegen dus wij denken dat ruimen zij op en dan....... dan komen ze boven Edith doet de zwemmende noodopstijging met Nicole en aan de oppervlakte blaast EED haar vest zo goed als mogelijk op maar.... ze is konstant aan het hoesten, wij denken dan dat de oefening niet goed is verlopen en de treurenis slaat toe bij GEER, Smakman en mij. Maar dan opeens krijgen wij het idee dat het niet goed gaat met EED, Nicole spreek haar toe maar ze doet niet wat er wordt gevraagd, Nicole sleept haar meer naar de brug waar wij op staan, ik krijg geen adem zegt ze, liggend vanaf de brug doe ik snel haar vest uit en Smakman en ik trekken haar uit het water, afijn ik zal jullie alle details besparen maar in het kort: 100% zuurstof gegeven, reddingsbrigade neemte haar over, helicopter in en onderweg naar een ziekenhuis voor haar een kwartierje voor mij ruim een uur! Smakman wil wel mee rijden maar ik zei blijf jij maar bij GEER en vier zijn feestje, EEd is in goed hande! Terwijl ik onderweg ben naar het ziekenhuis hebben m'n vrienden alle doormij in de haast vergeten spullen verzameld en nemen ze mee naar huis, althans dat dacht ik want effe een uurtje later staan GEER & Smakman bij het ziekenhuis waar ik ook zojuist ben uit genikkerd. Na alle onderzoeken wordt ze naar een zaal gebracht waar ik om 17.30 uur weer bij haar mag. Ik heb er al weer horen brommen dat ze ECHT naar de toilet moest en een schaterlach door door gang omdat er iemand klaar stond met een rolstoel! Later op de dag was ik weer even bij haar allemaal slangtjes en kabeltjes het ziet er enstig uit maar dat is standaard op een IC wordt me verteld. Leg even je hand hier neer en geeft me wat REIKI vraagt ze en dan komt haar maaltijd en voor dat je het weet is het alweer tijd dat je moet gaan. We maken nog een geintje en ze zegt ik bel je wel hoelaat je me kan halen, dikke kus en daar loop ik aleen het ziekenhuis uit. Duikcentrum SPLASH heeft voor mij al een reservering gedaan in het hotel waar we eerder deze week ook waren, lief he!! Het restaurant waar we van de week zo lekker gegeten hadden is dicht, dan maar McDonalds aan de overkant!

Lieve allemaal ik had het zo fijn gevonden om juliie ook te kunnen vertellen dat Edith GOUD heeft een ding is zeker dat ik van haar hou er ervoor GEEN GOUD WIL MISSEN!!! Vriend GEER & SMAKMAN hartelijk bedankt voor de fijne tijd en jullie steun en CATHY "lang zal ze leven" en van harte gefeliciteert van EED en mij!!

Tot later of ergens aan een waterkant, JAN

  • 29 April 2012 - 19:10

    Cathy:

    Lieve Jan, wat erg allemaal. Ook wij waren vroeg wakker van de spanning voor Edith, duimen gedraaid en wachten op het verlossende telefoontje van Gerard, dat Edith toch ook GOUD heeft. Helaas dat het zo moet eindigen. We leven erg met je mee Jan en als je Edith weer ziet wens haar dan het allerbeste en dat we aan haar denken. Heel veel sterkte daar Jan en we horen je zo snel mogelijk. Lieve groetjes van Cathy.

  • 29 April 2012 - 19:36

    Wilma En Ger:

    Oh wat erg, wat erg, leven met jullie mee, Edith heel veel sterkte, hopelijk mag je weer snel naar huis toe. Gelukkig een foto met je lach erop, pff de schrik werd eventjes minder.
    Jan, jij ook heel veel sterkte en rustig aan doen he. Positieve energie van ons gaat naar jullie toe.
    Jan geef je Edith een hele hele dikke knuffel van ons!!

  • 29 April 2012 - 19:56

    Thea:

    Beterschap lieve Edith! En Jan succes met je vrouwtje en het alleen zijn op je hotelkamer.

  • 29 April 2012 - 20:12

    Badmuts...:

    Beterschap EED.. dat papiertje komt wel.. eerst ff beter worden dat is belangrijker...
    heel veel sterkte voor jou en oom Jan... dikke kus xxx

  • 29 April 2012 - 20:24

    Jolanda:

    Nou Edith wat heb je ons laten schrikken.
    Geeft niet van dat papiertje hoor, ik hou evengoed wel van je, je gezondheid is het belangrijkst.
    Eerst weer helemaal opknappen en straks lekker op vakantie, heel veel liefs van mij ook voor Janneman, hele dikke knuffel voor jullie allebei van Jolanda.

  • 29 April 2012 - 20:37

    Rincke:

    Wat heb jij ons laten schrikken, moeders.Nu rustig aan doen.ben wel heel blij dat het goed gaat.tot snel

  • 29 April 2012 - 20:56

    Fokko:

    Ik sluit mij aan bij badmuts!

    BETERSCHAP!

  • 29 April 2012 - 21:51

    Gerard:

    Hee klasgenootje ik zag net je foto en ben blij dat ik weer die grote smile zag (je heb ons toch mooi laten schrikken) over de verzorging hoeft niemand in te zitten want ik spreek uit ervaring dat het met jan jou aan niks zal ontbreken en dat diploma is ook maar een papiertje de edith die ik deze 16 dagen heb meegemaakt is niet te beoordelen aan de hand van een diploma of een prijs dat is gewoon een ontzettend fijn en oprecht mens (hoewel ik dat eigenlijk al wel wist!!!, keek er toch af en toe van op dat ze voor andere meer bezorgd was dan voor haar zelf ) EED ik weet wat ik aan je heb dat is niet in woorden of een papiertje uit te drukken

    ik zie je morgen
    groetjes klasgenootje

  • 30 April 2012 - 09:19

    Dennis Tineke Mik:

    pffff wij zijn erg geschrokken en we vinden het maar niks dat Pa daar alleen zit!gelukkig zie ik de foto van ma en zie ik de lach weer maar de schrik zit er nog steeds in en ik hoorde net dat ze nog niet terug komt.(dankjewel thea voor je belletje)
    wat ben ik blij dat er drie(Johan,Jan en Gerard) top instructeurs bij waren!Gerard en Johan dank jullie wel!
    mam rustig aan en beterschap en we hopen jou en pa snel weer te zien!pa houd je nog goed en groot en het komt echt wel goed.we zijn in gedachten bij jullie!
    (ik heb wel aangeklikt vind ik leuk maar het is meer hier heb ik respect voor!)

  • 30 April 2012 - 11:46

    Lucas-Xuan-kids:

    Je kan het natuurlijk ook te spannend maken, Jeetje

    Edith en Jan rustig aan en sterkte.

    De anderen gefeliciteerd.

    Groeten

  • 01 Mei 2012 - 07:26

    Tanja:

    Jeetje, ik lees het verslag nu pas.......Gelukkig is alles goed gekomen en mag je weer naar huis.
    Dat papiertje komt écht wel, nu eerst even aan jullie zelf denken!!

    Veel beterschap. Ik denk aan jullie!!

    XX Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 121477

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: