SNOW-walk in NY........ - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu SNOW-walk in NY........ - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

SNOW-walk in NY........

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

09 Maart 2013 | Verenigde Staten, New York

En dan schuif je het gordijntje opzij en dan zie je op de vensterbank buiten ca 10 cm sneeuw liggen op de 35 verdieping en ik moest op m'n tenen staan met m'n hoofd tegen het raam en ja hoor ook op de grond is het ook helemaal wit!
We hebben om 08.30 afgesproken om bij Tick-Tock een lekker ontbijtje te nemen. Het was weer net als de vorige keren dat ik hier was, geen tijd om een kaart van NY uit te vouwen, past boem: de koffie , je eten en even daarna nog een hervulling van je koffie en klets: de rekening! Kees (& Wiep) hebben problemen met de I-pad (geen wifi verbinding) en de telefoon (belt niet, geen wifi verbinding en kan geen foto's maken) Door het niet verwachte witte koude weer gaan we de metro kaart uitproberen, Kees had het niet helemaal direkt door en kroop dan maar onder het poortje door en in alle haast namen we de metro-express waardoor we NIET konden uitstappen waar we wilde. Op het perron moesten we even nadenken en ja binnen enkele minuten staat er iemand bij ons of hij ons kan helpen, de lady van nieuwe metro neemt ons mee en komt ons gedag zeggen en de uitgang wijzen bij de East 96e street. Hier steken we wandelend het Central Park over naar het Guggenheim museum, dit was de wens van Wiepke (& Kees), het enige wat ik er mooi aan vond was het gebouw zelf en de mensen kijken die NIET voor het gebouw gekomen zijn, maar voor de inhoud, zo komt iedereen aan zijn trekken toch??!! In een druk tentje hebben we wat gegeten en daarna met de metro naar Grand Central Station, een enorme mierenhoop van mensen in een enorm gebouw waar we de juiste uitgang maar niet kunnen vinden, een dame komt vragen of we hulp nodig hebben? ' nou we zoeken de uitgang', loopt er toevallig een agent voorbij, de dame: Heee agent ze willen er uit , help ze even en zo komen wij weer boven de grond. Lopend zijn we blok voor blok, straat voor straat naar het Rockefeller Center getrokken, een Lego-winkel 'bekeken' en zijn we naar het topdeck van het Rockerfeller Building geweest, zoevend van de 1e naar de 69e verdieping waar we een machtig uitzicht hadden over heel NY. Daarna nog naar Trump Building iets wezen drinken, wat een gebouwen de ene hoger de andere mooier. Het weer is ook veranderd de sneeuw is zo goed als weg, voor zaterdag en zondag wordt mooi weer verwacht. Net lekker gegeten bij Tick-Tock, waarbij bij Edith d'r 'luiken' boven het bord dicht vielen, Wiepke zit te gapen en Kees zijn telefoon en I-pad doen het nog steeds niet, overigens heb ik dit zojuist tussendoor nog weer aan de praat gekregen, goed he maar vraag niet wat ik gedaan heb, hahahaha Dus jongedames v/d Werf kom op met die maten, jullie kunnen ze doorbellen, sms-en of e-mailen want ander komt oma-Wiepke alleen maar met haar eigen vuile kleding thuis.......
Tot morgen, Jan

• 09 Maart 2013 - 08:11

Boaz:

hoi opa en oma.

Is het leuk in mijn geboorteland?
    Doe alle mensen maar de groetjes van mij.

Dikke knuffel van mij(Boaz)

• 09 Maart 2013 - 11:23

Carola:

Hallo Luitjes in Verweggiestan,

• 09 Maart 2013 - 13:26

Edith:

Lieve Boaz, het is heel erg leuk in jou geboorteland ! Voor al de mensen vinden wij altijd zo aardig en willen ons altijd maar helpen als ze denken dat we even niet weten welke kant we uit moeten!

• 09 Maart 2013 - 20:56

Jolanda:

Hoi Wiepke, Kees, Edith en Jan.
    Jullie vermaken jullie prima lees ik, heel veel plezier nog en geniet ervan!!!

Groetjes van Jolanda

• 09 Maart 2013 - 21:34

Tom En Margreet:

oh help: slapen op de 35e klinkt al zo hoog, en dan in een gebouw van 69 etages? en sneeuw? en als een stel mollen zoeken naar de uitgang? als troost dan meer weer naar de tick-tock! have fun overthere!!!