SUNSHINE-walk Downtown NY.......... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu SUNSHINE-walk Downtown NY.......... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

SUNSHINE-walk Downtown NY..........

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

10 Maart 2013 | Verenigde Staten, New York

Wat een wereld, loop ik gisteren nog door de dikke sneeuw en zie nu door ons raam de zon al tussen de gebouwen door en geen wolkje aan de lucht! We hadden om 8.30 afgesproken voor ontbijt, als wij om 08.00 beneden komen zit Kees ook al in de lobby, we nemen wat koffie en wachten op Wiepke.We bestellen wat te drinken en eten, terwijl de man ons eten opnam zei hij nog dat 'er iemand erge honger moet hebben' als het eten gebracht wordt ging het om vriend Kees, die dan ook niet z'n bordje had leeg gegeten! We smeden samen het plan voor de dag:bezoek aan Downtown, Ground Zero, Liberty island, Battery park, Seaport Historic- Financial district. Na het ontbijt zakken we af naar de metero voor WTC-station, we laten een metro gaan die al bij het peron staat en de volgende kwam met een klein halfuurtje, foutje 1 van de dag. Door werkzaamheden moeten we een station eerder uitstappen, we staan dan al bijna op Ground Zero en besluiten naar de 9/11 Memorial te gaan Indrukwekkend !!! Zo veel mensen bij elkaar en een opvallende stilte waar je alleen het water hoort vallen in de 2 gedenkplaatsen, op de plaats waar beide torens hebben gestaan is het fundament omgebouw tot een grote vierkante vijver waar aan alle kanten het water naar beneden valt. En dan te weten dat wij nog boven op een van de WTC toren hebben gestaan.we wandelen naar de Hudson river en lopen naar Batterypark om daar de ferry te pakken naar Liberty island, foutje 2: door de laatste storm is een en ander beschadigd en mogen er geen personen op Liberty island, we besluiten om niet met een rondvaartboot te gaan en vervolgen onze wandeling nu naar Seaport Historic District aan de East river nabij de Brooklyn bridge. Hier besluiten we te gaan eten, foutje 3: de man zit er redelijk doorheen en vergeet onze bestelling aan de keuken door tegeven waardoor de lunch behoorlijk uitloopt! Maakt niet uit want we zitten buiten onder de blauwe hemel en een brandende zon. De wandelling wordt vervolgt naar Financial District en zijn ook door Wallstreet gelopen, we lopen over Broadway richting Midtown, hier laten de Oma's de Visakaart warmlopen in de betaal machines terwijl Kees en ik de dag nog eens doornemen. We maken nog een klein omweg naar Chinatown en Little Italy en nemen dan de metero terug naar het hotel. We hebben eventjes de tijd voor ons zelf en dan gaan we dineren.'sAvonds zijn we nog naar het Empire State Building gelopen om naar de observatie plaats tegaan op de 86e verdieping.
Foutje 4: op zaterdagavond bij helder nacht ben je niet alleen en slingerde we tussen de rode koorden door het gebouw heen voordat de twee liften ons naar boven brachten, maar....... het uitzicht is fantastisch, miljoenen vaste- en bewegende lichtjes, zover je zien kom! Morgen is het zondag dan gaan we naar Harlem een kerkdienst bezoeken en wandelen in de Central Park.
OJa en foutje 5 is dat de nacht een uurtje korter is door de zometijd.......
Tot morgen, Jan

• 10 Maart 2013 - 09:12

Den Tineke En Michael:

hoihoi
    de foto's zien er weer geweldig uit!! ik lees het weer met veel plezier.
    geniet er nog maar even lekker van!!
    hier was het vanmorgen ook een klein beetje wit hahaha
    tineke vond het leuk om via facebook gefeliciteerd te worden door jullie

gr

• 10 Maart 2013 - 13:55

Carola:

Jeetje, zie ik in mijn eerdere reactie, alleen maar mijn begin zin staan, dat is natuurlijk niet de bedoeling

• 10 Maart 2013 - 21:08

Jolanda:

Haloa alle4,

Oww wat hoog, wat een uitzicht, geen last van knikkende knietjes?
    Lekker de zon erbij, heerlijk hoor.
    Nog heel veel plezier allemaal, hopelijk morgen een dag zonder foutjes...