Blijven we hier ............. - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Blijven we hier ............. - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Blijven we hier .............

Door: Jan (& Edith)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

15 November 2010 | Australië, Hervey Bay

Hoi allemaal,
Vanmorgen vroeg heb ik even bij het strand gezeten, de zon is al enkele uren boven de horizon, even later zit ik voor de camper lekker een aantal simpele sudoko's te maken en drink wat koffie. Edith ligt nog te ronken. Een uurtje later zwaait de deur van de camper open met haar wat alle kanten uit staat en van die dikke spleet ogen en met een rauwe stem 'blijven we hier of "moeten" we verder'?? en 'hoelaat was jij op, het is pas 08.00!! Na een lekker vers fruit met yoghert lopen we nog even over het strand en door de golven en vervolgen wij onze tocht door Tableland met geweldige ver gezichten, velden vol met annanas, suikerplantage's, mango bomen en leuke dorpjes waar we door heen rijden. Ons volgende campsite is in Hervey Bay (Fraser Region), een kleine 3 uur rijden naar het zuiden. We hebben weer de hele dag volle zon alhoewel 's avond op de tv andere berichten vanuit Queensland komen, stormen aan de kust en wegen welke overstromen. Onderweg doen we in Bundaberg onze boodschappen voor de komende dagen. Tegen 14.00 uur komen we aan in Hervey Bay en parkeren de camper aan het strand, we lopen een stukje over het strand en eten wat in de standtent. We parkeren de camper weer op de campsite en lopen binnen 5 minuten naar het strand. Voor het eerst dat we over het hele strand geen waarschuwingen, rode vlaggen en livegards zien. We gaan opnieuw de Pacific Ocean in met nu alleen maar een zwembroek/badpak, in eerste instantie voelt het koud aan maar na een klein uurtje in de golven gelegen te hebben voel je dat het water gewoon warm is!! Verderop zien we de Fraser Islands hier wil iedereen naar toe, witte stranden, mooi koraal, vissen en schildpadden. Op het strand op m'n handdoek wordt ik overvallen door het seniorenmomentje. Een goed tijdje later wordt ik wakker omdat de zon achter de bomen zakt. We pakken onze spulletjes bij elkaar een lopen weer terug naar de campsite. We weten nog niet wat we morgen doen, blijven of verder, we zien wel......

• 15 November 2010 - 21:31

Jolanda:

Volgens mij zijn jullie nu een beetje aan het relaxen, niets moet alles mag wanneer je zelf wilt. Nog een weekje lekker genieten! Ga nu naar bed, welterust en tot morgen, groetjes Jollie (gaap)

• 17 November 2010 - 14:28

Ma:

SNAP NIET DAT JULLIE Dit vol kunnen houden, het is wel heel mooi alles, en nog maar geen week meer. nou geniet er nog even van, groetjes, Ma

• 20 December 2010 - 16:22

Gerlof En Ria: