Spanning, buigen of barsten ??? - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Spanning, buigen of barsten ??? - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Spanning, buigen of barsten ???

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

16 April 2012 | Nederland, Zandvoort

Vannacht lekker vast geslapen, het is vandaag de 4e dag voor EED & GEER bij de IDC en mijn 'vakantiedag' te
Zandvoort. Ik moet die twee vandaag alleen naar de boulevard laten lopen want mijn vakantiedagschema zit wat
ingewikkeld in elkaar. Heb even lekker in bad gelegen en de 'ochtend gymnastiek' bestond uit afwassen, afdrogen, schoonmaken en dan moet ik nog ergens boodschappen doen, een bespreking met Drager over een compressor voor Only Friends en ik wil ook nog even kijken bij het buitenwater, lijkt alweer een beetje op werken!! EED & GEER zijn bij
Scuba Republic buitenwater duik uitrustingen in de auto te zetten en doen de briefing van de buitenwaterduik oefening He... ik realiseer me zojuist dat ik nog geen lollig moment heb mee gemaakt vanmorgen??? als dat maar goed gaat
vandaag!! Ondanks dat Edith zou bellen als ze wegrijden ben ik maar vast vertrokken en ja hoor de A9 richting Utrecht staat gewoon vast & stil, heb ondertussen kontakt met Smakman die ook al zoiets had van waarom bellen ze niet!! Ook hij is al onderweg naar Vinkeveen, wanneer ik het zandeiland 4 opkom zie ik al een groot whiteboard staan 'met WELKOM SCUBA REPUBLIC IDC ON OUR VINKEVEEN' Smakman: MORGUHH vriend, ik heb wel koffie maar... geen
bekertjes!!, zie je wel als dat maar goed gaat vandaag!! Even daarna komen EED & GEER en de rest aanrijden, vrolijke gezichten met een gezonde spanning terwijl iedereen, behalve ik, zich gaat omkleden. Wanneer het zonnetje er is is het lekker (positief he) maar... het zonnetje is er niet altijd! Tijdens het omkleden zie je dat iedereen gespannen bezig is en de spanning neemt toe wanneer een van de duikers er achterkomt dat alleen zijn overgooier (zegmaar 7mm shorty met lange mouwen heeft gepakt en het andere deel heeft vergeten!! De spanning neemt toe Edith geeft haar
natpak weg en gaat dan toch maar in haar droogpak, zie je wel als dat maar goed gaat?? Smakman maakt nog even de oefenboei aan het platform vast en een voor een plonzen de cursisten te water en zwemmen naar de oefenboei en vanaf dat moment sta ik daar alleen in Vinkeveen te waken over de autosleutels en het whiteboard van een ander, klotsende
golven tegen de kant en af en toe een zonnetje ik heb het gewoon koud en ik moet ook zo weg naar de bespreking over de compressor, zie nou bij mij gaat er ook een beetje om spannen, als dat maar goed gaat, gelukkig komen ze bovenwater, lekker duidelijk allemaal een zwarte cap en donkere bril, Edith herken je gelijk door haar gif gele duikbril en die zie je al van verre, het is opvallend stil, het komt ongeorganiseert terug naar de kant en het kontakt wanneer ze op de kant zijn verbeterd niet, hier is meer dan gezonde spanning dus..... snel de autosleutels terug geven en pleite gaan was het eerste wat in me opkwam!! Ik wist het, als dat nog maar goed komt?? Al zwaaiend passeer ik de duikers en race nu naar Only Friends waar als het goed is Drager ons een gratis compressor en toebehoren gaat aanbieden, daar wordt je nog eens blij van!! en met dat gevoel rij ik weer terug naar me 'vakantie' adres, daar gaat de telefoon het is Edith, ik vraag heeel voorzichtig: hoe is het?? Nou de tweede duik is een workshop DSD, vierkantje met kompas en hefballon, tja nou weet ik het nog niet en vraag wat ze nog gaan/moeten doen en daar kwam niet iets duidelijks uit, nou bel dan maar wanneer jullie terug lopen dan zal ik met het eten beginnen. Om ca 18.30 wordt ik wakker gekust, heel voorzichtig open ik m'n ogen, het is Edith en..... ze lacht en met Geer en de andere is het allemaal weer goedgekomen!!!! Heerlijk...biefstukje met gebakken aardappeltjes met chinese wokgroente
en een koffie toe, zie je maar weer wanneer het zonnnetje er is dat het gelijk heel anders is, TOT MORGEN oja dan hebben EED & GEER examen voor PADI assistent instructor en dan zijn we op de helft, doei...

  • 16 April 2012 - 21:28

    De Kabouter!!!:

    Nou... ik zat ff met samen geknepen tenen JAN... je maakte het wel spannend..
    Maar eind goed all goed... vooral dat toetje.. anannas..banaan..meloen..
    Je moet ze niet zo vetmesten hoor.. straks komt "grooote"vriend niet meer bij zijn kraan.. ;-)
    ennuh.. wat deed die blauwe SMURF daar??? die zit gewoon ff MIJN werk over te nemen... oprotten met die SMURF.. hahaha :-)

    goed gedaan Edith en Geer... Toppie!!!

  • 16 April 2012 - 21:32

    De Kabouter II:

    p.s.
    Staat lief zo Geer... dat snorkeltje aan je brilletje.. hahaha VRIEND!!!

  • 17 April 2012 - 05:11

    Cathy:

    Goedemorgen, dat was een spannend verhaal Jan, ik moest het wel twee keer lezen, maar begrijp het nu helemaal. Het valt niet mee wat Gerard en Edith allemaal moeten doen, maar net wat je zegt ze zijn alweer op de helft. Ik hoor vanavond wel weer hoe de examens zijn gegaan. En Jan bedankt voor het heerlijke koken voor mijn man. Helemaal top. Lieve groetjes van Cathy.

  • 17 April 2012 - 05:53

    Annemiek:

    Goedemorgen daar, ja ja wat een verhalen allemaal, lees ze als eerste s'morgens als ik op mijn werk kom, en dan al die foto's met het heerlijke eten dan loopt het water je in de mond en dan neem ik maar weer een slok koffie om het weg te spoelen .Ja het is ploeteren voor hun en incasseren voor jou Jan maar gelukkig maar voor 1 weekje en dat is te overzien toch. Nu heel veel succes vandaag allemaal en ben benieuwd morgen ochtend.

    groetjes Annemiek

  • 17 April 2012 - 07:00

    Fokko:

    Vanochtend mijn petje afgenomen, op de knietjes en een diepe buiging in alle windrichtingen gemaakt voor Edith en Gerard!
    De rest moeten jullie zelf doen, X

  • 17 April 2012 - 13:33

    Ines:

    Lieve Edith,

    veel plezier en succes,SUPERRRRR,

    veel liefs ook voor Mr.Jan,he,he...

  • 17 April 2012 - 20:30

    Lucas:


    Duiken, Het zal je hobby maar wezen ?. Het eten, dat zie ik nog wel zitten.
    Succes en sterkte daar met z'n allen

    Groeten

    Lucas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 121618

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: