2x Zilver............ - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu 2x Zilver............ - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

2x Zilver............

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

22 April 2012 | Nederland, Purmerend

Gisteren heb ik jullie verlaten met het bericht dat GEER ging voor ZILVER en EED voor GOUD. De pasta maaltijd is geheel verzorgd door de staff en we hebben gezellig met z'n alle in een huisje gegeten, waarbij ik op de bank zat met het bord op m'n schoot waarbij langzaam het licht uitging!Na het eten ben ik nog even op de been gehouden met koffie terwijl iedereen even bij Smakman en GEER langs gingen heb ik de bank weer even opgezocht 'hallo allemaal ik ben jullie instructor en we gaan vandaag de oefening doen: ontspannen achterovervallen in de bank, de doelstelling is dat je in het
onwaarschijnlijkste geval kan zorgdragen dat je veilig in de bank terecht komt, de waarde van de oefening is je kan ontspannen en tot je zelf komen, we doen het in de zitkamer en de divemaster staat rechts naast de bank en houd in de gaten dat de bank niet verschuift, ik zal het jullie voordoen, veel succes!! een tijdje later is EED weer terug en neemt een wijnte en wil straks naar boven, nog even een debriefing van me oefening: Geweldig jullie zijn allemaal naast de bank terecht gekomen, tipje wanneer je de oefening begint moet je eerst kijken of de bank wel vrij is, hahahaha DAAR LAG IK!!! Daarna zijn wij naar bed gegaan ZONDER PRESENTATIES EN OF OEFENINGEN. De zondagmorgen was er weer een redelijke stress bij de kandidaten terwijl GEER bij Smakman op de bank Fysiologie vragen aan het maken is want hij moet om 08.30 voor het herexamen. We zijn weer op tijd in Groningen GEER moet zich boven melden en EED beneden voor de briefing van haar buitenwateroefeningen afdalen langslijn en de paalsteek onderwater.Na een tijdje kom GEER beneden kijkt alles behalve vrolijk wanneer ik vraag hoe ging het komt er alleen maar uit: 1 vraag fout!! Dat betekend dat je geslaagd bent vriend en dat je nu alleen nog de kunstjes in het buitenwater moet doen en dat zal geen bezwaar zijn. Hehe effe lekker oppepwerk verricht en GEER gaat beneden naar binnen
en moet direkt z'n briefing geven zonder een moment voor zichzelf, niks wordt hem bespaard!! Even daarna komen beide naar buiten EED denkt dat het wel voldoende was en GEER: IK WEET HET NIET!! Het hele circus gaat nu verhuisd worden naar TYNAARLOO, ja je leest het goed TYNAARLOO en wel bij het Veenmeer,
waar wij 'toevallig' de huisjes hebben.Wanneer iedereen in een duikpak zit gaat het feest weer van start, rescue oefening 7 (niet ademende, bewusteloze duiker aan de oppervlakte) een boel geschreeuw over het meer over een bewusteloze niet ademende duiker en bel 112 elke kandidaat (15) moet de oefening
doen: beademen in het water en de duikuitrusting verwijderen en ook die van je zelf!! Iedereen is hiervoor geslaagd. En toen.... gebeurde het ik maakte foto's en zag door m'n telelens dat de zo makkelijke oefening van EED niet goed ging, een van de kandidaten houd zijn snorkel in en wisselt niet naar z'n automaat, dat betekend dan het GOUD is nu ook ZILVER geworden gelukkig gaat de oefening met de paalsteek geheel goed maar dat telt in dit geval niet meer
mee want de 1.0 is fataal. Ik zie dat, terwijl ze terug komt zwemmen aan de oppervlakte met de mede kandidaten, de tranen in de duikbril staan. Smakman
en ik kijken elkaar aan en weten dat we wat te troosten krijgen, het is niet leuk het zelfde gevoel van GEER gisteren. Na een huilbuitje en wat bemoedigende schouderklopjes en omarmingen van mede kandidaten is het EED die zei: het was een wanboel, ik had het er druk mee en ik heb het gewoon NIET gezien!!
Terwijl even het zonnentje aanwezig is worden de certifikaten uitgereikt en EED & GEER ontvangen een cerificaat dat ze alles gehaald hebben behalve voor GEER zwembad presentatie en oefening en EED open water presentatie en oefening En dan is er bij beide dan ook weer een glimlach te zien. We gaan nog even naar het huisje om een en ander schoon te maken en de tassen in te pakken en in de auto te zetten. Dan zit het erop we nemen afscheid van
de staff (Walter & Jan) en de mede kandidaten die allemaal geslaagd zijn (Greg, Arjan & Wim) in 10 dagen hebben we ook vrienden/maatjes gemaakt! goed van de huishoudelijk medewerkers (Smakman & Rinckes) wordt nog geen afscheid genomen want die wisselen weer van job, we rijden de auto's voor sjouwen de tassen, laden de auto's en houden de deur open met de vraag waar gaat de reis naar toe?? In TYNAARLOO tellen we onze tomtom in en sturen 2,5 uur richting huis. GEER rijd voor me en EED zit bij mij in de auto ze bellen met elkaar, gaat ook mijn telefoon het is Smakman achter me: ZEG
WAAROM RIJDT GEER 90 IPV 120? Ik vertel dat hij zit te bellen met EED, een zwarte rookpluim uit het busje achter me en passeert ons! Ik zeg tegen EED waarom zit je niet bij je klasgenootje dan kan je praten zonder te bellen en even later rijdt het tweetal tussen Smakman en mij in. Na een kwartiertje rijdt Smakman opeens 90 waar je 120 mag rijden, gaat me telefoon tis Smakman: 'KOMT ZE NOU OOK BIJ MIJ ZITTEN??? HAHAHAHA en de verbinding wordt verbroken. Even Na Hoorn scheiden onze wegen Smakman op de A7 naar Purmerend en GEER & Edith via Oosthuizen naar EDAM/VOLENDAM, je wil het niet geloven maar in EDAM aangekomen hebben we bijna een half uur op de weg stil gestaan voor een of andere wielerronde. Na een bakje koffie bij GEER thuis scheiden nu ook onze wegen, GEER doet vermoedelijk de oefening: ontspannen achterovervallen in de bank en wij ga naar Purmerend.

Vrienden het zit erop, GEER & EED hebben hun kunstjes geflikt, 10 dagen lang onder druk en stress moeten presteren, tegenslagen moeten incasseren,successen behaald en voor zo'n 90% al geslaagd!! Officieel zijn ze nu PADI ASSISTENT OPEN WATER INSTRUCTOR en ik weet zeker dat het niet heel lang meer zal duren dat het woordje ASSISTENT komt te vervallen!! IK BEN TROTS OP M"N MEISSIE & GEER, PETJE AF HOOR!!!!

Vriend Smakman jij natuurlijk
ook bedankt voor de vele goede gesprekken tijdens het stofzuigen en de platte was!!

Tot later of waar dan ook aan een waterkant, Jan

  • 22 April 2012 - 18:33

    Fokko:

    Jammer...........maar komt goed schatjes!!
    Ik proost vast op jullie gezondheid.......en doorzettingsvermogen.

  • 22 April 2012 - 18:45

    Ger En Wilma:

    Verdorie, maar ZILVER is ook super!!! Gefeliciteerd Edith en Gerard, nog maar een klein stukje, het goud is in zicht!!! Jan en Johan groot respect voor jullie zeker na deze 10 dagen marathon verzorging.

  • 22 April 2012 - 20:11

    Badmuts..Kabouter..:

    EEd & GEER... toch is dit ook een feest waard hoor!!! Zilver betekend gewoon nog 1 klein stukkie en dan zijn jullie d"r... :-) Ik had messing i.p.v. zilver gehaald als ik het moest doen.. hahaha. En God schiep ook niet alles in 1 keer... en ik weet dat want ik was daarbij :-). Al het goede gaat in 2e.. is de leus........ Top gedaan en ik ben trots op jullie... <3 <3 <3
    JO-JAN.. ook top voor de support voor EED & GEER.. want ik weet dat jullie het ERG moeilijk hadden om mij alleen te laten afgelopen dond in VV ;-) zie jullie woensdag weer!!!!
    xxx


  • 23 April 2012 - 04:36

    Tanja:

    Alvast van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten. Hier kunnen jullie absoluut trots op zijn!!!! En binnenkort komt het "assistent" te vervallen!!!
    Heel veel succes met de laatste loodjes. Ik hoop heel snel weer ene keer langs te komen ( ik had al lang al willen kijken!!), maar we zitten nu midden in een vervbouwing.

    Liefs Tanja

  • 23 April 2012 - 05:16

    Eric En Annemiek :

    Van Harte Gefeliciteerd, Zilver, nog een klein onderdeeltje en jullie zijn er. Dat gaat zeker lukken de volgende keer. Proficiat, petje af.

    Groetjes Eric en Annemiek

  • 23 April 2012 - 05:43

    Arjon:

    Gefeliciteerd Eed & Geer met zilver, jan en jo toppie voor support en spannende verslaggeving, tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 121597

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: