NY here we come.... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu NY here we come.... - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

NY here we come....

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

08 Maart 2013 | Verenigde Staten, New York

Door alle omstandigheden zijn de koffers midden in de nacht pas met een slaperige kop gepakt en de nacht was nog nooit zo kort, 04.30 was het de wekker die een einde maakte aan m'n nachtrust en een klein uurtje later staan we bij Wiep & Kees voor de deur. De dames stappen bij de vertrekhal uit met alle bagage en samen met Kees rijd ik door naar langparkeren (P3-rij 402 voor als ik het per ongeluk vergeet) Het inchecken bij de automaat gaat niet zoals het hoort maar toch zijn we kort hierna door de douane waar we even tijd hebben voor koffie en wat gewinkel. G08 verder lopen kan je niet op Schiphol, de boddyscan, instappen en....... 8,5 uur later staan we over 'de grote plas' oog in oog met een officer van de douane 'RECHTS 4 VINGERS, DUIM, LINKS 4 VINGER, DUIM EN IN DE KAMERA KIJKEN' en met een vriendelijke 'thank you' staan we dan in de USA. Met de bus gaan we naar New York waar we een aantal straten moesten lopen, na een valse start vinden we het New Yorker hotel waar de incheck alles dan behalve vloeiend verloopt Wiep & Kees zittten op kamer 3314 en wij op 3526 of te wel de 35e etage kamer 26. Voordat we NY ingaan eten we in het restaurant TICKTOCK op de hoek van 8 Avenue en 34e straat.We moeten nog een meerdaagse metrokaart scoren en dan gaan we via Macy's (een bijenkorf maar dan 10 zo groot, omdat het buiten regend of sneeuwd) alles gaat van een 'lije dakje' totdat we bij de kinderkleertjes komen, de ene oma zoekt een stoer trainingspak & beachkleding en de andere oma staat bij de prinsessenjurkjes. De laatste oma 'worstelt' enorm en 'struikelde' over een andere maatstelling net als bij de kinderschoetjes dus Marit en Kirsten wees gewaarschuwd zorg dat oma zo snel mogelijk van de juiste maten wordt voorzien, want anders zie ik Kees en mij de hele week tussen de prinsessenjurkjes en kinderschoen zitten, ALVAST BEDANKT!! Eenmaal buiten is het alweer behoorlijk schemerachtig geworden, tijdens onze wandeling naar Times Square halverwege nog koffie en een cup-cake gescoort. De reklame's op Times Square zijn groot en maken een geweldig indruk op ons. NY leeft het is net zo druk op de stoep als op het asfalt. Wanneer we terug zijn in het hotel en nog wat drinken is het 19.45 uur en dat betekend dat we al zo'n 22 uur onderweg zijn dus besluiten we naar de kamers te gaan en morgen onze tocht voort te zetten.........

• 08 Maart 2013 - 07:04

Thea:

En dan staan jullie in ene in the USA? Voorgaande keren gewoon de USA en nu het geboorteland van jullie kleinzoon!!

Veel plezier.

Groetjes

• 08 Maart 2013 - 13:09

Edith:

Ja en dat is een bijzonder gevoel!!!

• 08 Maart 2013 - 22:38

Marit:

'Vroeger' schreven wij, kinderen, de reisverslagen. Nu lezen we die van onze ouders ;-)! Klinkt fantastisch allemaal! Geniet! XX

• 09 Maart 2013 - 21:25

Tom En Margreet:

ppppffffffffffffffffffff en dan hebben jullie nog niet eens zoooooooooveel kleinkids! 35e verdieping? klinkt wel erg hoog hoor! liefs en veeeeeeel plezier,
    wij