He HE eindelijk verbinding........ - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu He HE eindelijk verbinding........ - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

He HE eindelijk verbinding........

Door: Jan & Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

05 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal....
Oke het heeft even geduurd maar hier is dan ons bericht van de eerste vakantie dag/nacht/dag. Het begon allemaal op woensdag dat ik er achter kwam dat een van m'n onderwaterflitsers door een gebroken onderdeel niet meer waterdicht was en dat kan niet!!! Er zat niks anders op dat naar onderwaterhuis.nl te rijden in Oud Gastel zo'n 1,5 uur van Purmerend. Zo'n 4 uur later was het probleem weer opgelost, nu nog even snel de koffers inpakken maximaal 23 kilo en de fotokoffer als duikpakket. Alles was op tijd klaar en op naar Volendam 'ons' verzamelpunt. Na kort kennis gemaakt
te hebben met opa en oma, iemand moet die kinderen (van CatHy eb Gerard) toch een beetje opvoeden, rijden we zwaaiend en toeterend de straat uit richting Schiphol. De bagage inleveren is meestal een bijzonder moment in onze vakanties, voor hoeveel zijn we dit keer de klos, het loopt uiteen van 55 voor CatHy & Gerard,100 voor ons en 300
euro voor de Smakmannetjes en toen zei de dame in het blauw met een glimlach 'en dan hebben we U nog gematst' Enkele uren later zitten we in het vliegtuig, hadden we nog een kleine vertraging omdat de toiletten niet geleegd waren en je begrijpt het al vertraging we zijn dus pas de volgende dag vertrokken!! Zo'n kleine 10 uurtjes zitten zonder te kunnen roken was ook niet in het voordeel van mijn vrienden. Kort voor 4 uur 's morgens stappen we op
Flamingo Airport uit en nog geen uurtje later staan we in onze appartementen.We besluiten om te gaan ontbijten bij Divi Flamingo het resort waar we al meerdere malen' zijn geweest, iedereen laat het zich goed smaken. De volgende stap is het huren van 2 pick-up vooertuigen waar we de hele week in rond toeren van duik & snorkel plek, eettent, duik & snorkelplek en eettent, zo vullen wij onze vakantie hier op Bonaire.
We melden ons aan bij Buddy Dive en een uurtje later lopen Edith, Johan, Gerard en ik de oceaan in voor ons
appartementen gebouw. Bij de drop-off vinden we gelijk een schildpad en veel vissen het duikje duurt ca 70 minuten, we stallen de duik- & snorkeluitrustingen in de pick-ups en rijden voor een heerlijke lunch naar Buddy Dive waar we die middag ook nog een heelijke duik hebben gemaakt. Het was een hete dag en voor de avond gaan we nog wat
boodschappen doen je weet wel drank chips en nog veel meer van die verkeerde dingen. Straks gaan we lekker een restaurantje zoeken in het centrum van Kralendijk, maar hierover morgen.....
groetjes namens iedereen en sterkte voor opa & oma en tot morgen

Jan

PS
Onze foto's kunnen we er niet bij zetten vanavond want helaas hebben we het fototoestelletje waarschijnlijk bij het ontbijt laten liggen, ook hierover morgen meer....

• 06 Mei 2011 - 05:26

Carola:

Vorige week kwam ik jullie nog tegen bij Overvecht, wat moet je daar nou kopen voor zo'n duik, eet, duik en eet reis? Of misschien een paar nieuwe emmertjes en schepjes?
    Maar goed, jullie zijn na vele omwegen op de plaats van bestemming aangekomen, nou daar ga ik weer (gewoon in Nederland) van genieten!
    En voordat jullie voortaan van plek naar plek verhuizen, eerst het fototoestel in de tas, of de auto deponeren, want dat is natuurlijk ook smullen om de geschoten kiekjes te bewonderen.
    Lieve groet voor jullie allen

• 06 Mei 2011 - 20:44

Annemiek:

Nu het was alweer een hele belevenis voordat jullie er waren en nu ook nog weer het foto toestel weg oh oh . We willen wel graag foto's ook zien dus ik hoop toch dat het toestel weer gevonden gaat worden en dat we dan ook plaatjes kunnen zien bij de verhalen. Hele fijne vakantie allemaal en we kijken uit naar de komende verhalen...