GOUD voor GEER....... - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu GOUD voor GEER....... - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

GOUD voor GEER.......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

28 April 2012 | Luxemburg, Luxemburg

Goed vandaag zal het gebeuren en zal ook maar gelijk met de deur in huis vallen: GEER is PADI DIVE INSTRUCTOR!!! Maar we geen eerst even terug naar gisterenavond, we hebben heerlijk gegeten in het hotel waar we een kamer hadden. Na het eten heb ik nog net zo'n het bed kunnen halen en de luiken vielen dicht toen het hoofd het kussen raakte! Ben ergens in de nacht wakker geworden door de kou en zocht m'n dekbed..... ik dacht dat ik een dekbad had maar die kon ik niet vinden, blijkt dat we een dubbel dekbed hadden en daar lag EED in gewikkeld, zeg maar een 'worsten
broodje' waar een hoofd en voeten uitstaken. Met wat gebrom en gemopper krijg ik een stukje terug en val weer in slaap. Om 05.45 uur (!!!!!) ging de wekker, voor Smakman is het regelmatig bukken omdat de deuren nogal aan de lage kant zijn. Maar goed na een lekker ontbijtje moeten we weer richting Duikcentrum Splash waar om 08.00 uur het feestje weer opnieuw gaat beginnen. De erste verrassing is de beste vandaag want de course director is een Belg die
ook vloeiend Nederlands spreekt De examiner is Nicole ook een Belgische dame die wel Nederlands verstaat maar Frans spreekt. Smakman en ik verlaten het GEWELDIGE COMPLEX en het wachten gaat weer beginnen, binnen horen EED & GEER voor de tweede keer de introduktie van het Instructeurs Examen maar nu met de wetenschap dat ze elk een
'waterdeel'moeten overdoen. Na ruim een uur zwaait de deur weer open en dan gaan we wandelend in de omgeving zoeken naar een taveerne voor koffie en een beetje rust waar de EED & Geer zich kunnen voorbereiden op hun presentaties en uitvoering van de skills. Goed het bleef bij de wandeling want in de richting waarin we gestuurd waren hebben wij niets gevonden. GEER pakt de tomtom (A-C-TI-ON) tikt in restaurant in de omgeving en we sjeesen langs de restaurants die dicht zijn maar vinden uit eindelijk een taveerne waar we koffie gedronken hebben, in het zelfde dorp vinden we ook nog een pizza bakker dus de lunch werd een pizza. Wanneer we terug komen in het duikcentrum komt bij iedereen
weer die kriebelboven, zeg maar gezonde spanning/stress. Het is 14.00 uur briefing bij het zwembad Smakman en EED blijven achter het raam staan en ik wil wat foto's maken en bleef in het zwembad om ook mee te luisteren naar de briefing, misschien kan ik nog wat voor GEER betekenen, hij zit in de tweede groep van 4. Heel stil op zijn kist
zittende bekijkt hij het een beetje, 'wachten is het ergste' zegt hij maar voordat je het doorhebt ben je aan de beurt. Zoals al eerder gezegd is GEER in het water op zijn plaats en dan gaat het hem ook het beste af, GERARD briefing klinkt er door het zwembad, waar EED & Smakman ondertussen ook naar binnen zijn gekomen, de briefing ging goed en hij is nu onderwater om zijn skill te doen met 3 fransen die er echt niks van hebben verstaan. Zo tussen de bubbels door lijkt ook dit een voldoende te zijn. Even daarna komen ze boven en Nicole zegt DE-briefing en GEER doet zijn verhaal, heeft U nog vragen, nee.... bedankt!! En dan hebben we even oogkontakt mijn gevoeld is dat dit goed is gegaan nu nog even 5 skills demonstreren en de zwemmende nood opstijging, deze heeft hij gisteren met Smakman verschillende keren geoefend, kijk voor je uit, maak een geluidje, vinger op de de-flator en ga langzaam diagonaal omhoog.... en dan komt hij boven, blaast met z'n mond de vest op en dat was het dan, ik zeg voldoende en dan komt Nicole met de scores in het frans maar bij GEER in het Nederlands een paar vieren en hoofdzakelijk vijven!! en dan
ontploft onze vriend steekt zijn armen hoog in de lucht YESSSS en wanneer Nicole dan ook nog even komt feliciteren, geeft GEER haar een innige omhelsing. Het wordt EED te veel en barst van geluk uit in tranen en de 'klasgenootjes' vallen elkaar in de armen. De zijn persoonlijke coach Smakman die na de knuffel opgelucht zei: ik was echt met de trein terug gegegaan als hij het niet gehaald had! Na wat telefoontjes verlaten wij Erlange en gaan we op weg naar Lultzhausen in een jeugd herberg aan het meer waar EED morgen aan de beurt is. Het is ondertussen 23 graden en zonnig als we aankomen in het jeugdhotel waar we zo kunnen aanschuiven bij de barbeque. Het drietal zit buiten op
het terras uitkijkende over het meer en ik herken, door de openstaande deur, weer die gesprekken tussen GEER en Smakman, ik heb ze gemist!!! ze gaan namelijk nergens over het is een hoop flauwe kul!

Maar wat wel waar is dat GEER
(Visser de laatste) nu een PADI Dive Instructor is.... G E F E L C I T E E R D ! ! !

• 28 April 2012 - 19:05

Jolanda:

Yes, Jippie, Hoera,Van Harte Gefeliciteerd Gerard, wat een heerlijk gevoel zal dat zijn, wat zal jij vanavond lekker slapen. Nu hoef ik alleen nog voor Edith duimpies te draaien.
    Edith heeeel veeeel succes morgen, je kan het!!!
    Dikke knuffel voor jullie allebei van Jolanda en tot morgen!

• 28 April 2012 - 19:06

Cathy:

Oh, wat zijn we weer trots op onze Pa en Man. Hartelijk Gefeliciteerd, Helemaal Top. Maar nu gaan we voor Edith duimen en we weten zeker dat ze het morgen gaat halen. Dus, LIEVE EDITH, zet hem op en heeeeel veeeeeeel succes van ons allemaal uit Volendam. Lieve groetjes van Cathy.
    P.S. Jan bedankt weer voor het mooie verslag en Jootje voor de geestelijke steun voor ons allemaal.

• 28 April 2012 - 19:13

Wilma En Ger:

Jaaaa, super Gerard gefeliciteerd!! geweldig.
    Lieve Edith jij morgen natuurlijk ook, heel veel succes, spannend!! Maar wij weten zeker dat het jou ook gaat lukken!
    Wordt gewoon een top weekend voor jullie alle 4, hopelijk morgen goede koffie!!

• 28 April 2012 - 19:46

Fokko:

Kijk dat bedoel ik nu met veertjes uitdelen!
    Altijd effect!
    GERARD IK BEN TROTS OP JE, VAN HARTE GEFELICITEERD ;<))

• 28 April 2012 - 19:57

Badmuts:

GEER !!!!!!!!! gefeliciteerd... ben trots op je...
    EED.. u can do it !!!!!! zet hem op..

• 29 April 2012 - 08:47

Thea:

Gefeliciteerd man! Super goed, een last van je schouders af. Nu Edith nog effe en dan gillend naar huis! Haha