Dreamtime............................. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Dreamtime............................. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Dreamtime.............................

Door: Edith (& Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

23 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Vandaag een georganiseerde tocht naar Arnhemland. Ik heb hier zooooo naar uitgekeken. 'T kan bijna alleen nog maar tegenvallen. Nou het enige wat tegen viel was de nacht er voor, beide konden we niet slapen en de wekker ging om half vijf!!! Half zes werden we opgehaald door Dan, zag er precies zo stoer uit als ik mij had voorgesteld.
Arnhemland,aborigenal land, is ongeveer 3 uur rijden van Darwin. het is prachtig weer en onderweg zien we onze eerste kangeroos. het heeft de laatste tijd nogal geregend, zodat het spannend was of we er wel konden komen. Het eerste stuk weg op Arnhemland, over een rivier, the East Aligatorriver, stond blank. gelukkig was het de laatste 2 dagen droog en konden we toch verder.
Eerst gaan we naar Injalak Arts & Crafts in Injalak Hill. Dan had verteld dat Deze Aborigenal gemeenschap, een hele gewone gemeenschap, die ons niet zullen opwachten met geplande ceremonies e.d. Zij leven gewoon hun leven en wij komen even langs. Zij zijn er dus niet om ons te vermaken. Dit geeft ons een fijn gevoel! Drank is in Arnhemland verboden. Koeriers die met drank gepakt worden zijn hun auto kwijt. Bij het politiebureau staan dus heel wat auto's. Bij Injalak Arts & Crafts zijn diverse mannen buiten aan het schilderen. Geen stippen maar streepjes, een andere techniek. De techniek van deze streek. Een mevrouw is mandjes aan het maken. Omdat dit een non-profit organisatie is, waar alleen de bewonders beter van worden , kopen we dus een prachtig kunststukje. Met een van de mannen heb ik een mooi gesprekje over zijn overgrootvaders die muurschilderingen maakte, hij deed het op papier. Ook liet hij zien waarmee hij de hele fijne lijntjes maakte, het was gewoon een heel fijn stukje gras. Ook maken we kennis met onze gids Willie, die met ons meegaat op een wandeling en ons begeleid een berg op. Het is heel warm. De berg is behoorlijk hoog en na de eerste stop denk ik, hoe komen we hier naar boven. Willie doet rustig stap voor stap en zo gaan wij er achteraan en dan staan we zomaar inene boven op de berg enn zien we de meest fantastische muurschilderingen. Wij zijn vrij om foto's te maken en Willie verteld prachtig over wat we allemaal zien en het hoe en waarom dat zo is geschilderd. Later leidt hij ons een grot in en zegt dat er hier niet gefotografeerd mag worden. Hij verteld ons over verschillende tradities, over gereedschappen (stenen in soorten en maten) en waarvoor ze gebruikt worden en over het doorgeven van de tradities. We hangen allemaal aan zijn lip. Hierna staat tot onze verrassing een lunch klaar boven op de berg, Was Dan zijn taak geweest. Eigenlijk is er nog zoveel te vertellen over deze bijzondere dag, maar het gevoel wat wij er bij hebben komt denk ik toch niet over. Dus zullen de foto's het verhaal verder maar moeten vertellen. De dag is in iedergeval zeer indrukwekkend geweest. Zeer warm en moe zijn wij bij thuiskomst eerst het zwembad in gegaan. Lekker gegeten en toen de foto's bekeken en uitgezocht.
Veel plezier met kijken!!!

• 23 Oktober 2010 - 13:12

Rincke En Thea:

Hoi mensen,

Het klinkt weer als super allemaal. En dit is nog maar het begin.

Wij vermaken ons ook goed in jullie paleisje.

• 23 Oktober 2010 - 14:37

Wiep En Kees:

we genieten van jullie verslagen, leuk dat jullie ook de boeddha en de huisjes op palen hebben gezien.

• 23 Oktober 2010 - 17:15

Jolanda:

Wauw, is dat een nieuw soort leguaan??? Mooi is het daar hoor en jullie vermaken jullie prima. Heel veel plezier saampies nog en oja, leuke foto's. Dikke kus van mij!

• 23 Oktober 2010 - 20:07

Johan:

Wat een verhaal jullie vermaken je vast en zeker wel daar. Het zal er zeker wel behoorlijk warm wezen. Nou het weer hier is ook niet om te klagen hoor. Ik stop nu met schrijven want heb nog maar weinig tijd we moet naar een HUGE PARTY bij Theo en Rincke

• 23 Oktober 2010 - 21:27

Annemiek :

goh heerlijk die verhalen , wat een belevenis he. En schitterende foto,s. Geniet lekker mee.. .

• 23 Oktober 2010 - 22:20

Dennis:

Wauw wat een foto's en wat een verhalen en dan zijn jullie er pas net.wat gaan we straks nog meer lezen en zien.
    Oja ik heb vandaag me droogpaktheorie bij johan gedaan.
    Veel plezier en gr

• 23 Oktober 2010 - 22:53

Lucas:

Wat Skippy al niet te weeg brengt.

Zijn ze nou in het echie net zo leuk als in de film?.

geniet ze

Lucas

• 24 Oktober 2010 - 09:04

Tom En Margreet:

wauwie !!!

• 24 Oktober 2010 - 15:54

Ruud & Bronja:

Hoi Hoi
    jemmig wat een belevenis en wat super dat wij jullie zo kunnen volgen .....

• 24 Oktober 2010 - 20:26

Yvonne:

Geweldig om bij de Aboriginals op bezoek te zijn. Heb net weer een boek over ze gelezen: mooi volk!
    Leuk om jullie verslag zo dagelijks te lezen en prachtige foto's.
    Fijne tijd!
    Groetjes en liefs.