SKYWALK =hooooooooooooooooooooooooggg!!!!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu SKYWALK =hooooooooooooooooooooooooggg!!!!!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

SKYWALK =hooooooooooooooooooooooooggg!!!!!!!!

Door: Edith (& Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

22 November 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,
Gisteren hebben we over de Harbour bridge gelopen, gewoon op de zelfde hoogte als de auto's. Je kon ook over de ronding van de brug lopen, dus boven over de zijkanten. Nou wij waren het er over eens dat we dat niet durfden!! En wat denk je..... we stonden vanmorgen wel zeker twee keer zo hoog en ook nog op een glazen plateau!! Goed, we zijn dus vanmorgen naar de Sydney Tower gegaan en hebben daar heel spontaan (zoals zoveel in deze vakantie) ook een kaartje voor een skywalk gekocht!! Eenmaal boven in het "gewone" gedeelte, nog veilig achter glas begon het toch wel te kriebelen. Zeker toen we zagen hoe klein en laag de brug was waar we gisteren zo tegen op keken, "Als je
niet wilt doen we het niet hoor"zei Jan heel lief. Maarja we zijn Hollanders, je hebt er voor betaald en dan doe je het ook! In het foldertje had ik gelezen dat er ook een glazen platform was, nou, dacht ik, doe ik dat toch gewoon niet! Maar die vlieger ging niet op. Je kreeg een overall aan, en een harnas om waarmee je gezekerd werd aan een
rails. Dus geen keus, ook gewoon het glazen platform op!!! En daar stonden we dan op 260mtr(!!!) boven de straat door een glazen plateau naar beneden te kijken en natuurlijk gewoon naar voren en............... het was fantastisch!!! Wat een uitzicht echt super!!! Er was ook een meiske mee die vertelde wat je allemaal zag. Ook werd er gevraagd om te springen met zijn allen (16 man/vrouw), inmiddels was ik zo enthouiast dat ik daar heel vrolijk
aan mee deed. De jongen naast mij was er echt zeker van dat zijn laatste uur geslagen was!! We hebben ongeveer 45 minuten mogen genieten van het prachtige uitzicht en werden er foto's gemaakt. Helaas mocht je je eigen toestel niet meenemen. Oke, toen we weer binnen waren en alles hadden afgedaan, was ik wel hartstikke moe, nog een kopje koffie
gedaan in de toren en toen naar buiten, broodje gekocht en die lekker opgegeten in de Royal Botanic Gardens & Domain en hebben toen beide even toegegeven aan een seniorenmoment, gewoon even bijkomen En dat lukt geweldig op het gras
tussen allerlei prachtige oeroude bomen. Heel bijzonder!! Op de toren hadden we ook gezien hoever het rijden was naar Bondi Beach en eigenlijk hadden we daar beide geen zin meer in. We hadden immers al ontzettend genoten, afgelopen weken, van prachtige stranden!! We besluiten lekker op ons gemak door de stad te slenteren en op zoek te
gaan naar wat souveniers. Nou het slenteren is gelukt, de rest moet morgenochtend nog maar even gebeuren!! We kwamen namelijk midden in een televisieopname terecht van het programma zoals bij ons Peking-Express. We hadden al een aantal mensen zien rennen met camera- en geluidsmannen achter zich aan bij het operagebouw en nu liepen we zomaar langs de finish van de etappe. Nou daar zijn we even voor gaan zitten. Helemaal leuk om al die drukte te zien om de deelnemers heen, hoe kapot het ene team binnen kwam en hoe enthousiast andere teams. Een oudere man, die samen met
zijn zoon mee doet, wordt gelijk even medisch onderzocht want, zei ze zoon, onderweg dacht hij dat zijn vader dood ging. Maar gelukkig viel alles mee. Teleurstelling en verwarring bij teams die later binnen kwamen en we hadden het idee dat er ook teams helemaal niet waren binnen gekomen. Op een gegeven moment werden de camera's toch maar
opgeborgen. Ik moest nog even tekenen dat zij shouts waar ik opstond gewoon mochten gebruiken, ik wordt vast wereld beroemd!! Maar goed, toen we weer verder liepen waren de winkels gesloten. Heerlijk gegeten en nu, met op de achtergrond op de televisie de finale van X-factor Australie, zit ik te tikken, Hopenlijk voor Jan lukt het om de
boel snel op de site te krijgen. Morgen vroeg op om te pakken en van onze laatste uurtjes Australie te genieten. Tot morgen!!

  • 22 November 2010 - 12:52

    Jolanda:

    Zoooooo hoog, dapper van jullie hoor, en wat een uitzicht heb je dan.
    Gelukkig lachen jullie nog op de foto! Nog even genieten van het land, net zoals ik genoten heb van jullie verhalen en foto's, leuk om jullie zo te volgen van dag naar dag, was net of ik er toch nog een beetje bij was. Wens jullie een heel goede reis terug en vlieg voorzichtig, dikke knuffel Jollie

  • 22 November 2010 - 13:36

    Carola:

    Kreeg jullie site op van Siem en José en heb jullie op "hebbes.waarbenje.nu" dagelijks mogen volgen. Bedankt om dat te mogen meemaken, wat een belevenissen deze 5 weken.
    Als ik de hoogte foto's van jullie zo aan het bekijken ben, dan gaan mijn kuiten al kriebelen, dat ga ik vast niet nadoen! Morgen voor jullie een hele mooie terugreis en ik zie jullie vast wel weer een keertje "hier of... daar".
    Lieve groeten Carola

  • 22 November 2010 - 14:47

    Ines:

    Ik verheug me jullie weer te zien.
    Heel goede reis terug.
    ....Australie ....dreamland......

  • 22 November 2010 - 16:27

    Thea:

    WAUW wat een super gaaf uitzicht zal dat geweest zijn. Lijkt me ook erg eng met zo een glazen plateau. Ik vond het in Parijs al spannend. Rincke had dat nooit gedaan denk ik.

    En dan is het zo maar in ene al weer om, snel gegaan hoor. We horen jullie woensdag wel, goeie terug reis!


  • 22 November 2010 - 18:47

    Thijs,Angela En Bert:

    Nog veel plezier deze laatste uren in Australië! Bedankt voor de heerlijke verhalen en foto's, geweldig om jullie reis mee te mogen beleven.
    Een hele goede terugreis.....groetjes

  • 22 November 2010 - 19:39

    Dennis:

    Hoihoi.ik ben nu bij njoydiving en jullie krijgen de groeten van iedereen.de 2de groep ligt nu in het water.christian en sandro en marcel gaan zo naar huis.hank is lekker aan het snorkelen.ze missen jullie wel en ze hopen dat jullie er maandag weer zijn.martijn is ziek maar die komt volgende week weer en jesse is nu ook onderwater.
    Inez belde vanmiddag en ze vroeg wat jullie nou bedoelde met springen haha
    doe nog even voorzichtig en tot snel

  • 22 November 2010 - 20:02

    Tom En Margreet:

    wat is dat hoog zeg.............we doen het jullie niet na !!! Doe mij maar een portie van die geweldige supermooie bomen
    goede en ontspannen reis terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 121753

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: