Foutje: 1:200 in plaats van 1:100.... - Reisverslag uit Rollingstone, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Foutje: 1:200 in plaats van 1:100.... - Reisverslag uit Rollingstone, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Foutje: 1:200 in plaats van 1:100....

Door: Edith (& Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

10 November 2010 | Australië, Rollingstone

Hallo allemaal,
Het kan zomaar gebeuren dat Brisbane in ene 2x zover ligt als dat je in je hoofd hebt. We gaan dus niet nog meer naar het noorden. We rijden richting Brisbane. Het is een prachtige tocht met veel erschillende landschappen. Jan moet er niet aan denken dat ik achter het stuur kruip, dus ik kan de hele dag heerlijk om mij heen kijken en
genieten van wat er allemaal langs komt. Of eigenlijk waar wij langs komen. Koffie drinken wij bij een uitkijkpunt. Prachtig waar de zee het bos bijna raakt. Er is langs de kust zoveel mooi strand, maar het water in gaan kan maar op enkele, met netten afgezette, plekken. Dit vanwege krokodillen, haaien en kwallen. Lunchen doen we langs de weg in een stadje, ik heb honger dus moet de camper stil gezet worden op de eerste de beste parkeerplaats. Jan bakt voor zich zelf een lekker eitje en op het moment dat hij aan tafel gaat zitten ziet hij dat we recht tegenover een Mc.Donalds staan!! Tja soms is het leven hard. Bij onze volgende stop, ook weer aan zee, staat een bord wat je allemaal zou kunnen zien, onderandere krokodillen en dolfijnen. Ook tanken we in dit dorp en arriveren er ook 3
grote vrachtwagens met buffels, in aanhangers van 2 verdiepingen hoog! Onderweg zagen we ook veel suikerrietvelden en altijd bij die velden liepen er smalspoor waar een locomotief een heleboel kleinere karretjes trok waar al het geoogste suikerriet in werd vervoerd. Ook veel bananenplantages tegen gekomen, eigenlijk had ik geen idee dat die
hier zoveel bananen werden verbouwd. Om de trossen bananen zat plastic, ik denk voor bescherming van de bananen tegen de regen. Een gek gezicht al die bananenplanten met plastic zakken. Uiteindelijk kwamen we om een uur of vier aan op een prachtige campsite een paar kilometer voor Rollingstone, 50 km van Townsville. En het is bijna te mooi om waar te zijn maar we staan pal aan het strand met onze camper!! Oke, ook hier is het niet slim om het water in te gaan,maar toch.... echt super!! Morgenochtend bij het ontbijt dolfijnen spotten en tja misschien ook wel krokodillen die een
ontbijtje zoeken!

• 10 November 2010 - 12:47

Thea:

Oeps dat maakt wel iets verschil ja, hjeb er wel hard om gelachen. Doe de dolfijnen de groeten van me!

• 10 November 2010 - 18:54

Steve & Marianne:

Geweldig jullie belevenissen, kijk maar uit met die krokoos! blijf maar bij die dolfinoos.We willen jullie heelhuids terugzien in Nederland.
    Veel plezier en genietze
    Steve & Marianne

• 10 November 2010 - 22:30

Tom En Margreet:

wat geweldig om zo aan het strand te staan met de camper...........leuke trui trouwens edith.................

• 11 November 2010 - 05:25

Arjon:

Wat een avonturen zeg, mooie foto van de double B roadtrain. Have fun