Geen zingende kinderen aan de deur, heerlijk...... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Geen zingende kinderen aan de deur, heerlijk...... - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Geen zingende kinderen aan de deur, heerlijk......

Door: Jan (& Edith)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

11 November 2010 | Australië, Airlie Beach

Hoi allemaal,
Vanmorgen wakker geworden met het geluid van de golven welke het strand oprolde, geweldig! We kijken zo over de pacific ocean waar het zonnetje al weer een tijdje boven hangt en de warmte doet me besluiten maar weer een hempje aan te trekken. Saampjes zitten we voor de camper met een bakje yoghert met vers gesneden fruit en een kopje koffie te turen over het water. Je zal ze toch maar zien die walvissen, dolfijnen, schildpadden of krokodillen!! Op een gegeven moment had ik het wel gehad, geen beest te zien en het geluid van die golven ging me ook vervelen, dus camper klaar maken voor de komende rit, tom-tom ingesteld op Airlie Beach, 325 km in ca 4 uur. Terwijl we de camping afrijden zien we in en om de bergen waar wij door en over moeten een lucht hangen waar je niet vrolijk van wordt!! En inderdaad zo af en toe vallen er behoorlijke buien!! Het is een 2 baans weg en er komen heel veel van de grote dubbele vrachtwagen op ons af waarbij ik me bij wegversmallingen en bruggen hoop dat ik voldoende van de kant rij en.... ook weer niet te ver!!!Gelukkig zijn het maar buien dus er zijn ook droge periode's en dan genieten we maar weer van alles wat we passeren. Edith stelde voor om het stuur maar even over te nemen, dan kon ik wat ontspannen zei ze.....(STOP, DENK NA & HANDEL) 'nou kijk jij maar lekker ontspannen rond lieverd, want ik denk wanneer ik het stuur overgeef dat m'n hartslag echt niet omlaag gaat!! Dus... ga ik wat rechterop zitten knijp weer in het stuur en trap het pendaaltje weer even iets verder in!! Bij het stadje Ayr besluiten we even te stoppen om iets lekker voor bij de koffie te halen, en voor dat we het weten staan we bij een DRIVE TROUGH bakery. We vragen naar hun specialiteit en laat dat nu een gehakt in bladerdeeg zijn!! In de winkel krijgen we een kijkje in de bakkerij. Terwijl wij een bakje koffie nemen snoepen we het specialiteitje naar binnen. De bakery had het drukker dan Mc Donalds. Tegen tweeen rijden we Airlie Beach binnen, de auto geparkeerd en zijn we lekker rond gelopen. Van hieruit kan je op vele manieren naar The Whitesunday Islands. Heel toeristisch maar de weersvoorspelling voor de komende dagen zijn het zelfde als vandaag, warm, laag hangende bewolking en af en toe regen dus hebben we besloten om de tweede dag hier te schrappen en dat komt dan ook weer te goede aan de iets langer afstand als dat we gedacht hadden. We plaatsen de camper weer op een campsite en sluiten het elektra, water en afvoer weer aan en dan....... is daar weer het senioren momentje!!! We gaan nu wat eten en bij de koffie hebben we nog wat lekkers. Morgen trekken we verder naar het zuiden richting Rockhampton, of we daar aankomen dan moet je morgen maar weer lezen, tot later

  • 11 November 2010 - 11:12

    Jolanda:

    Jammer dat jullie niets uit zee hebben zien springen. Op naar de volgende plek en weer heel veel plezier, dikke kus Jollie

  • 11 November 2010 - 13:25

    Ferry Peek :

    Hoi Jan,

    Ik hoop dat je het naar je zin hebt en ik wens je nog heel veel plezier toe. Hoeveel nachtjes heb je daar nog?

    Groetjes Ferry

  • 11 November 2010 - 17:08

    Michael:

    Sint maarten mikmak me vader is een dikzak me moeder is dunnetje geef me pepermuntje

  • 11 November 2010 - 17:15

    Gerard En Cathy:

    Lieve Jan en Edith, wat een verhalen en mooie foto's, wat zullen jullie genieten en veel te vertellen hebben als jullie terugkomen. We hopen dat jullie reis verder spoedig verloopt. Groetjes Gerard en Cathy.

  • 11 November 2010 - 20:24

    Michael:

    Nou lekker dan!kom ik bij de camper en doen ze niet open!hahaha

  • 12 November 2010 - 18:18

    Chris:

    Op de foto's geniet je zo zichtbaar Edith, dat ik op afstand gewoon mee geniet!! Gisterenavond waren hier - ondanks de regen - wel groepjes kinderen aan de deur en ook de Turkse kindertjes zingen vrolijk de Sint Maarten liedjes mee. Leuk die snoetjes te zien als ze met hun led-lampionnetje, een manderijn en een handje kruidnootjes weer weggaan. Morgen is ons 10 jarig feest, dat vierr je vast in gedachten mee Edith!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 121586

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: