ALASKA & CANADA...G E W E L D I G !!!!!! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu ALASKA & CANADA...G E W E L D I G !!!!!! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

ALASKA & CANADA...G E W E L D I G !!!!!!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

10 Juni 2012 | Nederland, Purmerend

Al ver in de vroegte worden we al gewekt door vertrekkende campers, de ene die zijn reis begint of de andere die naar huis gaan. Na het ontbijt is het voor ons ook tijd om de tassen in te pakken, camper schoon te maken en voor de allerlaatste keer deze vakantie afkoppelen and slide-inn. Met een zeer hoog 'komt wel goed schatje'
verlaten wij het rv-park om de camper te gaan inleveren, weer een stapje dichter naar huis!! Bij FRASERWAY aangekomen worden we links en rechts weer begroet door
lotgenoten waar we tijdens de cruise ook kontakt mee hadden. Het personeel van Fraserway neemt de camper over en op kantoor krijgen we te horen dat alles in orde is en dat de bus naar het vliegveld met een half uurtje vertrekt. Het hoost van de regen buiten en wij zitten lekker keuvelend met een bakkie koffie aan tafel met een
ander stel de verhalen gaan over en weer en na een klein uurtje zegt de man fluisterend, dat busje hebben we gemist! Het is ook opvallend rustig om ons heen en voorzichtig informeren we nog even naar de bus, 'HIJ IS NOG ONDERWEG EN KOMT ZO!' zegt de dame achter achter de balie maar ze kijk zo van 'wat is dit nou' De gesprekken gaan weer verder waar ze gebleven waren en andere terug kerende personen komen nu achter elkaar binnen, na een half uurtje nog maar eens vragen naar het busje, 'HET IS ONDERWEG' zeggen de zelfde dames. Het hoost nog steeds en ja hoor na weer bijna een half uur komt de mededeling BUSJE IS ER!! Als we naar buiten gaan treffen we daar een groep reizigers aan in regenkleding, wakend over hun koffers in de zeikende regen en dan dringt het pas tot ons door dat wij de koffers ook op een bankje
BUITEN hadden neergezet. 'DAT IS NU ZEKER OVERGEWICHT' ze zien er donkerder rood uit en voelen als een spons! Alles is zeik nat!! Het gaat nu nog harder regenen en omdat onze chauffeur nog in geen velden of wegen te zien was zijn we maar gaan schuilen in de CAMPER WASSTRAAT die volop in werking was, hier kon je niet natter worden!! Het heeft niet lang meer geduurd dat de bus ons naar het vliegveld bracht. Op het vliegveld in een enorme rij terecht gekomen bij de incheckbalie eenmaal door de douane nog een uurtje rond kunnen kijken, eten en drinken. We hebben een tussenstop in Galagery en daardoor een vliegreis van 12.00 uur en met het tijdsverschil van 09.00 uur die we gewoon kwijt zijn!! Gelukkig is het toestel hyper modern en we zitten in het midden met ieder z'n eigen schermpje waar ik tussen m'n seniorenmomenten door kan proberen te kijken naar een film. Het is een enorm gekakel in het vliegtuig, waar de boventoon ligt bij 'hoeveel km hebben jullie gereden, wij wel ....km' en 'hadden jullie schade' 'hoeveel moesten jullie bij betalen' Allemaal dingen die ons niet boeien, je komt voor het land, natuur en de mensen. Wij hebben onze reis hierop
gebaseerd, niet te veel rijden, lekker door de natuur slenteren en kontakt hebben met de de mensen die je tegenkomt. Voor ons was het ook leuk om elke ochtend jullie reacties te lezen en ons weer te verbazen over hoeveel keer het bericht is gelezen (gemiddeld 150 per dag met uitschieters 216 & 240), wonderbaarlijk dat internet, wifi en skype terwijl je aan de andere kant van de wereld zit. Maar onze geweldige reis naar Alaska en Canada zit erop en als je ons vraagt 'zou je er weer heen gaan?'dan is ons antwoord: HET ZOU KUNNEN, MAAR ER ZIJN VOLGENS ONS NOG MEER MOOIE PLEKJES OP DEZE WERELD!, tot de volgende
reis........

• 10 Juni 2012 - 13:31

Thea:

Welcome home! Eerst weer even thuis genieten en nagenieten van een hele mooie reis. Ik zit nu te beven op de bank....mrt knikkende knieeen komen we straks op je verjaardag hopende dat er dit keer ECHT een foto selectie gemaakt is....hahahaha

• 10 Juni 2012 - 19:19

Jolanda:

Ben blij dat jullie weer gezond en veilig thuis zijn,
    kus Jolanda

• 12 Juni 2012 - 13:22

Arjon:

Bedankt, voor deleuke, en spannende verhalen en foto's...ww hebben aan deze kant vd oceaan weer
    Genoten.tot de volgende ronde, xxx

• 25 Augustus 2012 - 20:56

Ferry Peek: