Toilet OUT OF MY WAY........ - Reisverslag uit Victoria, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Toilet OUT OF MY WAY........ - Reisverslag uit Victoria, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Toilet OUT OF MY WAY........

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

05 Juni 2012 | Canada, Victoria

Wanneer ik wakker wordt staat Edith het ontbijt al klaar te maken, goh kon je niet meer slapen? Vast wel wanneer de kerels met die keffende hondjes andersom over de campground waren gaan lopen!! Het is half acht dus ik ga er ook maar uit. Edith doet nog even de komputer aan en kijkt nog even naar de reaktie op de site, email en facebook. Gisteravond hebben we enorm ons best gedaan om een leuke nieuwe campground te vinden in de buurt van Cowichan / Duncan maar het is niet gelukt, dit is de eerste keer deze vakantie, ook vanmorgen loopt het op niets uit. Na het ontbijt ruimen we de camper op en koppelen we alles maar weer af, slide-inn en pleite wezen. We gaan wel langs het Discovery Forest Centre in Duncan, het is een soort openluchtmuseum waarbij de bomen, het bos en de houtkap industie van vroeger. Het is ruim een klein uurtje rijden en dan zijn we er. Edith MOET naar toillet en dan moet je niet op haar pad staan, ga jij maar vast naar binnen, ik sluit de camper en kom achter je aan.Wanneer ik binnenkom staat daar een aardige dame, ik vraag of ze m'n vrouw heeft gezien, waarbij in m'n hand op ca 1.5mtr boven de grond hou, ze moest naar de toilet??? De dame barst in tranen uit van het lachen en net op dat moment komt Edith er ook aan, het is nu een schaterpartij. We kopen de entreekaartjes en gaan naar binnen, eerst een indrukwekkende oude film gezien hoe de mannen vroeger de boom in gingen en daar hun werk deden. Buiten staat er een oud werktreintje klaar om ons rond te rijden over het gehele komplex. Als we uitstappen bij het eindpunt komt de 'machinist' naar ons toelopen en wijst ons een eagle's nest aan met twee jongen vogels. We slenteren door de landerijen waar oude logger werk- en voertuigen staan opgesteld en er is ook een loggersdorpje en er staan meerdere oude stoom locomotieven. Wanneer we alles zo'n beetje gezien hebben verlaten we het museum en gaan we terug naar de camper. We eten wat en rijden door naar het stadscentrum van Duncan, het centrum van Cowichan beroemt om zijn totempalen. We parkeren maar ergens de camper en Edith vraagt aan de winkel of deze even mag blijven staan, blijkt dat we recht tegen over the cityhall' staan geparkeerd. Op de stoep staan gele schoenafdrukken met af en toe de tekst 'totem tour' en zo lopen we door het centrum langs alle totempalen, de een nog mooier dan de andere maar als ik er 20 gezien heb dan geloof in het wel. De totem route eindigt bij het oude treinstation waar wij niet ver vandaan geparkeerd staan. We moeten nog even langs een winkel om wat voorraden aan te vullen en.... dan moeten we nog een plaats voor de nacht vinden!!
Na de boodschappen stel ik voor dat we dan maar 50km doorrijden naar Victoria ik heb daar van de week al een hele mooi rv-park gezien aan de overkant van het water van downtown Victoria. Met de watertaxi kunnen we dan in 10 minuten midden in de stad staan. Ik wil het Edith laten zien en dan is er geen McDonald, Starbuck of KFC meer op ons pad voor een gratis wifi. Het was geen groot rv-park maar wel de enige IN Victoria, pas 3km voor het park is er een McD en wanneer ik de plaatsjes laat zien aan Edith kan ik ook het adres overnemen voor de tomtom. Wanneer we jachthaven/rv-park oprijden staat er een meisje bij de poort te wuiven, Alles goed vraagt ze en direkt daarna heeft U wel gereserveerd???!!!! Het zal toch niet dat het park vol is, NEE antwoord ik maar als het kan voor 2 dagen!! Het meisje vraagt ons langs de kant te gaan staan en naar het kantoor te komen, Gelukkig we hebben nog de keuze uit twee plekken. We hebben de camper geplaatst en aan aangesloten en zijn op een bankje bij het water gaan zitten, lekker dom om je heen kijken. Aan de overkant ligt downtown Victoria de watertaxi's en de watervliegtuigen gaan af en aan. En dan een zeehond vlak voor je, wat wil je nog meer?? We zwalken langs de jachthaven en komen wij het restaurant net buiten het rv-park, zij hebben WEL wifi we eten daar een heerlijke fish & chips Edith neemt er een lekker wijntje bij en ik een cola-light De dame die ons bedient had het er over dat eigenlijk bier bij hoorde, toen ik zei dat ik het niet lekker vond en Edith niet eens wist of ze het lekker vond, kwam ze met twee verschillende kleine glaasjes bier aan en Edith zal nu moeten gaan proeven........ De dame kwam later terug en vroeg welke de lekkerste was en Edith wijst naar het lege glas en nog geen 2 minuten later staat me daar een 'emmer' bier op tafel dat ik dacht die komt na het bier en de wijn nooit meer het bed op mischien haalt ze de camper wel niet eens. Het laatste is gelukt ze hangt over haar digitale boek heen als er een enorme scheeptoeter te horen is wanneer ik bij de waterkant kom zie ik een cruiseschip langzaam de haven binnen varen. Al met al was het weer een bijzondere dag vandaag, tot morgen....

  • 05 Juni 2012 - 19:36

    Arjon:

    Nice pics and story,
    Elvis has left the building thank you and goodnight...
    Zzzzzzzzzzz............

  • 05 Juni 2012 - 23:04

    Petri:

    Wil ik ook... (dat bier he) ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 121742

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: