Ferrie weer gemist, campground, ONLY CAMPGROUND.. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Ferrie weer gemist, campground, ONLY CAMPGROUND.. - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Ferrie weer gemist, campground, ONLY CAMPGROUND..

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

26 Mei 2012 | Canada, Ottawa

SORRY, dat jullie hebben moeten wachten, lees het verhaal een dan weetje waarom! Wat heerlijk als je smorgens vroeg je bed uitstapt en zo in het bos staat. Vandaag willen we oversteken naar de Upper Sunshine Coast naar een rv-campsite in Saltery Bay (met duikfaciliteiten) De campground attendant van gisteren avond heeft ons nog een mooie tip voor een 'hike'(zeg maar wandeling door de natuur) in Skookumchuck Provincial Park.Het ligt even buiten onze route maar de man zegt dat dit het 8e wereld wonder is, het is er zo smal waarbij het getij direkt omkeerd, dus niet zoals wij ruim een half uurtje 'dood'tij hebben. Hiervoor moeten we rond 13.50 ter plaatse zijn. Maar goed eerst maar even ontbijten en de camper afkoppelen van de elektra en water en op naar de supermarkt om daarna onze kasten weer te vullen. Bij de koffieafdeling lopen we tegen een probleempje aan gaat er is zoveel koffie maar je kan niet opmaken of het instantkoffie is of niet, Edith lost dit op om met in de ene hand filters en in de andere hand een bus met koffie en loopt naar een oudere dame die zojuist de winkel binnen loopt, of dit bij elkaar hoort, de dame zeg: ja hoor maar die koffie moet je terug zetten die is niet lekker!! Met die gegevens staan we weer naar de stelling met koffie te kijken en opeens is daar die dame weer, die ons helpt bij de juiste keuze. Zie je wel dat er nog aardige mensen zijn!! Afrekenen, inladen en... on the road again!! De hike ligt even buiten onze route maar dat
zal de pret niet drukken, al hoewel de wegen, hoe dichter we bij het park komen, wel steeds smaller worden. Er staan nu zelfs waarschuwingsborden voor verstekende schildpadden?!?!?!?! Bij het park aangekomen parkeren we de camper en
trekken onze berg/wandelschoenen aan. Rugtasje gevuld met eten en drinken want het is een uurtje lopen naar de 'Narrows'. We lopen het 'rainforrest' in waar de natuur zelf het bos beheerd, valt er een boom dan ligt ie hoe die gevallen is, val tie over het pad en je kan er niet onderdoor dan komt de opzichter met een kettingzaag die alleen het hinderende stuk weg haalt. Het is schitterend om tussen die enorme bomen te lopen, bomen met een omvang waar je in kan wonen en dan zo'n 50-80 meter hoog. Ons pad slingert links, rechts, op & neer en we lopen hier gewoon alleen, zo stil, je hoort eekhoorntjes en de volgens de vogels. Dit is nou zo iets dat je niet kan vertellen, dit moet je zien en horen. Het is kwart voor vier en de boot gaat over 35 minuten, volgens de tomtom komen we om 16.10 uur aan us dat moet lukken, het is een heel stuk terug rijden maar dat was het wel waard!! 'U BENT AANGEKOMEN' klinkt het weer van links, zet de camper wel even aan de kant zeg ik tegen rechts, het lijkt helemaal niet echt op een aanlegplaats voor de Ferrie, we staan namelijk ergens op een kruispunt midden in het land. We pakken de boeken en de kaarten d'r maar weer eens effe bij en net als ik ontdek waar we nou zijn staat er een dame naast de camper 'looking for something of... lost??' We maken er maar een geintje van en de dame zegt: links de highwy 101 op en remmen vlak voor het water, de ferrie komt weer vanzelf terug, lachte ze!! We zijn gewoon 25 km uit de richting, een ding is zeker de ferrie van 16.25 hebben we gemist!! Op ons gemakkie rijden we terug en vinden de Earls Cove de plaats waar
we met de ferrie van 18.25 naar de overkant gaan. De overtocht duurt 50 minuten en de rit naar Saltery Baysite nog geen 5 minuten. Wanneer we de campground op rijden is er geen office maar een op een bord staat welke plekken er besproken zijn en kies zelf een plekje uit en de 16 dolar voor de nacht moeten we in een envelopje doen en in een
stalen bus in de grond achterlaten. Plekje 36 lijkt Edith wel mooi maar dan komt het: het plekje is fantastisch met een picknick tafel EN DAT WAS HET!!! GEEN WATER, GEEN STROOM en GEEN WIFI, gras bomen en een picknick tafel, SPARTAANS !!!! Tegen de avond zijn we nog op het strand gaan zitten om de zon heel in de verte achter de bergen zien te verdwijnen, In het donker, want van Edith mocht er geen licht aan anders gaat de accu leeg, uitgekleed en naar
bed, tot morgen........