Een groot seniorenmomentje....... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Een groot seniorenmomentje....... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Een groot seniorenmomentje.......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

28 Mei 2012 | Canada, Ottawa

Vandaag één groot seniorenmoment, vanmorgen pas over tienen je bed uitkomen omdat er ergens in de buurt een of ander het zo belangrijk vindt om op een doedelzak te spelen, het is verdorie zondagochtend 10.00 uur. Edith draait zich nog effe om en ik ga het ontbijt maar maken, yoghurt, voor zo ver Edith gisteren nog heeft kunnen redden, met verse ananas, meloen en crusly. Door het fluitende keteltje komt m'n meisie ook weer overeind. Die 'doedelZAK' is niet alleen in hoor er meer. Wanneer Edith terug komt van toillet heeft ze met een Nederlander gesproken die hier een kayaklessen en -tochten organiseert en oja die 'doedelZAK' dat was de 'Ákela met de portofoon op d'r bibs'. We zijn maar even wezen kijken en luisteren. Ze zijn zich klaar aan het maken voor een optreden op het Shellfish Festival beneden in de haven. Gisteren hadden we ook een backery gevonden waar je lekker kon buiten zitten en over de haven, het Festival en de mensen heen te kijken. Ze hebben hier wel speciale en lekkere dingen volgens ons, kom het is zondag we nemen het ervan, binnen hoor ik Edith weer nederlands praten met een van de dames achter de counter,blijkt later dat het de vriendin is van de 'kayakker' Ik zit hier aan een tafeltje met koffie en iets lekkers gezellig mensen te kijken, volgens mij is het hele dorp uitgelopen en ze hebben er allemaal zin in er wordt geluisterd naar lokale muzikanten, lekker gegeten bij de Shellfish standjes en langs de kraampjes van de lokale handmate materials en natuurlijk de man die nog steeds bezig is met een kettingzaak van een boomstronk een eagle te maken. Edith maakt hier en daar een praatje waardoor ik weer lekker 'dom' om me heen te kijken. Nadat we volgens mij 2x het hele festival rond gelopen hebben gaan de naar het 'boardwalk restaurant' waar we gisteren ook al een heerlijk visje hebben gehaald, zo ook nu weer. En dan is het nu tijd voor het grote seniorenmoment en we lopen nu naar de campsite, vlak er voor komen we de 'Akela met de protofoon op d'r bibs'weer tegen met twee borden vol met speciaal vismenuutjes dat moet je proeven zeg ze en loopt door, tja .... zegt Edith tís nu wel lullig als we gelijk achter haar aanlopen!?!?!? Dus dan nog maar een keertje over het festival lopen en kijken bij 'the raven contest' zeg maar wie kan er het beste een raaf na doen, je wil niet weten wat mensen overhebben voor een gratis mossel of oestermaaltijdje. Toppunt was een omaatje (zeker 80+++++) met rose cap, roze broek en schoenen met rose bloemetjes!
En dan is het genoeg geweest IK WIL M'N SENOIREN-MOMENTJE!!!! We lopen het pad op naar boven waar de camper staat, deurtje van slot en ik laat me zo op het bed achterover vallen, de creek welke vlak achter de camper is geeft een rustgevend geluid en het heeft volgens mij niet lang geduurd voordat ik in diepe rust voor dood op het kussen val!! hahaha. Toen ik wakker werd lang m'n eigen 'kettingzaag', op volle toeren, naast me!! Ben lekker voor de camper gaan zitten aan de picknick tafel om eens te kijken waar we morgen misschien wel heen gaan. Het begint natuurlijk met een ritje naar Powel River voor de overtocht naar Vancouver Island, we weten in ieder geval waar het is, er gaan dagelijk 4 ferries naar de overkant, de eerste ga ik zeker missen (08.00) en we gaan voor de tweede (12.00) waarbij we een herkansingen hebben om 17.30 en 22.00. De bedoeling is dat we gaan naar Campbell River aan de Inside passage (het smalste gedeelte tussen Vancouver Island en mainland Britisch Columbia) waar we ook met de Volendam doorheen zijn gevaren. Wij lopen nog even naar de haven en dan zit het er weer op voor vandaag, tot morgen.....

  • 28 Mei 2012 - 05:53

    Arjon:

    Leuk hoor zo"n akela in je achtertuin. Hahaha
    goeiereis verder !!!!

  • 28 Mei 2012 - 19:08

    Jolanda:

    Wauw een echte beer super zeg!
    Wat een mazzel dat je rechter TomTom dat weer ziet Jan...
    Erg mooie natuur geniet er maar goed van,
    liefs weer van Jolanda en nog heel veel plezier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 2272
Totaal aantal bezoekers 121743

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: