Zelf doen........... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Zelf doen........... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Zelf doen...........

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

24 Mei 2012 | Canada, Vancouver

We worden gewekt door de wekker om 05.30 uur we blijven nog even op bed liggen, tja dan moet het er toch van komen,snel nog even douchen en lekker ontbijten in het Lido restaurant op dek 8, het is al druk in de trappenhuizen en bij de liften, ze staan al in een rij om als eerste van boord te kunnen gaan. Wij hebben 08.00 uur als tijd opgekregen dus wij zitten lekker boven in het restaurant nog wat lekker dingen naar binnen te schuiven en dan wordt het tijd om
Petri, dat klein grietje achter het buffet, en Kenbar van de bediening gedag te zeggen (beide hebben gisteren op de foto's gestaan) Nog even de rugtassen ophalen uit de hut en dan sluiten wij ook maar aan in de rij. Bij de uitgang van de Volendam voor dat we de loopplank op mogen nog 1 keer de bliep van het scannen van onze passagierspassen dat
was het dan...... de eerste week van onze vakantie!!! hahaha. De Holland America Lijn en de bemanning krijgen van een ons een vette voldoende en de plaatsen waar we geweest zijn Juneau, Skagway, Glacier bay en Ketchikan waren alle zeer bijzonder. Het weer.... ja wat wil je als je Alaska kiest, het zal geen 30 graden worden maar gek genoeg van de regen werd je ook niet nat. Keurig georganiseerd vinden we onze koffers terug in de terminal en Edith gaat een telefoon zoeken waarmee ze GRATIS de camperverhuurder kan bellen om te berichten dat we door de douane zijn. Over 45 minuten worden we gehaald.(en veel andere bootreizigers) Keurig komt er een bus voorrijden die ons brengt naar
Fraserway RV, ik denk wel een parkeerterrein zo groot als een voetbalveld vol met campers in alle maten. In ene hoor ik iemand roepen van wat op Rinckes lijkt: right 11, we lopen om de bus heen en daar staat een rij blinkende witte campers en bij no:11 hangt inderdaad een kaartje met onze naam achter het raam. Het is een wagen van 7,5 meter
voorzien van een 'slide out'of te wel een groot gedeelte van de linker kant van de wagen kan elektrisch nog 50 cm naar buiten schuiven waardoor het binnen zeer comfortabel wordt. Voor dat we weg mogen wordt de administratie gekontroleerd en bij de camper komt iemand ons alles uitleggen en laten zien. Tegen 12.00 uur rijden we met de camper het terrein af, geen kapitein, geen stuurmannen meer, gewoon zelf doen, nou ja zelf....., rechts naast me zit me schatje en links op het vooruit zit me andere schatje. Van rechts: PAS OP!!! KIJK UIT !!! HET IS ROOD!!! en NIET ZO DICHT BIJ DIE BOMEN!!! terwijl van links komt: BLIJF OP DE ZELFDE WEG, NAAR 300 METER RECHTSAF, U BENT AANGEKOMEN???!!! Bij Walmart aangekomen willen we eerst wat eten, tja geen Petri, geen Kenbar meer, gewoon zelf doen!! Het enige is een
McDonald als een stelletje kwijlende verslaafde staan we te bestellen en dat meisje maar van alles aan ons vragen, WE HEBBEN HONGER, HELP ONS NOU!! Wanneer we we de gehele kontrole over ons zelf terug hebben gaan we boodschappen doen, zelf
doen!!We rijden nu naar een campsite welke we ondertussen besproken hadden, we parkeren netjes achteruit op RV-plek 190 met alle aansluitingen en dan ..... slide-out!!! Alle boodschappen en de bagage zijn opgeborgen in de lades en kastjes en dan is het tijd voor een bakje koffie, zelf doen!!! We hadden zojuist nog twee probleempjes waarvan er 1 al is opgelost: ik kreeg de kontaktsleutel niet meer uit het slot, gewoon een stukje terug draaien en hup daar issiedan!! Het tweede probleem is groter VEEL GROTER of eigenlijk... KLEINER, TE KLEIN. Het bed is zooo hoooog dat
Edith er niet op kan zonder aanloop!!hahahaha Wel dan ga ik nou maar weer even Petri spelen zodat we strak wat te eten hebben, vanavond gaan de de volgende 2 kampeerplaatsen uitzoeken, tot morgen.....

• 24 Mei 2012 - 05:15

Annemiek:

Wouw wat een mooi camper zeg, en ja nu alles zelf doen, géén bediening meer ja je kan niet alles hebben. En ja dat bed......hum wat zal ik zeggen, is goed voor de gymnastiek Edith en als je nu zorg dat de dekens aan de onderkant open zijn dan kun je er zo in glijden en lig je direkt goed. Is ook weer een voordeel. Nu heel veel plezier met de tocht lekker genieten.

gr. Annemiek

• 24 Mei 2012 - 06:17

Petra De Vries:

Foei Jan, wat lezen we nou? Kwijlend bij de Mac om te eten? Nooit van je gedacht! Daarentegen is de Wallmart een waar winkelparadijs waar van alles te koop is tegen leuke prijzen. Enfin, ik ga je verslagen natuurlijk volgen en ik hoop dat jullie het erg leuk gaan krijgen. Hoe is het verder met het weer in Canada? Heb je inmiddels genoeg zonnebrandcrème in moeten slaan, of kun je het af met extra truien?

• 24 Mei 2012 - 07:32

Yvonne G:

Dat ziet er top uit die camper. Kan je het best een tijdje in uithouden.Alles weer zelf doen heeft ook voordelen. Kan je de locale supermarkten verkennen en natuurlijk ruim inslaan. En ik zie schaduw, dus is er ook ZON !!!. Hier is het na 14 graden vorige week nu 24 en voor vanmiddag kan het oplopen naar 30 graden. Mij hoor je niet klagen.Lieverds veel plezier met het vervolg van jullie reis.Ik geniet van de verslagen.

• 24 Mei 2012 - 17:50

Corrie:

Dag Edith en Jan,

Wat leuk dat jullie iemand met de naam Petri zijn tegengekomen. Jullie begrijpen toch wel waarom ik dat grappig vind? Ik hoop dat je 's nachts niet te vaak naar de WC moet van dat malle hoge bed. Veel plezier en nog veels moois toegewenst..

Met de vriendelijke groeten uit Broek

• 24 Mei 2012 - 21:28

Francien:

Ha lieve Edith en Jan,
    Wat heerlijk zo een mooie reis maken samen! Leuke verslagen om te lezen en prachtige foto's! Hoe herkenbaar die lekkere camper met een SlideOut! hadden wij in december in de VS ook; als ik de foto's zie herken ik zoveel....heerlijk; krijg je spontaan weer zin in!
    Geniet lekker samen van elkaar en al het moois onderweg!
    Dikke kussssss Francien Bredewout

• 25 Mei 2012 - 20:43

Lucas:

Tja, ik was al blij met de greyhoundbus een tijdje terug.
    Super man , geniet ze daar verder.
    Groeten