Laatste dag op de oceaan................ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Laatste dag op de oceaan................ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Laatste dag op de oceaan................

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

23 Mei 2012 | Canada, Vancouver

Gisteren hebben we van de kapitein een berichtje gekregen dat we terug gaan naar onze voorgaande tijdlijn en dat we dus wekkers, horloge's en telefoon weer een uur vooruit dienen te zetten zodat we morgen, bij de evenementen aan boord, in ieder geval op tijd zijn. De drie evenementen welke wij op het oog hebben is het niet echt van toepassing van ontbijten sluit bijna aan aan de lunch welke weer bijna aansluit op het diner. We staan alleen nog voor de keuze welk restaurant we deze 'aktiviteiten' gaan uitvoeren!! We varen nu ver van de kust op de oceaan en het waait behoorlijk, de golven lijken niet hoog maar het schip gaat op en neer en rolt af en toe van de ene kant naar de andere kant wat het lopen maar vooral het trappen lopen erg ongemakkelijk maakt!! Bij het ontbijt hebben we een tafeltje waarbij we langs het schip vooruit kunnen kijken en dan zie je pas wat het water met het schip doet, in een ritme zie je dat het brugdek, wat ook uitsteekt,dan weer boven de horizon uitsteekt om vervolgens heel onder de horizon te 'duiken' en het brugdek bestaat uit twee etage (5-6 meter). Wanneer we na de lunch met een bakje koffie bij het zwembad willen proberen te 'skypen' is de beweging van het schip te zien in en om het zwembad, het lijkt wel een kombinatie tussen een kolkende rivier en een golfslagbad, Edith probeerte het opnieuw maar er was niemand online we gaan maar naar het 'crows nest' het prachtige uitzicht op het hoogste dek boven de brug, het is er opvallend rustig en dan bedoel ik niet de oceaan want dat gaat maar door maar de reizigers ze komen binnen en binnen een paar minuten zijn ze ook weer weg want nu zie je over de hele breedte van de boot dat we maar een speelballetje zijn op de golven, ja ik doe gewoon me ogen dicht en in me gedachte (slaap) laat ik we lekker wiegen dus je begrijp het al ik was er weer even niet. Opeens hoor ik Rincke praten oja Edith ging het nog een keer proberen er is alleen een spraakverbinding mogelijk om dat de boot via een sateliet verbinding maakt. Nog geen berichten over 'little kid from Philidelphia' De verbinding wordt zo slecht dat het gesprek wordt beeindigd. We gaan vandaag nog eens even over kaarten buigen om de route welke we gaan 'camperen' samen nog eens door te nemen, nog belangrijker waar en welk natuurgebied we willen aandoen en waar we de beren, eagles, whale's en orka's kunnen spotten. We zitten bij het zwembad en zo te zien waren wij niet alleen op dit idee gekomen, blijkbaar zijn het de nederlanders die deze kombinatiereis maken en wanneer ik zo om me heen luister gaan wij een de ander kant op dan de rest zij gaan 'mijlen maken' naar de plekken welke je moet zien volgens de reis organisatie. Wij gaan van uit Vancouver noordwaarts op het vasteland naar Powell River waarbij we enkele ferry's moeten nemen zo ook van Powell River naar Cambell River op Vancouver Island. Op 'HET' eiland gaan we oostzijde naar het zuiden waarbij we halverwege het eiland oversteken naar de westkust Tofino & Ucleulet om uiteindelijk in Victoria uit tekomen en dan de laatse ferry terug naar Vancouver.
We doen het op onze manier lekker rustig en om je heen kijken en stoppen waar je denkt dat het leuk is, overal kan je eagle's, beren, whales en orka's zien. Het enige wat een beetje tegenvalt is dat we nu zelf de boodschappen, de camper opmaken, ontbijt, lunch en diners moeten doen!! hahahaha Aan boord begint de DISEMBARKATION INFORMATION al rond te schetteren door de speakers, koffers om uiterlijk 24.00 op de gang, formulieren om Canada binnen te treden en tevredenheids enquette van de Holland America Lijn eigenlijk dingen waar ik nog niet mee bezig wil zijn. Het is eerst tijd voor diner, op naar dek 8 (Lido restaurant) waar je een schitterend uitzicht hebt op de vaartocht tussen de eilanden door, hierna gaan we het bericht en de foto's plaatsen en dan zijn toch de koffers weer aan de beurt, tot morgen.......

• 23 Mei 2012 - 05:12

Thea:

Jeetje al weer bijna van de boot af, beetje jammer. Maar de camper reis wordt misschien nog wel veeeeel mooier. Skypen was leuk, houden we erin. En als we goed nieuws hebben uit Philadelphia horen jullie het natuurlijk meteen!
    Groetjes Thea

• 23 Mei 2012 - 06:54

Annemiek :

Ja Ja wat gaat zo'n week dan snel he, nu alweer laatste dag op de boot. Maaaar jullie hebben nog een hele leuke trip met de camper voor de boeg, het is nog niet voorbij toch. Fijne tocht alvast met de camper kijk uit naar de verhalen weer. gr. Annemiek

• 23 Mei 2012 - 18:20

Roberto:

Ach.. nu je echte zeebenen heb gekregen kan je je opmaken voor de camper.. lekker knus en de wegen zijn "breed"daar !!! :-)