Gezellig ontspannen dagje...... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Gezellig ontspannen dagje...... - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Gezellig ontspannen dagje......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

18 Mei 2012 | Canada, Vancouver

Gisteravond hebben we gezellig en lekker gegeten, we hebben een 'open-seating' wat inhoud dat je zelf mag weten hoelaat je wil dineren en daardoor niet een vaste tijd of tafel hebt, zoals op onze cruise naar Noorwegen waar we de gehele cruise met de zelfde gasten aan tafel zaten. Gisteren was het gezellig met twee oudere, zeer vrolijke, mannen uit Vancouver en een stel uit New York ik denk zo'n onze leeftijd en met New Yorkers weet je het wel ze vragen het hemd van je lijf, ze vragen nog net niet wat je verdient en het gaat maat door. We krijgen van de mannen wat tips om met de camper naar toe te gaan en ja hoor 'WOUW CAMPER???'WOUW hier'en 'WOUW daar' en de New Yorkers nemen het gesprek weer over, nouja gesprek meer een 'vragenvuur' Totdat Edith zegt 'AND YOU???? In ieder geval het was een gezellige avond ben dan ook wel benieuwd hoe dit vanavond zal zijn. Wanneer we in de hut zijn gaat het kaarsje van Edith uit en kort daarna beginnen de bekende geluiden weer. De ene telt de schaapjes over de dam maar Edith zaagt gewoon weer een heel bos om. M'n berichtje en foto's zijn klaar en kan ze op internet plaatsen, echter... het ontvangst in de hut is onvoldoende dus dan maar even naar een hot-spot op het schip gaan. Wanneer ik terug kom bij m'n hut gaat de deur niet meer open met m'n kaartje! Probeer eerst een beetje op de deur te tikken en zachtes Edith te roepen maar ik kom natuurlijk niet boven die 'motorzaag' uit!!Dan maar ietsepietsies harder kloppen en roepen.Het zijn lange gangen met aan weerzijde hutten dus zo af en toe ben ik niet alleen, met een brede glimlach op het gezicht wens ik ze 'good evening' maar..... mijn deur blijft gesloten, ik geef nu een beuk op de deur en met een hardere toon roep ik 'LIEFJE LAAT ME ER IN!!" en de deur gaat een klein stukje open de 'houthakster' heeft een blik in d'r ogen van wat doe jij nou op de gang, je lag toch naast me??!! Terwijl ik me uitkleed leg ik even uit wat ik heb gedaan dit wordt weer fors 'afgekapt'door snurkende geluiden. Het bed is geweldig wanneer m'n hoofd land op het kussen gaat 'mijn lichtje' ook uit. T'is net een groot waterbed met golfslag, terwijl er hoge golven tegen het schip aan rollen is het een hele rustige en ontspannende deining en voor dat je het weet is het 06.30 uur wanneer Edith onder de douche staat, van achter het douche gordijn: 'effe lekker buiten uitwaaien en dan kunnen we ontbijten'Grappig bedoeld zei ik 'je kan beter eerst wat aantrekken het is vandaag kledingskode: GALA' hahahahaha 'DAT IS PAS VANAVOND' komt er achter het douche gordijn vandaan, afijn we hebben gezellig en lekker ontbeten en lopen daarna over de verschillende dekken van het schip. Boven in aan de voorkant van het schip is een lounch met een panorama uitzicht van water en eilanden waar we tussen door varen. We hebben nog even bij het zwembad gezeten waarvan het dak nu gesloten is en dan is het tijdvoor de lunch, daarna is het tijd voor het seniorenmomentje van de dag en wanneer we wakker worden is het alweer bijna dinertime. Het Gala verhaal omzeilen we door naar een ander restaurant te gaan waar nu gezellig met een stel uit Etteleur aan tafel zitten. Daaran nog een lekkerre koffie gescoort, een rondje over dek 3 gelopen en naar de hut. Wanneer ik bijna met het verhaaltje klaar ben heeft Edith al weer haar eerste zwakke momentje. Ik denk dat ik nu maar ook Edith haar kaartje meeneem dan kom ik mischien op een beschaafdere manier binnen!! Morgen komen we om 13.00 uur aan in Juneau voor een bezoek aan de gletsjer en walvissen.
Tot morgen....

  • 18 Mei 2012 - 08:07

    Arjon:

    Mooie foto's..genoeg ruimte voor je senioren momentje !!! Veel plezier
    Tot het vervolg.....

  • 18 Mei 2012 - 10:34

    Cathy:

    Hoi Edith en Jan, fijn om iets van jullie te horen. De boot ziet er prachtig uit en het bed in de hut ook. Ik hoop dat jullie veel walvissen gaan zien en mooie gletsjers. Geniet van het land en elkaar. Veel plezier verder en tot gauw. Lieve groetjes Cathy.

  • 19 Mei 2012 - 07:38

    Tanja:

    Jullie hebben het weer goed voor elkaar!!! Ziet er prachtig uit.
    Geniet ervan, maar zo te zien zal dat wel lukken.

    groetjes Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 121787

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: