KOMT WEL GOED SCHATJE........ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu KOMT WEL GOED SCHATJE........ - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

KOMT WEL GOED SCHATJE........

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

08 Juni 2012 | Canada, Vancouver

Vanmorgen toen ik wakker werd had ik zo iets van dit is de laatste keer opstaan, het laatste ontbijt en de laatste keer slide-inn, afkoppelen en opruimen op Vancouver Island waarop Edith zegt: KOMT WEL GOED SCHATJE!! Vandaag rijden we nog een klein half uurtje naar Swarts Bay waar we met de ferrie overgaan naar Tsawwassen de terminal ten zuiden van Vancouver. Zoals gewoonlijk missen wij ook vandaag weer de boot met 5 minuten. We kopen een kaartje en mogen in lane 18 parkeren, we staan toevallig achter onze buren van de laatste camping. Zij hebben een 'caravan' getrokken door een pickup, ik zeg tegen Edith dat ding is 2x zo groot en de helft hoger, terwijl ik een foto hiervan maak
schuift er een joekel van een tankwagen achter m'n kont langs, ik tel wel 30 wielen, voor vriend Arjon maak ik twee foto'tjes. Het is een komen en gaan van ferries en voor dat ik het in de gaten had zijn we aan de beurt om het schip in te rijden. De overtocht duurt ruim 1,5 uur waarvan het eerste uur GEWELDIG was, het moest zich echt tussen de
eilanden door 'vechten' waarbij de passage zo close waren dat je met de mensen op de kant kon praten!! Ik zeg tegen m'n meisie op een huilende toon: dit is ook de laatste ferrie van deze vakantie, 'KOMT WEL GOED SCHATJE' zegt ze. De overkant is al weer in zicht en we worden alweer verzocht naar de camper te gaan. Wat nou weer raar is dat het de hele nacht heeft het flink geregend, bij de terminal en op de boot was het droog en nu we weer op het vaste land rijden richting Vancouver regent het weer pijpenstelen. De tomtom doet zijn best, maar kan ook niet weten dat er hier en daar aan de weg gewerkt wordt waardoor we af en toe een een omweggetje maken. We hebben vanmorgen nog het 1e rv-park in Vancouver per internet gereserveerd, dan hoeven we morgen maar een klein half uurtje te rijden voor het inleveren van de camper. Tijdens de rit hebben we het er over wat er nog allemaal in de koel- en vrieskast ligt om opgegeten te worden, DAT GAAT NIET LUKKEN!! Wanneer we bij het park aankomen plaatsen we in een 'zwaai'de camper
achteruit op z'n plekkie, schuin aan de overkant staan vermoedelijk hollanders (2 echtparen met 1 camper) waarvan de vrouwen verbaast met hun 'kin op de knieen' naar ons parkeerkunstje keken. De mannen zijn heel druk bezig om ieder aan het einde van de waterslang deze aan te sluiten, ik denk dat dit hun eerste dag is!! hahaha en.... onze éénnalaatste!! 'KOMT WEL GOED SCHATJE'zegt ze weer. Het is pas 15.00 uur en we kopen nog een dagkaartje voor de bus, pont en
sky-rail en gaan naar Vancouver Waterfront de omgeving waar deze reis ook is begonnen. Wonderlijk het is weer droog af en toe zo'n buitje dat je bijna tussen de druppels door kan lopen en af en toe heel even de zon. We slenteren over de dokken en langs de kades, hier en daar een bankie met of zonder een bakkie koffie en dan lekker om je heen kijken. Ook hier vliegen de watervliegtuigen af en aan en dan opeens wordt onze aandacht getrokken door een hoop herrie bij een ander dok. Wanneer we daar aankomen zijn de brandweer-, politie-, kustwachtboten en een hele grote hoovercraft een dansje op het water aan het uit te voeren waarbij de waterkanonnen vollop in gebruik zijn. 'BOYS & TOYS' was wat er ik m'n opkwam. Het is al over zessen en we moeten nog terug want er moet nog al wat opgegeten worden om de koel- & vrieskast te legen!! De Sky-rail en een wandeling brengen ons terug bij de camper waar we nog een stel van de cruise tegenkomen die nog in een paar dagen naar Victoria willen. Edith stopt van alles en nog wat in tasjes zodat zij het kunnen opeten en wij het niet hoeven weg te gooien, zie je wel KOMT WEL GOED SCHATJE!!! Ondertussen hoost het weer van de regen en m'n meisie ligt al op bed en begint al weer de bekende geluiden te maken (KOMT NOOI MEER GOED SCHATJE), ik moet nog effe de foto's doen en dan ga ik er naast liggen, tot morgen..... (als het lukt op een van de vliegvelden nog een verbinding te maken of anders zaterdag vanaf huis)

• 08 Juni 2012 - 08:33

Yvonne G:

Goede reis en wel thuis. Liefs xxx

• 08 Juni 2012 - 09:32

Arjon:

Die pickup heeft een fifth wheel zo noemen ze die camper, en mooie Foto's
    Leuke truck.veilige terug reis. Xx

• 08 Juni 2012 - 16:43

Thea:

Goede terugreis, jullie reis rugzak zit weer een stukje voller. Wat zal de volgen reis en bestemming worden? Ik ben benieuwd.

Tot zondag!

• 08 Juni 2012 - 18:20

Jolanda:

Ik wens jullie een heel goede reis terug,
    kus van Jolanda

• 08 Juni 2012 - 21:40

Hallo, en welkom thuis, groetjes Jacqueline en Peter

• 09 Juni 2012 - 22:22

Petri:

Goede reis en toch nog ff een Harley "geschoten" voor mij ;-) ;-) ;-)