Met je neus in de boter vallen.... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Met je neus in de boter vallen.... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Met je neus in de boter vallen....

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

27 Mei 2012 | Canada, Ottawa

(lees ook 26/5 Ferrie weer gemist..)

Ondanks de basic campground hebben we goed geslapen, wanneer m'n meisie tegen 10.00 uur wakker wordt van de fluitketel (hierin maakte ze VROEGER heetwater waarbij de stoom bij het koken van het water een fluitend geluidje maakt) welke in extra lang heb laten fluiten want ik had het ontbijt al weer een poosje klaar staan!! Tegen 11.00 uur gaan we de weg weer op en binnen 1km passeren we een hieper modern RV campsite aan de oceaan met alle voorzieningen ON THE SITE!! We brullen beide van het lachen en vervolgen onze weg. Opeens zegt Edith: IK ZIE EEN BEER!! Jaja een beer en in een flits zie ik ook iets groots in de berm, effe verderop kunnen de omdraaien en rijden terug en ja hoor een beer in de berm. Echter.... nu is er geen omkeer mogelijkheid dus dat wordt nog effe doorrijden wanneer we gekeerd zijn, na de derde bocht en de 2e houten elektrapaal zien we de beer ik rijd nu heel langzaam op de beer af en sta stil naar de BERIN met een heel klein beertje. Ik had m'n waarschuwingslichten aan gezet en alleen maar oog voor de beer, maar verderop staat iemand te wachten om ons te helpen, hij dacht dat we pech hadden en PECH hadden we dit keer zeker niet!! hahaha Toch wel weer een vriendelijk gebaar, overigens zijn de mensen hier allemaal zeer, zeer vriendelijk!! Bij Powell River kwam de ferrie net binnen welke wij overmorgen moeten hebben dus ik zei nog tegen Edith: kijk goed waar die wordt vast maakt, kunnen we het overmorgen in 1 keer proberen!! hahaha Even buiten het plaatsje hebben de de camper even stilgezet bij een meer om water en boterhammen naar binnen te werken, we lopen wat rond bij een haventje waar allemaal bedrijfigheid was, vind ik leuk om te bekijken. Wanneer we weer de weg opgaan gaat deze knijter stijl omhoog en dan gebeurt het........ de koelkastdeur zat niet op slot en eieren, yochert, boter, melk,en de pan met het restje pasta er overheen, de vorige keer dat het gebeurde was het mijn schuld. Ik zet h'm wel even stil langs de kant. In ieder geval vanavond GEEN PASTA, hahaha Het wordt minder druk op de weg, logies want we rijden naar het noorden op een doodlopende weg, het voordeel hiervan is dat we de campsite niet kunnen missen. En dan zijn we in Lund een dorpje van 2 straatjes, een hotel en een campsite en bij de campsite aangekomen hangt er een bord op de gate met FULL en daar wordt je niet blij van de laatste campground die ik gezien heb is weer 30km terug, we rijden toch door en parkeren voor THE OFFICE de 'akela' met portofoon op de bibs komt op ons af, wij met een extra vriendelijk gezicht vragen direkt: ECHT GEEN 1 PLAATSJE MEER????? ze gaat even overleggen in THE OFFICE. Blijkt dat er in de haven een festival is waardoor extreem druk is in het dorp. We moeten maar even met haar meelopen want er is nog 1 tentplaats met water en stroom en als we dat leuk vinden mogen we daar staan. Het is overigens een zeer aardige vrouw ze vertelt over het festival en de aktiviteiten welke er de komende dagen zijn. We parkeren de camper op z'n plek en staan nu langs de creek gedeeltelijk in de zon. Als alles aangesloten is sluiten we de camper af en gaan wij ook maar naar het Shellfish Festival, het festival va de schaaldieren, in diverse standjes kan je verschillende schaaldieren proeven, ik ben daar niet gek op maar...... Edith en binnen een poep en een scheet staat ze met een bordje vol gekookt mosseltjes en tweede bonnetje, wat eigenlijk voor mij bedoeld was?????? wordt ingeruild bij een een oester standje waar de oesters op de barbeque worden klaar gemaakt, heb ik nog nooit gegeten en we hadden toch nog een bonnetje over. Het is schiterend weer en lopen verder langs alle standjes met hand gemaakte dingen tot zelfsiemand die met een kettingzaag een eagle probeert na te maken. Aan de andere kant van de haven is een restaurantje waar we nog lekker fish & chips hebben gegeten, scheelt mij weer vanavond de Roberto uit te hangen, hahahaha Nu zit Edith lekker te lezen en ik ga even lekker m'n senioren momentjes opnemen, tot morgen......

• 27 Mei 2012 - 06:22

Thea:

Dat was zeker geen pech met die beren, wat een mooie bonus.

Groetjes Thea

• 27 Mei 2012 - 10:45

Yvonne G:

En zo'n beer loopt zomaar langs de weg, cadeautje. Wat is het daar mooi. En lekker al die schelpdieren. Blijf genieten

• 27 Mei 2012 - 20:27

Jos:

Eindelijk een beer, ( denk je om je hoofd jan!!!?!!!!! ) daar hebben jullie veel voor moeten reizen om die te mogen zien. Nog veel plezier. Groetjes jos

• 27 Mei 2012 - 23:36

Petri:

Tsss.. jullie zien elke week een "beer" bij OF !!!! Roberto Natuuuuurlijk!!!!
    Leuke kiekjes weer!!!