Gratis ??????? - Reisverslag uit Tofino, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Gratis ??????? - Reisverslag uit Tofino, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Gratis ???????

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

02 Juni 2012 | Canada, Tofino

(lees ook vorige verslag 1 juni)

Jullie hadden het al begrepen er was weer geen wifi op de campground waar we gisteren op terecht gekomen waren, alles hadden ze tot en met de hot-tub en sauna maar geen internet. De overdreven waarschuwingen voor beren wanneer je voedsel niet goed afgesloten en binnen opgeborgen hebt heeft onze nachtrust niet weten te verstoren. Uitgeslapen om 08.30 uur zijn we ons aan het opfrissen en gaan we lekker het ontbijtje nemen, verse vruchten met yochurt. Het heeft de hele nacht geregend en dat doet het nu in mindere mate nog steeds, we pakken de boel en slide-inn en we gaan naar het Ucluelet één van de twee stadjes aan de westkust van Vancouver Island. We moeten nog het bericht verzenden dus met de komputer op schoot ergens in het dorp een onbeveiligde verbinding zoeken. Niet te vinden en dan ziet Edith in een van de zijstraatjes een internetcafe-winkel Ook haar draadloze verbinding doet het niet, ik krijg van haar een kabelverbinding met haar modem, hehe nu kunnen we de boel verzenden. Edith loopt lekker te struinen door haar winkeltje. De verzending is gelukt en de koffie is op dus we gaan, het meisje vraagt of we voor de opening komen van het zeeaquarium maar dat is pas om 14.00 we beloven dit op de terug weg te doen. Het weer wil af en toe wat beter worden en soms lukt dan maar meestal niet!! Terwijl Edith door de winkeltjes rond snuffelt slenter ik wat door de haven, visbootjes, vliegtuigje en een boot van een duikbedrijf aan de steiger. En dan stopt de nattigheid we lopen terug naar de camper en gaan we opweg naar Tofino, hiervoor moeten we dwars door het Pacific Rim National Park rijden, de waarschuwings borden beloven ons weer al het mooist te kunnen zien wat helaas gebleven is bij het overrennen van een eekhoorn!!! hahaha Halverwege zijn 2 korte bijzondere hikes te lopen: rainforest trail A&B. Wanneer je de weg afging moet je een Park-pass hebben bij het parkeren zien we dat er over de automaat een grote gele hoes zit met een slot erop, GRATIS dat spreekt een Hollander wel aan!! Het bijzondere van deze hikes zijn dat een houten pad is over de struiken en gevallen bomen heen gemaakt is om de natuur gewoon zijn gang te laten gaan. Tijdens beide hikes lijkt het wel of het heel, heel zachtjes miesert terwijl het droog is. We hebben 2 kilometer gelopen maar we hebben er bijna 1,5 uur over gedaan,ZO MOOI WAS HET !!!! Bomen zo hoog , zo groot van omvang en zo mooi begroeid en zo'n heerlijke stilte die af en toe wordt onderbroken door verschillende vogelgeluiden. Eigenlijk loop je in een soort museum. Het mooie is dat de natuur hier gewoon zijn gang gaat, je ziet dat grote omgevallen reuzen weer de voedingsbodem zijn geweest van bomen en struiken. Edith maakt bijna van iederde boom of struik een foto, wanneer ik vraag of ze ook al die foto's gaat terug kijken zegt ze op een mindere toon: 'JE KAN OOK GEWOON ZEGGEN DAT JE DOOR WIL LOPEN' Wanneer we terug komen op het parkeerterrein loopt er een oudere man in een uniform en een geel hesje aan met SECURITY erop, ik hoor hem zeggen dan hij 32 jaar Sherrif is geweest dus ik dacht hij heeft z'n uniform nooit meer uitgedaan, maar...... dat zat toch iets anders in elkaar. HY SIR, CAN I SEE THE PARK PASS??? Wanneer ik hem vertel dat wij die niet hebben komt er er bonnenboekje uit zijn binnenzak!! Ik zeg nog dat de automaat was afgedekt, BY ENTERING THE PARK WE HAD TO PAID!! Hij loopt om de camper heen en ik had het gevoel dat het zeker niet GRATIS was!! Hij geeft 'de bon' aan Edith en zegt dat wanneer we het National Park verlaten nog een kans krijgen om het gewone bedrag te betalen!! En dan vraagt hij waar we gaan staan vanavond, ik zeg Crystal Cove beach resort en dan ontdooit de man en verteld dat je daar GRATIS brandhout krijgt om een kampvuur te maken!! Doet me denken aan vriend Smakman die altijd zegt: NIKS IS GRATIS!! Wanneer we 'de bon'voldaan hebben en later het beach resort oprijden ziet er het allemaal schitterend uit, het is de tot nu toe één na duurste campground!! Niks is gratis, ik ga nu brandhout halen en ik steek een hele berg in de fik, ik heb er voor betaald, tot morgen.......

  • 02 Juni 2012 - 11:34

    Petra De Vries:

    Zoals ik eerder al schreef: ik snap de linker TomTom nu helemaal met de constatering "U bent aangekomen" :) Moet je dat bord eens zien!

    Wat een schitterend omgeving en vooral, wat een leuk verslag! De zin over Gratis en Nederlanders had ook op mij van toepassing kunnen zijn, hoor! Als er iets gratis is en ik kan het gebruiken, ben ik er ook als de kippen bij! Geniet nog maar lekker van jullie reis! En kom in ieder geval over een paar weken gezond weer terug.

  • 02 Juni 2012 - 14:57

    Hallo Jan:

    Ferry Peek

  • 02 Juni 2012 - 19:37

    Arjon:

    Heb je in elkgeval je park specialty betaald !!

    goede reis verder...

  • 02 Juni 2012 - 20:57

    Petri:

    Wordt tijd dat je terug komt Jan.. Je krijgt een mager "bekkie" ;-) ;-) ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 121753

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: