Corendon voor weinig maar iets te laat....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Corendon voor weinig maar iets te laat....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Corendon voor weinig maar iets te laat.......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

26 September 2012 | Egypte, Dahab

Uiteindelijk is het allemaal toch in de koffers gekomen elke koffer weegt 20kg ook de fotokoffer.Wanneer alles in de auto zit bedenk ik dat een ritje langs de kapper ook wel heerlijk zal zijn waarbij Edith de mogelijkheid grijpt om dan maar effe bij Boaz langs te gaan. Edith pikt me later op en we rijden nog even naar de zaak om wat stikkers te maken en een din/int adaptor van de kompressor te halen je weet maar nooit, Visser zou zeggen je kan het maar beter hebben!! Al met al rust momentje. Rincke zet ons af op Schiphol en we kunnen gelijk door naar de bagage drop-off. Corendon, nog nooit mee gevlogen de dame, in een mooi Corendon pakkie gestoken, heet ons welkom en glimlacht wanneer de koffers op de band gaan,effe had ze het idee dat we moesten bij betalen maar gelukkig bleef ze ook glimlachen toen we mededeelde dat we ook 2 duikpakketten
van 15kg gratis mochten meenemen en de fotokoffer woog maar20 kg. Er gebeurde wel iets 'vreemds' ik had mijn rugtas als hand bagage mee, de maten waren oke maar..... het gewicht niet, met een lichte zwaai hing in de rugtas aan een van de handels van de bagegekar,geen probleem toch?? WEL wanneer je de laatste koffer van de bagagekar pakt en deze direkt achterover valt door het gewicht van de rugtas. Glimlachend lopen wij zonder bij te hoeven betalen door de douane en doen onze loopje langs de winkeltje, gek genoeg niet langs de SHAG maar wel langs de luchtjes winkel. Het vliegtuig komt te laat binen en we vertrekken ruim een uur te laat. Wanneer we geland zijn sleurt de chauffeur ons het busje in, hij stond natuurlijk ook al een uur te wachten, de man gaat laag vliegend over een niet verlichte asfaltweg dwars door de Sinai woestijn en om 23.00 uur zij we er, het is markt ik zie we waanbeelden weer in het echt. loslopende Egypyenaren!! De receptie wijst ons de weg naar de kamer (50) en daarna lopen we nog een beetje door het resort. En toen... gebeurde het Edith had HONGER en insiders weten dan genoeg; DAAR MOET ETEN IN als je het gezellig wilt houden!! We hebben een vis en wat garnalen gegeten bij 'de buurman' want op het resort was de keuken al gesloten, Ook het fornuis van 'de buurman' had 'vertraging' Al met al hadden we na middernacht dan eindelijk wat te eten en daarna naar bed want over een paar uurtjes gaan we duiken. En ja hoor daar gaat de wekker alweer, eerst nog even ontbijten en daarna melden bij de duikshop. Een uurtje laterworden we met een rammelende pick=up naar de duikstek gebracht: Lighthouse, een paar minuten rijden van het resort. We zijn vandaag alleen met een gids en maken daar 2 duikjes 1 langs de drop=off en de tweede over het gras. De eerste dag was gelijk weer een hele mooie, grote tand baarsen, grote schildpad, grote octopus, grote groep glasvisjes en een zeepaardje. Het was een zeer ontspannende, zeer hete maar een heerlijke vankantieDAG!

Tot morgen

• 26 September 2012 - 20:11

Arjon:

Klinkt goed, geniet ervan.
    Misschien moet je ook een witte jurk aantrekken en een theedoek om je hoofd....