Bell's, Blue hole & Canyon........... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Bell's, Blue hole & Canyon........... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Bell's, Blue hole & Canyon...........

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

28 September 2012 | Egypte, Dahab

Verdorie de airco doet het nog steeds maar even, ik denk dat ik hem vannacht wel zeker 5 keer opnieuw heb ingeschakeld, effe voor de wekker stappen we omstebeurt onder de douche, doen wat luchtige kleding aan en gaan naar het ontbijt. Jochertje met fruit, broodje met een gebakken eitje en koffie. We zitten binnen natuurlijk onder de airco, door de ramen kunnen we zien dat het hoog water is en er weer een stevige wind waait. De jongeman van de bediening heeft vermoedelijk een strakke opdracht vandaag om het servies goed GOED in de gaten te houden en terug te brengen naar de keuken, ik zit nog met het bestek in m'n handen en m'n bord is foetsie, effe later het zelfde met het schoteltje, terwijl ik m'n koffie drink.Niets verkeerd over het resort en de mensen die hier werken, op alleen de monteur van de airco na, deze heeft het probleem nog niet te pakken in onze kamer!! Wanneer we bij de duikschool komen krijgen we te horen dat Tarek vervangen wordt door Hassan ook niks verkeers mee. De kar met de uitrustingen zijn al onderweg naar de pick=up,omdat er een vijfde man mee gaat naar de duikstek BELLS & BLUE HOLE krijgen we vandaag een Jeep met gesloten ramen, op het oog niks mis mee....... op de airco na!!! Het is ruim een half uurtje rijden waarvan enkele km over het asfalt met snelheids drempels en kuilen en de rest op een onverharde woestijn weg langs de Golf van Aqaba en.... we zijn niet alleen opweg naar de Blue hole, kuddes met kamelen over de weg en wanneer we aankomen bij de Blue hole hebben we een van de laatste parkeerplaaten. Het zicht is BLue hole, daar omheem ca 200 pick=ups's en dan nog zo'n 50 Bedouine tenten en restaurantjes. Wanneer er een auto uit gaat mag er een wachtende naar binnen.Hassan doet de briefing nog geen half uurtje later LOPEN een klein 100 meter door de woestijn naar de instap plaats THE BELLS, een hele kleine opening in het koraal waarbij bij iedereen met de fles wel een zijkant raakt BENG BENG BENG. Van hieruit zakken we in een keer naar 30 meteren bij 25 meter kan je onder een boog door, daarna langs een stijle drop=off langzaam omhoog naar de ingang van de Blue hole op 10 meter. In de hole zijn freedivers bezig, dit zijn personen welke zonder duikuitrusting, zeg maar met een knijper op de neus, een zwembrilletje en flippers, zo diep mogelijk te gaan en vooral ook weer levend aan de oppervlakte te komen. Wanneer we hebben geluncht vertrekken we naar de duikstek CANYON. Opnieuw slaat het noodlot toe, we passeren in de woestijn de pick=up met de uitrustingen, wanneer de stofwolk verdwenen is een de Egyptenaren weer normaal spreken met elkaar rijden wij door en in gebroken Engels zegt de chauffeur OUT OF PETROL!! Wij worden gedropt in een Bedouinetent bij CANYON, de vijfde man moet terug naar het duikcentrum en de chauffeur op zoek naar brandstof voor de andere wagen. Ook dit is weer goed gekomen en na een klein seniorenmomentje zijn we weer kompleet en kunnen we weer te water. Ook dit was weer een hele mooie duik alleen..... CANYON??? is dat niet iets als een grot!!! wel gezien maar NIET IN GEWEEST!!!! affijn toch weer vele mooie dingen gezien zoals octopussen,heel heel veel steenvissen en een knoeperd van een murene. Kijkgoed naar de foto's want een steenvis gaat zo liggen dat het een..... steen lijkt!!
tot morgen

• 29 September 2012 - 08:49

Theo:

Je kan niet alleen mooi praten maar ook mooi schrijven ;-)
    Geniet maar lekker! Maar dat doen jullie al :-)

• 29 September 2012 - 19:22

Bart:

leuke verhalen , hebben jullie,, het is ook net of ik er ook weer terug ben,, heel veel plezier verder