Um Sid & Morry Garden....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Um Sid & Morry Garden....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Um Sid & Morry Garden.......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

29 September 2012 | Egypte, Dahab

Het is de wekker die verteld dat we weer 'aan het werk' moeten, net als andere dagen douchen, aankleden (nou ja het is niet veel) foto toestellen weer klaar maken en dan naar het ontbijt.
Wat ik jullie nog moet vertellen dat gisteravond bij het uit elkaar halen van mijn fotoset dat een van de accu's van de flitsers iets wat water, dus sluiting heeft gemaakt. Beide heb ik gisteren goed schoongemaakt en gekontroleerd en beide doen het weer!! Bij het duikcentrum aangekomen staat er weer CANYON, bij navraag bij de andere duikers heeft niemand hierom gevraagd dus hebben we Tarek verteld dat we ergens anders heen willen, achteraf gezien is het vermoedelijk hier de start van een ándere' Tarek. De uitrustingen gaan voor ons uit richting de auto's. Nog even een klein grapje met de chauffeur over PETROL OKE?? Wederom een andere Jeep voor ons, wanneer we wegrijden heb ik het vermoeden dat er enkele paarden ontbreken onder de motorkap of dat er een stel konstant de andere kant op rennen en ik denk dat het standaard is dat een airco stuk is!!Bij de eerste hoppel zakken bijna alle ramen naar beneden ik maak nog een grapje AIRCO!! en ik denk dat het hierook met de chauffeur uit en over is we hebben tijdens onze ritten geen kontakt meer, jammer!! Bij de duikstek Morray Garden is geen plaats in de Bedouine tenten, Tarek, die overigens vannacht ergens een blauw oog opgelopen is kijkt niet vrolijk en maakt een gebaar van doorrijden!! Een klein kilometertje verder worden de voertuigen achteruit geparkeerd naar de waterkant, geen Beduinetent of maar een centje schaduw maar alleen grof zand, het zit overal in je shorty en laarsjes het is 38,5 graden en dan ga je niet nog effe je shorty uittrekken maar je loopt met flippers, masker en fototoestel zo snel als mogelijk tot m'n kin in het water, wat overigens ook nog 34 graden is! Onderwater is het gelijk andere duikplaatsen goedzicht iets minder dan gisteren maar ca 20 meter. Onze groep is 2 duikers groter geworden Iteke & Michael (D)
dit direkt achter Tarek aan gaan, Liam & Lesley (GB) zijn alles behalve bij elkaar net als wij! Tarek heeft echt zijn dag niet, gaat naar 25 meter en blijft daar iets wat driften langs koraal wat ogenschijnlijk allemaal blauw is en die duitsers er maar achteraan. Ik geef Edith aan dat wij terug gaan naar 15 meter en de Engelsen volgen ons omdat het daar mooier is maar belangrijker is dat we ook nog terug moeten tegen het 'stroompje' in!!! Eenmaal terug in de Bedouinetent op Morry Garden hebben we Tarek nog een beetje zitten plagen met z'n blauwe oog, vanaf dat moment hebben we Tarek niet meer gezien voor een anderhalf uur als hij vraagt waar we willen duiken, het wordt Morry Garden en dan naar links, de duik is een kopie van de ochtend duik Tarek en de duitsers zo goed als uit zicht en de engelsen en wij lekker door elkaar het koraal afzoeken om maar een mooi plaatje te maken. Lekker zweven, dom voor je uit kijken en lol hebben met elkaar, DAAR GAAT HET OM!!
tot morgen......

oja en de accu van de flitser heeft zich zelf nu gecremeerd, moet ik weer naar onderwaterhuis.nl

• 29 September 2012 - 19:51

Boaz:

Hoi opa en oma,

Mooie plaatjes weer!

Veel plezier nog op vakantie en ik zie jullie volgende week weer.

Groetjes van Boaz