Bootduiken in de golf van Aqaba....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Bootduiken in de golf van Aqaba....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Bootduiken in de golf van Aqaba.......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

02 Oktober 2012 | Egypte, Dahab

Excuus gisteravond was ik laat terug van de boottrip en hadden we een afspraak met Lesley & Liam (GB) om te eten in het restaurant van het resort, terug bij onze kamer zijn we vermoeid op bed gevallen, nog even geprobeert met foto's, facebook en email maar ergens heeft HET seniorenmoment de overhand genomen., mar goed eergisteravond met z'n vieren de boulevard afgelopen naar de Italiaan. Het is ons goed bevallen, niet alleen het lekkere eten maat ook het 'mattekloppen' we
worden er steeds beter in. Maandagmorgen vroeg kunnen we voor 07.00 uur al ontbijten omdat we om 07.30 vertrekken naar de boot. we zijn met een groep van 10 hollanders, Hassan en Nubi welke vandaag onze gids zijn. De spullen zijn geladen en ele voertuig gaat op eigenwijze in beweging door Dahab, ik zit vandaag in de materiaal wagen ACHTERIN en daar is net aan genoeg ruimte voor drie personen maar.... niet van mijn voormaat EN mijn fototoestel. Gelukkig is de rit niet zolang echter vraag ik me af of de laatste honderd meter wel een weg was!! Gelukkig we zijn er nu alleen nog even wachten dat iemand het 'sardineblikje' wil openen. Wanneer alle spullen aan boord zijn kan de KATRINA vetrekken, bij het verkennen van de boot valt m'n ook op een stikker van T&O-duikers, de duikschool in Purmerend waar wij onze eerste opleidingen hebben gevolgd. We zitten op het bovendek en omdat de boot net zo hard vaart als de wind is het bloedheet aan boord, wij vinden een kleine schaduwplek voor de stuurhut, waar later Nubi onze gids een briefing geeft voor de eerste duik. De bedoeling is dat wij als eerste van boord gaan en driften langs de drop-off, daarna de advanced cursus met onderwater fotografie en de pick-up door de boot als eerste de cursisten en daarna wij. Het alles gebeurt vlak voor de kust (ca 100 mtr) omdat de cursisten lang
beneden blevenen wij eerst tegen de stroming in moesten paddelen en dat kost lucht, en daarna in een leuke drift raakten iedereen 'binnen zijn reserve' aan de oppervlakte kwamen en daarna een behoorlijke tijd hebben moeten wachten voor dat de boot ons op kon oppikken Het wachten in de hoge golven waarbij je af en toe zicht had op een boot die nog ver weg was had ietsje weg van de duikfilm OPEN WATER. De boot vaart met iedereen aan boord door naar de volgende duikstek waar we
aanleggen aan een geankerde boot en kort daarna liggen er 4 boten wat inhoud dat er zo'n 100 duikers onderwater zijn ondanks dat maken we nog 2 zeer ontspannen mooie duiken met Nubi. Tussen de duiken hebben we leuke gesprekken met de andere en is er ook heerlijke eten aan boord. Wanneer we de uitrustingen gaan opbergen voordat we vertrekken zie ik dat de andere boten al uitzicht zijn wanneer er,in de golven, aan de lijn van onze boot 2 snorkelaars hangen waarbij de ogen zo groot waren van angst en verbazing!! Het is een Engels stel die roepen dat ze de boot niet kunnen vinden en dan dacht ik nog met een vest vol lucht, drijven op de golven met een bijne lege tank een hoog 'OPEN WATER' gevoel was....... De boten hebben per marifoon kontakt gehad en later moeten het stel opnieuw in het water springen om door hun boot opnieuw te worden opgepikt, erger kan je het niet maken!! Op het resort lekker gegeten en gekletst met Lesley en Liam en op laatste krachten het bed gehaald, excuus.....
tot vanavond........

• 02 Oktober 2012 - 15:21

Carola:

Ja Jan, jouw "Seniorenmoment" is toch op een heel ander tijdstip? Ik raak ook zo in de warrie met het tijdverschil tussen jullie duiken in Egypte en mijn OmaMamsSchoonmama tijd in het land van de rijzende zon Japan! Ik vond dit wel een heel spannend verhaal, wachten bij een Boothalte midden op zee en dan nog 2 bijna vergane snorkelaars, nou het moet niet gekker worden hoor, want ik ga zo alweer slapen en ga toch nog maar even vragen aan mijn kleindochter of ik haar Dromenvanger mag lenen voor vannacht! Voor jullie straks eet smakelijk, het Ressort of toch maar Lasagna? Dat lees ik morgen wel weer!

• 02 Oktober 2012 - 21:19

Thea:

Leuk boottochtje hoor :-)

• 03 Oktober 2012 - 10:31

Arjon:

Leuke fotos, mooi hoor die nwe pickups haha...veel plezier