vierhonderste van Edith....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu vierhonderste van Edith....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

vierhonderste van Edith.......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

27 September 2012 | Egypte, Dahab

'twas wel een nachtje kreeg de tv niet uit dus dan het volume maar heel laag en werd af en toe wakker om dat het zo stil was en ook dat was niet een goedteken want.... de airco ging steeds uit! Het is de wekker die hieraan het einde verkondigde, het is 07.30 bloed heet buiten en binnen snel een douche en op naar het ontbijt. Vanuit de ontbijtzaal kijken we de golf van Aqaba, of anders gezegd de GOLVEN van Aqaba. De wind (ook warm) zwiept de golven hoog op. Als we op het duikcentrum langs het bord lopen zien we ons staan met 2 andere mensen en we gaan naar een tentenkamp in het zuiden. We ontmoeten Lesly en Liam uit GB en gaan met Tarek de divemaster/gids mee naar de auto's. De pick=up is geladen met een vloerkleed, flessen en onze uitrustingen, ik sta net het verhaal te vertellen over die oude gammele Jeep waar ik al niet rechtop in kon zitten laat staan Smakman en jawel hoor om het hoekje staat DE jeep!!! Een auto ooit eens ontwikkeld voor het ruige terrein, maar deze op asfalt laat ook al je ingewanden een andere plaats innemen! Er zit nu een jonge Egyptenaar aan het stuurwiel het gaat dus ook wat sportiever voor zover het voertuig dit toelaat, rechts rijden is hier toegestaan maar..... uiteindelijk zijn we goed aangekomen op de duikplaats Moray Garden en kiezen voor een 'schaduwtent' aan het water. Na de briefing omkleden en setje om en lopen eenvoudig zo het water in. Het zicht onderwater is 25-30 meter kraak helder en zo'n 28 graden, ook op diepte!! Tarek heeft twee lagen over elkaar aan, cap en handschoenen rare snuiters die Egyptenaren, effe twijfel ik want ik zie alleen maar lange pakken, mouwen ,caps en handschoenen, ik weet niet wat die mensen bezield het is 36 graden bovenwater en 28 onderwater!! Nadat we een uurtje onderwater geweest zijn, zwevende over en langs mooie koraal 'tuinen' komen we weer voor 'onze' strandtent boven. Hier gaan we even ontspannen onderuit, drinken wat, kletsen wat en.... een senioren momentje!! Het is Edith die het wel weer lang genoeg vond, trek haar pak aan en gaat wat snorkelen, even later is Tarek daar weer met een
briefing en nu gaan we rechts om langs de drop=off een klein uurtje later komen we weer boven. Beide duiken waren weer ontspannen, mooie koraaltuinen gezien, spaanse makreel (ca 1 mtr) grote octopus, grote clownsvissen, grote scholen met baracuda's en glasvisjes, 1 melkvis ?!?!? (ca 1 mtr) en een grote, punt gave, mooi schildpad. De laatste duik was Edith's 400ste duik, dat moet gevierd worden, Terug op het duikcentrum spullen spoelen en opbergen en lekker naar het zwembad. Einde van de middag heb ik heel, heel zacht gevraagd of ze door de winkelstraat wil lopen? Het was in ieder geval niet zacht genoeg en voordat ik het door had liepen we hand in hand door de winkelstraat, zie je nou wel het valt reuze mee, Jollande heeft gezegd je moet gewoon niemand aankijken, op de boulevard aangekomen vind Edith het nog steeds meevallen, maar ik weet wat er komen gaat..... halverwege zeg ik tegen Edith 'en zo gaat het nog wel een paar100 meter verder, waarop Edith zegt, omkeren dan maar!!! En dan al die Egyptenaren HE FRIEND YOU COMMING BACK!! we eten weer lekker in het Nesimo restaurant en gaan zo weer naar onze kamer, kijken hoe het met de airco is.........
tot morgen