Islands & Canyon....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Islands & Canyon....... - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Islands & Canyon.......

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

30 September 2012 | Egypte, Dahab

Het was een nacht met allemaal gekke en kleine droompjes, begrijp niet waar die onzin vandaan komt! Gek maar vlak voor de wekker ontwaak ik uit alle onzin. Gisterenavond zijn we nog met een groep naar de Italiaan geweest, we spreken met Hassan af om 19.30 en ik vertel hem dat ik hem
gebruik als 'm a t t e k l o p p e r' en het heeft gewerkt alleen moesten we op Hassan letten dat hij niet ergens bleef kletsen, ergens kwam er een ouder mannetje recht op me af, OOooo NEE he.... HASSAN WAAR BEN JE, HELP!! Hassan praat met de man en komt naar mij toe met de vraag 'Where are the nice shoes??? O dat is dat mannetje van de eerste wandeling met Edith, overigens zijn het Nike runningshoes met KNAL oranje veters!!! Bij de italiaan zitten we achter buiten op het balkon of te wel een plaat beton zonder hekje, ik ga dan maar aan de veilige kant zitten, het eten was fantastisch en het was heel gezelling onderling. Maar goed we douchen en maken ons ook al een beetje klaar voor vertrek van de eerste duik is het het beste bij hoogwater en dat was het al om 07.00 Bij het ontbijt hebben we opeens een nieuw kokje en hij begrijpt me niet, hij zet het pannetje op en ik klets twee eieren open en vraag 'sunnyshine up' We zwaaien nog even naar kokkie en we lopen rechtstreeks naar het duikcentrum waar Tarek (blauw oog) al zit te wachten met de
mededeling dat we vandaag naar de Islands en Canyon gaan, overigens dat hadden we gisterenavond al geregeld met TareK-2 (de baas van het duikcentrum) En we lopen achter hem en de kar aan naar de parkeer plaats waar het altijd een verrassing is welke rammelbak vandaag voor ons beschikbaar is. Het zijn de zelfde van gisteren en al schokkende komen we weer in beweging, zoals ik al eerder zei rechts rijden is niet noodzakelijk wel langzaam over de snelheids drempels en greppels maar dan wel op het laagste punt! geitjes die los overstraat lopen wordt gek genoeg wel voor geremd, wat net zo schokkend gaat dat ik het idee heb dat er maar halve remschijven zijn in deze auto. Bij de duikstek Island aangekomen gaan we ook bijna gelijk te water er is nog maar ca 80cm water boven de koraal tafel drijvend op je vest moeten we 50 meter afleggen om via een een grotje in de 1e pool uit te komen en vanaf dat moment is het een prachtige koraal tuin. Enorme grote koralen welke ooit door een aardbeving is beschadigd. Wanneer we boven komen is iedereen vol lof over deze duik. De spullen gaan weer op de pick-up en wij volgen ze naar de 2e duikplaats van vandaag: Canyon.
In de bedouine tent hebben we de lunchbreek en omdat we nu wel de Canyon ingaan een half uurtje extra oppervlakte interval, in het kort gezegd mijn seniorenmomentje. Wanneer ik wakker gemaakt wordt volgt gelijk de briefing, ik ben nog niet instaat om het even op te slaan ik weet
eigelijk net pas pas ik in een bedouine tent ben. Wanneer we naar het water lopen vraag ik aan Edith naar de briefing, ook zij heeft het wel aangehoord maar niet opgeslagen, dan maar even aan Liam (GB) vragen en die had het wel begrepen,zo beleeft als ik ben.... LIAM AFTER YOU!!! Canyon is gewoon al een mooie duikplaats maar de grot is wel 'het kersje op de taart' Dan nog even over de vissen, steenvissen in alle kleuren en maten zooo veeeel dat het al heel gewoontjes is geworden en wat slakjes, weer die grote, dikke murene en een school baracuda's en een inktvis! En weer op naar de Italiaan!!
tot morgen.....

  • 01 Oktober 2012 - 05:43

    Carola:

    Vanuit Tokyo weer mijn complimenten, over het heerlijk leesbare reisverslag. Ook het kijk gedeelte is genieten, mijn kleindochters Ayumi en Yuna vinden de onderwater foto's ook erg mooi!
    Jan, voortaan je Dromenvanger mee nemen, dan kan je thuis je gedroomde dromen tekenen en kunnen wij daar ook nog van genieten, want als je dromen net zo zijn als je verhalen........?
    Edith, Jan nog veel duik plezier en de groetjes ook aan Tarak 1,2,3,4 enz.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Dahab

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 121550

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: