Tot morgen....... OF NIET !!!!!!! - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Tot morgen....... OF NIET !!!!!!! - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Tot morgen....... OF NIET !!!!!!!

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

03 Oktober 2012 | Egypte, Dahab

Zo dat was het dan weer, een fijne duikvakantie in Dahab aan de Golf van Aqaba. Vandaag was een vakantiedag zonder duiken om we 24 rust moeten nemen voor het vliegen. Het belooft een ontspannen dag te worden in en om het resort. Van morgen lekker wat geluierd en ontspannen lekker ontbeten in het Nesima restaurant hier begint het eerste afscheid van het restaurant peroneel waar we ook veel lol mee hadden. Bij het dive center zijn het de duikuitrustingen die nu droog in de koffer verdwijnen en op de kamer is het tijd voor de, altijd te veel meegenomen, schone- en de gebruikte kleding om in de koffer te verdwijnen En dan is het opeens toch weer 11.00 uur tijd om naar het zwembad te gaan voor een frisse duik en een lekker bakkie koffie en even lekker liggen op de bedden aan de rand van het zwembad. Na de over heerlijke cheese-burger wordt het tijd om de duikschool te gaan betalen, logboeken in te vullen en te stempelen en afscheid te nemen van de staff. We lopen gelijk door naar de receptie om de rekening te betalen van eten en drinken, we mogen nog de gehele dag gebruik maken van onze kamer. Dan zijn we er klaar voor echter....... het is pas 15.00 uur dus terug naar het zwembad, beetje tijd vermaken in het water en dan maar weer even op het bedje. Tegen vieren komen alle voertuigen, elk op zijn eigen mannier het terrein op rijden. We maken nog even een praatje met iedereen en dan is het tijd om naar de kamer te gaan en ons om te kleden voor de reis, nog even afscheid nemen van Tarek1, Tarek2, Nubi en Hassan onze gidsen deze week. Nogmaal onze nieuwe Engelse vrienden Lesley & Liam omhelst en belooft kontakt te houden. Wel vrienden/volgers van ons wij hebben enorm genoten en hopen dat jullie het een beetje mee hebben kunnen beleven. De komputer gaat uit en in de rugtas, we komen vannacht rond 02.00 uur aan, de auto is geplaatst in de parkeerplaats en we zijn dus zo thuis.Deze mooie vakantie zit er op maar....... morgen mogen we weer het zwembad in van ONLY FRIENDS /NJOY DIVING en ik hoop dat de visability net zo goed is als hier.........
Vrienden/ volgers tot de volgende vakantie en FRIENDS tot morgen

UPDATE, sorry vrienden/volgers en FRIENDS maar de vakantie duurt een tijdje langer, het is nu woensdag 13.00 uur en we zitten in de hal van het AMWAJ hotel in Sharm El Sheikh te wachten op bussen die ons weer naar het vliegveld moeten brengen, ja jullie lezen het goed, meneer CORENDON is aangereden door 'een kameel' die de trap tegen het vliegtuig moest plaatsen, overdreven gezegd stond de trap ook in het vliegtuig, vliegtuig weer uit , vliegeveld af, vliegveld op effe....wachten en dan..... vliegveld af, busjenaar hotelletje, effe slapen en zit nu in de hal vanaf 11.30 te wachten op een bus voor een ritje van 10 minuten????? Overigens hebben jullie wel eens ruim 200 personen gezien die NIET blij zijn met een extra vakantiedag, nou.... ik wel!!

tot...... ik weet niet hoelaat

UPDATE2: 3 oktober 2012 om 22.00 schuift de sleutel in het slot op de Wipmolen, tot ziens allemaal in ga m'n bed in!!

• 03 Oktober 2012 - 13:55

Carola:

Maak me gek, nou weet ik er helemaal geen eind meer aan. Wel weg, niet weg, dag langer vakantie, effe nog een nachtje in een Hotelletje, kameel die niet eens een trap tegen het vliegtuig kan plaatsen, maar wel de trap in het vliegtuig kan zetten, vertrokken jullie dan vanuit een dierentuin? Nou ik laat me toch maar niet gek maken, want ik ga mijn kleinste koffertje pakken, ik ben uitgenodigd door mijn dochter/schonezoon, Ayumi en Yuna om 3 dagen ons heerlijk te laten verwennen in .placeshilton in de plaats Odawara! Hoe mooi kan het zijn voor een Oma Schaapje uit Kwadijk!
    Voor jullie een mooie thuiskomst en dan weer snel maar jullie Boaz!

• 03 Oktober 2012 - 14:13

Yvonne G:

Het was weer genieten. Dank voor jullie verslagen. Hoop dat jullie herkansing van de reis wel voorspoedig gaat. En dan welkom thuis!