Aboriginal culture & internet !!! - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Aboriginal culture & internet !!! - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Aboriginal culture & internet !!!

Door: Jan (&Edith)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

28 Oktober 2010 | Australië, Jabiru

Hallo allemaal,
De gids van gisteren avond zei het al, het gaat regenen, de natte periode gaat beginnen, hij zag bepaalde vogeltjes die alleen in de natte periode aanwezig zijn. En..... het heeft behoorlijk lang en 'hard' geregend terwijl wij voor- bovenin probeerde in slaap te komen. Edith zag de vloedgolven al komen, voorlopig liggen we ruim 2,5 meter boven de grond, licht uit en slapen gaan!! 's Morgens op ons gemak de camper weer een beetje aan kant gemaakt, water bijgevuld, aansluitsnoer losgekoppeld en daar gaan we voor een korte rit naar Jabiru een dorpje in het Kakadu National Park. Na ca 20 km hebben we de camper geparkeerd en zijn een een voettocht gaan maken naar Mirrai lookout een uitkijkpunt over de wijde omgeving. Als we bij de camper terug zijn is de temperatuur al weer gestegen tot 33,5 graden. Onze volgende stop is bij Nourlangie rock art site, een plaats waar ooit Aboriginals hebben gewoond en tekening in het verleden hebben gemaakt op de bergwanden, het was een wandeling door, over en onder de rotsformaties waarbij steeds een duidelijk toelichting was geplaatst over wat de tekeningen voorstelde en betekende. Het idee dat deze tekeningen hier al duizenden jaren geleden zijn gemaakt en dat op deze plek in de rotsformaties deze mensen hebben geleefd! Tijdens onze voettocht terug naar de camper hebben we het hier samen over. Van hier rijden we naar Jabiru, het dorpje is genoemd naar een van de grootste vogels in Australie, ca 1,5 meter hoog en een spanwijdte van ca 2,2 meter,gisteren hebben we er nog een zien vliegen en enkele in het moeras zien staan tijdens onze vaartocht op de Alligator river. We moeten boodschappen doen maar als eerste..... zoeken naar een draadloos onbeveiligd netwerk om een bestandje te downloaden zodat onze usb-breedbandmodem zal gaan werken, met de laptop bij Edith op schoot het dorpje rond gereden zonder resultaat, dan maar richting Hotel Hollyday-Inn en ja hoor we moeten wel wat betalen maar.... download gelukt en even daarna doet ons usb-modem het, he he eindelijk. Snel alle achterstallige verhalen en foto's op de site geplaatst, boodschappen gedaan en de camper geparkeerd op Aurora Kakadu Lodge & Caravan park, taktische tussen het zwembad en het toiletgebouw onder de bomen dan kan de airco het ook nog een beetje bijhouden!! Morgen wordt onze laatste dag in Kakadu National Park en dat wordt een hele bijzonder mooie dag maar daarvoor moet je morgen terug komen!!

• 28 Oktober 2010 - 14:20

Eric En Annemiek:

Goh Goh wat een verhalen zeg en wat een mooi foto's. Een prachtige belevenis, dat is genieten he.
    Groetjes Eric en Annemiek

• 28 Oktober 2010 - 17:24

Jolanda:

Heb net van een paar dagen gelezen en gekeken en wat denk je......het is net of ik erbij ben een beetje, wat een bijzonder mooie natuur en skippy en de krokodillen en vogels....PRACHTIG!!! Jullie vermaken je prima zien ik en wij genieten vanuit Holland toch nog een beetje mee, groetjes van Jolanda en tot morgen.

• 28 Oktober 2010 - 18:47

Dennis,tineke,mike:

Wauw waren we toch maar in de koffer gekropen.dan hadden we dit ook allemaal gezien.gelukkig kunnen we van jullie verhaleb en fotos genieten zodat we het gevoel hebben dat we toch het idee hebben dat we mee zijn.
    Gr van ons