Je wekker op 04.30 uur ........ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Je wekker op 04.30 uur ........ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Je wekker op 04.30 uur ........

Door: Jan (& Edith)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

01 November 2010 | Australië, Sydney

hallo allemaal,
De hike's, de natuur, de busrit en the sunset van gisteren hebben mij in ieder geval gesloopt, in de tent aangekomen heb ik geen puf meer gehad om het idee te krijgen of er misschien wel enig ongedierte in de tent, slaapzak of misschien wel in m'n lakenzak 'woonde'!! En dan wordt je om 04.30 uur gewekt door de wekker, 04.30 @%$#%!%! ben ik nu op vakantie of niet?? het ontbijt gaat eenvoudig je pakt wat je hebben wil en wast je eigen spullen af en stap in de bus AND GO!!En nu gaan de naar Uluru & Kata Tjura National Park voor een vroege ochtend wandeling bij de berg Kata Tjuka,om daar door de natuur en het rode landschap en bergen te wandelen, na 3 uurtjes wandelen (klimmen & dalenl$@@^%$^) zijn we weer bij de bus en gaan we terug naar de campsite om de tenten op te ruimen en te lunchen. Na de lunch wacht ons weer een lange bustrip waarvan ik niet alles heb mee gemaakt na een uurtje werd m'n rust onderbroken omdat er hulp
geboden moest worden bij een andere reisorganisatie, hun bus stond dwars naast de weg, tot en met zijn assen in de grond weggezakt, Gavin draait 'onze' wagen, maakt een sleep verbinding en onder luid applaus van ondertussen 5 bussen 'sleurt' Gavin de bus weer terug op de weg, terwijl wij de sleepverbinding opruimen en de de wagen weer opnieuw gedraaid hebben is iedereen alweer vertrokken. Wij vervolgen ook onze weg en na een klein uurtje komen we aan in Kings Creek Station onze overnachtingsplaats voor de komende nacht. Opnieuw gezocht naar een internet verbinding,zonder resultaat! Terug op de campsite help ik bij het klaar maken van het eten terwijl Edith een tent uitkiest en
klaarmaakt voor de nacht.Voor het eten verlaten we lopend de campsite met snacks en wijn om vanaf en heuvel in de buurt naar de sunset te kijken, in het donker lopen we terug naar de campsite voor het eten, wat Gavin gekookt heeft op het kampvuur. Onder een geweldige sterrenhemel rond het kampvuur en alle verhalen nuttigen wij het heerlijke eten. Ik moest even in de tent zijn, voor wat ben ik vergeten, reden hiervoor was dat er heel langzaam een knoepert
van een spin, dikke behaarde poten en ik denk wel een 8-10cm van onder Edith haar bed mijn kant uit komt!! Zoals we bij PADI geleerd hebben: STOP, DENK NA & HANDEL !! In het echt: ik ben nog nooit zo snel een tent uitgelopen (Olympisch record) Even aan Gavin gevraagd hoe ik moet 'handelen' antwoord: Kill, before its kills you!! Afijn met
deze gedachte de spin met een stoffer en blik naar de eeuwige jachtvelden geholpen!! MAAR DAN..... naar bed, met de gedachte 'hij was maar alleen!! toch??? Edith heeft m'n niet gezien, is moe en heeft ook een lekker wijntje achterover geslagen en snurkt al voor dat ik het eerste vreemde geluidje waarneem!! Jullie willen niet weten hoe blij ik was toen onze wekker om 04.30 uur afging!!

  • 02 November 2010 - 12:24

    Jolanda:

    Hellup hellup, ik ben als de dood voor spinnen, ben blij dat ik daar niet bij was. Wat gezellig hoe jullie eten en die grote tak waar Jan naast staat vindt ik mooi voor in mijn huiskamer! Nou jongens, lekker uitrusten voor morgen, het is toch 9 uur later bij jullie dus nu half 11 sávonds bijna, welterust en tot morgen, jolanda

  • 02 November 2010 - 12:53

    Yvonne:

    Wat geweldig allemaal!
    En wat een belevenissen.
    Kan me voorstellen Jan, dat je niet echt ontspannen geslapen hebt... met in je achterhoofd het idee dat er zulk ongedierte kan rondlopen!
    Veel plezier verder!
    Groetjes.

  • 02 November 2010 - 14:59

    Ma:

    vreselijk byzonder wat jullie allemaal zo mee maken en kunnen. Je zal wel niet zo lekker in de bus hebben gezeten, toen die andere zo in de weg wegzakte. goeiegenachtsame !!!! iedergeval nog veel plezier. veel liefs, Ma

  • 02 November 2010 - 15:50

    Susan:

    A camping trip!!!
    I feel right at home with the tents, and Jan cooking. Looks wonderful.
    And am still loving this contact with your vacation a lot!

  • 02 November 2010 - 16:39

    Thea:

    Nou echt vakantie hé met die wekker elke keer.
    En dan van die spinnen, brrrr. Als ik hem in mijn tent had gezien was ik er niet meer gaan liggen...


  • 02 November 2010 - 20:27

    Johan:

    In een tent slapen is niet zo erg.
    Een spin in je tent is niet zo erg.
    Een lange bus reis is niet zo erg.
    Geen internet is niet zo erg.
    Geen telefoon verbinding is niet zo erg.
    Om 04:30 opstaan is niet zo erg.
    Maar Jan ik zie jou alleen maar afwassen of koken op die foto's eigenlijk ook niet zo erg toch ?!?
    Edith zet hem op fijne vakantie hahah.

  • 02 November 2010 - 21:29

    Clemens:

    bustrip voor vijftigers?

    De meeste hebben daar toch andere ideeen over.

    Prachtig verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 121749

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: