Geweldig hier op het Great Barrier Reef...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Geweldig hier op het Great Barrier Reef...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Geweldig hier op het Great Barrier Reef......

Door: Edith (& Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

06 November 2010 | Australië, Sydney

JEEEH vanmorgen stond de wekker op 5.00uur en weer was ik er voor die tijd al uit. Net een klein kind dat bijna niet kan wachten tot het nieuwe avontuur gaat beginnen. We werden bij de camping opgepikt, ze zijn hier ook wel een beetje gek van papierwerk. Voordat we 's morgens vroeg de winkel in gingen werd onze naam gevraagd en afgevinkt en 3 meter verder in de duikshop weer. Dat is de rest van de dag gaat dat ook zo. Op naar de boot en dan eerst ontbijt. Er zijn 32 duikers waarvan er 12 met hun openwater bezig zijn. De eerste duikstek is 3 uur varen. En ja hoor, mijn eerste dolfijntje in Australie gezien, mijn dag kan niet meer stuk. gelukkig gaat het met Jan zijn oor weer iets beter en dus gaan we samen lekker onder water. De eerste duik duurde maar 27min. er stond een enorme stroming, het was een gevecht om een beetje ergens te komen. Maar het koraal wat we zagen was fantastisch. Maar door alle inspanning tegen de stroming in vlogen we door onze lucht heen. Gelukkig ging het de tweede duik stukken beter, een andere plek en een stuk minder stroming. Eerst zagen we een enorme Sepia hier noemen ze het een Cuttiefish en daarna een napoleon. Ook weer mooi koraal en allerlei prachtige kleinere vissen. Helemaal super dus! De 3e duik gingen we opzoek naar grote schildpadden die hier echt zouden moeten zitten, die waren voor ons niet thuis. (andere hadden vandaag wel al schilpadden gezien. Op 4mtr. diep zagen we heel vlakbij een White tip haai. ook leuk! De 4e duik, een nachtduik laten we aan ons neus voorbij gaan, Jan wil zijn oor even ontzien en ik heb het gewoon een beetje koud en om dan dat koude natte pak aan te trekken, trekt mij ook nu even niet. Morgen gaan we wel de nachtduik doen , dan zijn we op een duikstek met veel meer grotere haaien. Het eten is ook helemaal goed, allemaal prima geregeld! Het zal vanavond wel niet laat worden, we zijn nu al moe (20.00uur) Morgen op 7.30uur de eerste duik, hoezo vakantie?!?!!

• 07 November 2010 - 08:38

Dennis:

Wauw!!!!!! ik zat al te kijken wat het was maar een sepia?????

• 07 November 2010 - 09:58

Wilma:

Vanuit een nat Nederland zitten wij veel plezier jullie verslagen te lezen, hoop dat het met Jan zijn oor snel beter gaat. Nog heel veel plezier down under. groetjes Ger en Wilma

• 07 November 2010 - 10:15

Jolanda:

Jeeh, een mooie sepia, was ie erg groot? Hoop dat jullie de haaien gaan zien, heel veel plezier nog met duiken en de andere avonturen, dikke kus Jolanda

• 07 November 2010 - 10:39

Yvonne:

Gewelidge foto's weer.
    Wat een belevenissen allemaal!
    Veel plezier verder.

• 07 November 2010 - 22:55

Chris:

Wat een ervaring!! Net vanavond bij Nat. Geographic opname gezien van een man die haaien wilde bestuderen en buiten de foto-kooi ging. Hij had een rustige haai uitgekozen om mee te zwemmen en te filmen, maar toen er drie andere verschenen is hij toch maar gauw de boot weer ingegaan. Zijn jullie haaien dan tam???