De kerstman, de brandweer & een ijsje....... - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu De kerstman, de brandweer & een ijsje....... - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

De kerstman, de brandweer & een ijsje.......

Door: Jan(& Edith))

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

13 November 2010 | Australië, Gladstone

Hoi allemaal,
Zoals ik gisteren al beloofde 'vanaf nu gaat het anders' Vanmorgen vroeg wakker geworden zonder wekker, na een beetje jezelf en de camper te hebben opgemaakt ziet alles er weer fris en fruitig uit!! Edith heeft een lekker yoghertje gemaakt met al dat verse fruit. Samen in onze stoeltjes voor de camper onder het zonnescherm op ons gemakkie deze lekkernij naar binnen gewerkt. Vandaag gaat de route naar Gladstone (120km) en industriele stad aan de Pacific Ocean, grote container schepen en tankers komen hier binnen voor heel Queensland. Nadat we 's morgens de slagboom weer gepasseerd zijn van onze campsite duurt het nog lang voordat we Rockhamton uit zijn, we rijden achter de schoolbus door het mooie land, in het ruige vlakke land lopen heel veel runderen, van die knoeperts!! De schoolbus rijdt 95km wij vinden dat hard genoeg en sukkelen zo 70km achter hem aan, bij Mount Larcom gaan we de weg af om te kijken of we wat bij de koffie kunnen vinden, het is een heel klein dorpje, er staat een auto vreemd over de weg, terwijl ik nog nadenk aan welke kant ik de auto zal passeren, ziet Edith in ene dat er stroomkabels van de palen zijn gevallen, dus dan maar.... achteruit. We vinden MT. Larcom Cafe met op de gevel Big Mama's Pies, We parkeren de camper en gaan naar binnen. Het gebouw ziet er net zo oud uit als de dame die ons helpt, ik schat 80-90 jaar.Capacino, black long en een pie; bacon cheese & beef. Ik voelde me net in de film van het kleine huis op de prairy! Prachtig het leek wel een huiskamer, winkel, kroeg. we zitten in een leren bankstel onder een flatscreen groter als dat wij thuis hebben, te wachten op de koffie. Terwijl ik naar de camper loop is Edith in ene weg en even daarna weer terug. Ik vroeg waar was je opeens? zei Edith dat ze het heel leuk vond maar de capacino was niet te zuipen, en daarom moest ze even naar toilet. We vervolgen onze weg naar Gladstone. We zijn te vroeg bij de volgende campsite, dus we wandelen wat in de omgeving en doen boodschappen in de grote supermarkt. In het centrum parkeren we de camper bij een boules club. Het lijkt weer op petank & jue de boule, alleen gooien ze nu met ronde afgevlakte houten ballen en ze gooien meestal in een boog, we kijken nog wat en gaan dan 'lekker' winkelen in de mainstreet. Het ziet er naar uit dat het een hele lange wandeling/slenteren gaat worden in de hitte, maar......... het geluk is dit keer aan mijn zijde, het is namelijk zaterdag 13.00 uur en dan gaan de winkels dicht!! We zoeken de camper weer op en gaan naar de campsite, plaatsen de camper en gaan even buiten de campsite kijken wat er in het park aan de hand is, veel kinderen & ouders, de brandweer, de kerstman, suikerspin, ijskraam en allemaal dingen te doen voor de kinderen. We besluiten een ijsje te nemen, wanneer Edith aan de beurt is en met een beetje mazzel net boven de vitrine uitkomt kunnen we geen ijsjes kopen, je moet hiervoor een speciaal bonnetje hebben het schijnt een besloten feest te zijn van de rotery. De man bezwijkt voor de enorme pruillip van Edith voor 6 (zes!!!) dollar krijgen we ieder een bolletje. Terug op de campsite een duiktripje voor morgen naar Lady Musgrave Island geboekt, een plonsje in het zwembad gemaakt, gegeten, gekomputerd en straks naar bed. Morgen moeten we om 05.30 vertrekken om 130km verderop in Town of 1770 aan boord te gaan. Wil je weten hoe dat was? lees morgen meer....

• 13 November 2010 - 12:06

Martijn.:

Ik vind het heel leuk om jullie verslagen te lezen
    maar zal blij zijn als jullie weer hier zijn.

• 13 November 2010 - 12:11

Dennis,mike,tineke:

zo wij zitten nu op de zaak!tien is aan het schoonmaken en ik de flessen voor only friends aan het vullen.en jullie daar maar lekker vakantie vieren hahaha geniet er maar lekker van en rust maar goed uit.we blijven het geweldig vinden om jullie zo te kunnen volgen en zien.een beetje jammer dat jullie de deur van de camper niet open deden terwijl we voor de deur stonden te zingen

• 13 November 2010 - 12:53

Jolanda:

Hoop dat het ijsje dan wel lekker was, lekker morgen weer duiken, hoop dat jullie veel zien, wacht op de volgende foto's, groetjes Jollie

• 13 November 2010 - 23:05

Djferryp :

hoi Jan en Edith,hier is Ferry en zijn vader om jullie te schrijven.
    We zijn benieuwd waar jullie nu zijn op dit weekeind want dan kunnen we via de PC bellen goedkoop.
    Als je dan een compleet vast telefoon nummer naar Ferry SMS doet dan kan hij gratis bellen met jullie?
    We hopen dat jullie ook weer veillig thuis komen want wij weten Ferry en ik dat het een lange zit is, en 12uur tijd verschil.
    Ferry vraagt wanneer je weer terug komt naar NL.
    Groetjes Ferry en Bert.

• 14 November 2010 - 08:54

Johan:

HEEEEEEEEEEEEEE dat was niet de afspraak he, jullie zouden voor drie dagen op een boot zitten en dat was het en nu gaan jullie weer duiken.
    Lekker goedkoop ijsje, maar ja Edith voor die 6 dollar mocht je wel op die treeplank staan.

Geniet ervan.
    Johan.

• 14 November 2010 - 11:54

Arjon:

mmmm lekker hoor bolletje ijs...weer een leuke episode van onderweg naar weer een episode.... wat is het leven toch vervelend, geniet ervan en zo tezien van elkaar !!! grtjs

• 18 November 2010 - 12:18

Theo:

Miosschien was de koffie wel net zo oud als de betreffende dame :-)