De fototoestellen doen het al weer, nu ik nog.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu De fototoestellen doen het al weer, nu ik nog.... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

De fototoestellen doen het al weer, nu ik nog....

Door: Jan (& Edith)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

05 November 2010 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,
Het gaat al weer iets beter met m'n oor, het zal me toch gebeuren dat ik niet kan duiken!! Edith verzorgt me goed regelmatig doet ze de zure oordruppels in m'n oor. Gisteren zeurde het konstant en vandaag is het al een stuk minder. We staan met de camper op Cairns Holiday Campsite in het noordelijk gedeelte van Cairns. Na het ontbijtje en de koffie zijn we wandelend (#*&^Q@%^) de gehele boulevard afgelopen naar de Marina. Halverwege, onder een
fantastische boom gaat een groepje iets ouderen petank spelen. Enkele komen naar ons toe, 'hoe gaat het met je, hoe heet je en uit welk land kom je?? zo ontstaat er elke keer een gesprekje. Hij verteld wat ze gaan doen en hoe het spel gaat maar dan wordt hij geroepen want hij is aan de beurt. Wanneer alle ballen gegooid zijn haalt hij een soort
telescopische pen uit z'n zak met aan het einde een magneetje, de man kijkt me aan en zonder te bukken tilt hij de boules op. Hij komt nog even naar ons toe en laat zien dat hij in het houten balletje een heel klein spijkertje heeft geslagen, anders moet ik als nog bukken. We zeggen ze gedag en vervolgen onze tocht. Een helicopter vertrekt
van de boulevard voor een rondvlucht. Zeeeeer grote jachten liggen er in de Marina waarvan de tenderboats, welke gewoon aan dek gehesen worden, groter zijn dan onze zeilboot!! We lopen terug het is nu halverwege de dag en de zon doet enorm zijn best, we besluiten naar The Lagoon (openbaar zwembad) te gaan voor een afkoelings periode. Je vraagt je natuurlijk af waarom niet het strand en de oceaan.....WEL IT'S NOT CROCK & JAWS FREE!!!! We moeten nog even langs Pro-Dive om de duik-uitrusting te passen voor de komende Liveaboard op het Great Barrier Reef. Al wandel- & winkelend lopen we door het centrum waar we op een centrale plaats lekker op een terrasje zijn gaan zitten om lekker
naar de mensen te kijken. We besluiten om via een andere weg terug te lopen naar de campsite. De zon blijft enorm zijn best doen dus op de campsite aan gekomen gaat Edith nog even in het zwembad liggen en ik op de bank onder de airco (seniorenmomentje!!) Een ding is zeker: de komende 3 dagen gaan we niet wandelen of winkelen!! het enige wat vervelend is dat ze ons morgen om 06.00 uur komen ophalen om ons naar de boot te brengen. Volgens de folder van Pro-Dive is er een draadloos internet aan boord dus dan kunnen we jullie elke dag nog steeds op de hoogte houden, tot later !!!

• 05 November 2010 - 10:09

Dennis:

Dat zou wel geweldig zijn dat op de boot internet zit want dan kunnen we bijna meeduiken.ik ben echt super nieuwsgierig.ik blijf duimen voor je oor.klopt het dat jullie al tig duizend fotos hebben gemaakt?zoja dan mogen we wel een week vrij nemen om alles te zien en te horen.
    Veel plezier en geniet er maar lekker van

• 05 November 2010 - 10:12

Dennis :

Oja volgens mij vind je het totaal niet erg dat morgen de wekker gaat want jullie gaan tenslotte DUIKEN
    njoy it!!!!!(vergeet niet njoy diving stickers te plakken)

• 05 November 2010 - 11:49

Thea:

Jan ik duim mega hard dat je oor mee werkt! Moet gewoon goed gaan.

Geniet van het duiken, moet super mooi zijn.

• 05 November 2010 - 12:38

Thijs, Angela & Bert:

Veel plezier de komende dagen op en onderwater!
    Fantastisch dat we er een klein beetje bij mogen zijn door jullie verhalen en foto's......
    Groetjes

• 05 November 2010 - 17:54

Clemens:

zat het niet tussen je oren? &^%$#^(@ met dat winkelen?
    Voor nu alle geluk gewenst met je oren, het duiken en (ga niet naar)
    de haaien.

genieten!!

• 05 November 2010 - 17:59

Chris:

Vandaag eindelijk tijd genomen om al jullie verhalen te lezen en foto's te zien - 'k geniet er van, reis in gedachten met jullie mee. Ben heel benieuwd naar jullie duikverhalen en -foto's.
    Bosnie (oktober) was weer heel goed! Duik ze en kom maar geen gekke beesten tegen!!

• 05 November 2010 - 19:28

Jolanda:

Jan toi toi toi voor je oor en dat jullie heeeel veeeel gaan zien, mijn gevoel zegt dat dat gaat lukken, veel duikplezier saampies! Groetjes Jolanda

• 05 November 2010 - 20:53

Johan:

Ja niet zeuren hoor om dat oor je komt er niet elke week dus even op je tanden bijten. Of Edith in je oor.
    Heeeeeeeeel veeeeeel duikplezier.