Naar de haaien, we gaan naar de haaien...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Naar de haaien, we gaan naar de haaien...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Naar de haaien, we gaan naar de haaien......

Door: Jan (& Edith)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

07 November 2010 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,
Edith en ik delen een hut 'met zeezicht' op het bovenste dek, gewoon een stapelbed, een ruimte om fatsoenlijk in bed te kunnen komen en een raampje met in derdaad zeezicht, iets anders kan je ook niet zien dan water, water en nog eens water!! De boot ligt halve wind, zo blijft de duiktrap achterin het midden altijd op dezelfde diepte, echter... rolt de boot op de golven met andere woorden hut hoog op een rollende boot is bijna een garantie om je bed uit te vallen!! Edith kiest voor beneden ik lig nu nog wat hoger... Ondanks al deze gegevens hebben we de nacht goed geslapen alleen heb ik het gevoel dat m'n linker oor helemaal dicht zit, klaren wil ook niet meer lukken, WAS DIT HET DAN???? Edith heeft me een uur lang Reiki gegeven en het gaat al weer wat beter. een klein uurtje later liggen we alweer onderwater en het klaren gaat goed en we maken een mooie duik we vallen bijna bovenop een schilpad van een meter. De duiken hebben een maximale duiktijd van 60 minuten of 50 bar. Wij doen dan ook precies 60 minuten en dan nog de veiligheidstop van 3 minuten op 5 meter en hebben dan meestal nog genoeg lucht over, jammer/zonde!! Op naar het ontbijt.en zo gaat de dag maar door:duiken, eten, duiken, eten de nachtduik en het avondeten. /en wat hebben zo'n beetje gezien: schildpadden waarvan in de nachtduik de grootst ca 2meter een pracht om te zien, grote baracuda, napoleon en natuurlijk haaien!! Aan het einde van de nachtduik zijn we onder de boot op de bodem gaan zitten en hebbes onze zaklantaarns uitgedaan, in het licht van de boot zien we grote grijze haaien en white tips boven ons hoofd ronddraaien, geweldig om te zien!!!! Maar goed de duiktijd zit erop en we moeten naar boven, DAAR WAAR WE NET DIE HAAIEN ZAGEN!! WE gaan nu lekker een bakkie doen met cake en niet veel later het bedje in!! tot later....

• 07 November 2010 - 11:24

Dennis:

2Mtr???? wauw wat geweldig!!!!!!! gelukkig dat dankzij de reiki het toch goed gaat met je oren en wat hebben jullie weer schitterende foto's!!!ik ga maar alvast een week vrij vragen om de foto's en verhalen te zien en aan te horen

• 07 November 2010 - 11:46

Wiepke:

We hopen van harte dat het met het oor van Jan goed blijft gaan.
    Wat een schitterende verhalen en nog mooiere foto's.
    Hopen dat voor ons de staatsloterij snel langskomt.

• 07 November 2010 - 12:19

Theo:

Tjonge wat een mooie foto's weer!
    De groeten van Ma.
    Tewrwijl ik jullie verhalen en foto's van de laatste dagen zat te bekijken, heb ik ze ook voor ma beschreven.
    Wel grappig, Ik bekijk jullie belevenissen in Australie hier in Zweden en beschrijf ze via de telefoon voor ma in Holland. Hoe internationaler kan je het krijgen? :-)
    Veel plezier luitjes!

Veel plezier daar bij die haaien!

• 07 November 2010 - 13:10

Jolanda:

Wat bijzonder allemaal wat jullie meemaken. Hoop dat jullie geen nachtmerries krijgen vannacht, schommelende bedden, grote sepia, schildpad van 2 meter, haaien boven jullie hoofd waar jullie ook naar boven moeten, welterusten en slaap lekker!!! kus Jollie

• 07 November 2010 - 18:22

Annemiek:

Goh wat een verhalen, haaien,sepia,schildpadden wat een belevenis en genieten he. Gelukkig dat het weer wat beter gaat met jan zijn oren.
    Heerlijk dat het zo genieten is voor jullie.
    kijk weer uit naar het volgende verhaal...

• 07 November 2010 - 18:25

Thea:

Wel gaaf zoveel duiken maken en veel te zien lees ik. Die haaien boven je hoofd lijkt me wel echt heel gaaf, wat een ervaring!

• 07 November 2010 - 19:24

Isabel:

hey <3
    gaat alles goed?
    I miss you
    we hebben net op de new's de nieuwe zwembad gezien in Amsterdam :D

Love you <3 :):D

• 07 November 2010 - 19:29

Johan:

Ja wat zal ik eens zeggen na die verhalen en foto's misschien moeten jullie volgend jaar maar eens naar TEXEL.
    Ik ben heus niet jaloers hoor.