Vanaf morgen gaat het anders .......... - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Vanaf morgen gaat het anders .......... - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Vanaf morgen gaat het anders ..........

Door: Edith (&Jan))

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

12 November 2010 | Australië, Rockhampton

Inmiddels hebben we 's morgens een vast programma, douchen, ontbijten en jullie berichtjes lezen. helemaal leuk!! Ook vanmorgen was dat zo en toch reden we even voor acht al weg. We hadden een lange rit voor de boeg, doel was Rockhamton zo'n 550 km verder. We zouden het toch op ons gemak doen, mooie dingen bekijken onderweg, eten en koffie drinken op tijd en als we er genoeg van hadden, stoppen. Nou was dat laatste wel makkelijk gezegd maar na het dorpje
Sarina zou er een hele tijds niets meer komen dan alleen weg en bomen. We zien wel, met ons ANWB boek in de aanslag voor de mooie dingen onderweg kan de dag al bijna niet meer stuk. Het eerste leuke stadje Mackay ging aan ons neus voorbij omdat de tom-tom ons om de stadjes heen leidt. Goede leer voor de volgende keer. Ondanks dat er weer zeer donkere wolken boven ons hingen en dat er regelmatig bakken water naar beneden kwamen, was het weer een prachtige rit. Geen lekkere bakkerij dit keer onderweg maar een heerlijk fruit stalletje/winkeltje. Bananen,ananas en een mango gekocht. Een mango omdat ik eerst wilde proeven of ze lekker waren. Nou heerlijk dus en dus een tas vol
mango's meegenomen. Alles vers van het land. Giseren had ik voor het eerst Mango's aan de boom zien hangen. Achter het stalletje waren ze de ananassen aan het oogsten, hoezo vers!!!! We zouden nog langs een mooi klein natuurgebied komen wat zeker het kijken waard zou zijn, maar we zijn er vermoedelijk wel langs gereden, maar geen borden gezien.En daar de omgeving op zich al mooi is valt het ook niet echt op. Volgens ons boek zou het landschap veranderen als
we in de buurt van Rockhampton kwamen. We gaan dan van een tropisch klimaat over in een sub tropisch klimaat. En ja, dat zagen we dan wel weer. Geen palmbomen meer en heel veel grote gebieden met gras en koeien en bijna zonder bomen.
Bijzonder om het zo om je heen te zien veranderen. Omdat het een lange weg is naar Rockhampton, staan er langs de weg veel borden met teksten als "drivers rest or R.I.P." (rest in peace) vermoedelijk afgekort voor kids, voor hen staan er ook borden langs de weg als "nog maar 3 uurtjes rijden naar Rocky's" en "nee je bent er nog lang niet" en soms met een vraag als"wat is de hoogste berg van Queensland?" en dan een paar km. verder het antwoord. Ook stond ergens een auto in de prak te samen met een motor, beide in een soort hok van gaas, met een bord "pas op, een ongeluk doet pijn" En naast de beroemde gele bordjes met een kangeroo er op om je te waarschuwen voor overstekende kangerooen waren er nu ook zulke bordje met een Koala beertje, Ik weet niet helemaal zeker of ze dat niet hebben gedaan om de kids af te leiden van de lange weg, maar ik heb toch het zekere voor het onzekere genomen en een poosje goed in de bomen gekeken. Overgens hebben we in Queensland geen kangeroo meer gezien (in het wild). Ze zijn er wel
want we zien ze wel regelmatig dood langs de weg liggen. Niet fijn. Jan vraagt mij onderweg nog even of ik wil rijden, heel lief en hij meende het ook,maar hij was ook heel opgelucht toen ik zei dat het niet hoefde.Maar wel super lief dat hij het vroeg. Om ongeveer 15.00uur in Rockhampton aangekomen en bij Mc Donalds (!!) wat gaan drinken en een paar mac.nuggets gegeten en nog wat boodschappen gedaan,eigenlijk hadden we niet veel nodig maar wel hele
leuke beertjes voor in de kerstboom (!) gekocht. En toen, onder het genot van kerstliedjes uit de buikes van deze beertjes, op naar de camping. We hadden het idee dat we er bijna waren en in principe klopte dat ook wel maar het duurde ruim een uur voordat we de camping ook echt hadden gevonden. pfffff.
En dat in een grote, inmiddels drukke, stad! Maar Jan rijdt in de camper alsof het een gewone personenauto is, klasse!! een heerlijke vruchtensalade gemaakt van al het fruit wat we inmiddels verzameld hebben en dan heerlijk
relaxen. We zien wel wat morgen de dag weer brengt, we genieten nog steeds intens van deze prachtige reis en van elkaar!!

• 12 November 2010 - 12:15

Jolanda:

Nou Jan, wij hadden ook weinig (3) zingende kinderen aan de deur met storm windkracht 9. Op het moment dat ze gingen lopen kwam er ook nog hagel, onweer en bliksem, erg jammer voor ze, nou moeten wij zelf alle reepjes opeten, wat vervelend nou.....Edith wat lekker al dat verse fruit en volgens mij heb je het nog nooit zoooo vers gegeten. Leuk gezicht trouwens die ananassen op de foto, had geen idee hoe die nou groeiden. Let verder goed op de dorpjes dat jullie die niet missen, kun je de Tom Tom niet anders instellen? Heel veel plezier weer verder en groetjes uit het winderige Holland, liefs Jollie

• 12 November 2010 - 16:08

Tom En Margreet:

wat heerlijk om lekker zoveel vers fruit te kunnen kopen dat zooovan het land komt ! Zo'n ananasveld ziet er ook heel apart en lekker uit !
    Veeeeeeeeeeeeeeel plezier

• 12 November 2010 - 17:03

Thea:

Mmmmm verse ananas, lekkerder fruit bestaat er bijna niet. Leuke beertjes voor in de boom, past dat nog wel???
    Rincke krijgt geen MC Donalds vandaag dus die zal we jaloers zijn op jullie. Jullie missen hier niets, veel storm en regen.

• 12 November 2010 - 18:09

Ines:

Lieve Edith, ik/wij zal je morgen zeker missen maar je bent atijd met ons,he,he...
    Lieve groetjes aan signor Jan ook.
    Jullie doen SUPER!!!!!!

• 13 November 2010 - 11:01

hallo jan

• 13 November 2010 - 11:54

Johan:

Wat een verhalen weer allemaal ik kijk niet elke dag, lees van een paar dagen tegelijk. Het zal wel super geweest zijn die duiken. Mooie foto's van onderwater, neehoor ik ben echt niet jaloers.Ja dat was jammer hoor zo weinig kinderen voor sintremaarten moest al dat snoep zelf op eten.
    Al dat verse fruit heerlijk he Edith, Jan heeft toch wel zijn blender meegenomen om smorgen's een lekker sapje voor je te maken.
    Ben ook nog even wezen kijken bij jullie op de zaak en daar gaat alles goed dus plak er maar een paar weken achteraan.
    Bij OF-NJ liep alles goed dus dat is ook fijn.
    We gaan vanavond weer naar een groot feest bij T en R dus word weer gezellig. Kijk uit naar de volgende verhalen en foto's. Blijf genieten van het land en elkaar.