DAAR, DAAR, DAAR, DAAR............ - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu DAAR, DAAR, DAAR, DAAR............ - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

DAAR, DAAR, DAAR, DAAR............

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

30 Mei 2012 | Canada, Qualicum Beach

Vanmorgen na het ontbijt hebben we nog eens overdacht over blijven staan hier of zuiderlijker gaan en de dag reserve houden, wel we hebben gekozen voor het laatste. Edith wil nog wel even lekker op de beach zitten, wat ze dacht dat zeehonden waren vlogen op eens weg en de zeehonden vlak onder onze neus kijk je over heen. Geen eagle's in de boomtoppen meer gezien dan gaan we maar en een kwartiertje later verlaten wij de campground en rijden op de highway 19a (Oceansite route) In Courtenay gaan we boodschappen doen bij een hele grote supermarkt, lekker even slenteren met een winkelwagen die wel twee keer zo groot is als van Deen, hahahaha. Lekkere verse dingen kopen en heerlijke stukken vlees en dan nog het noodzakelijke en dat alles voor de komende dagen. Wanneer de boodschappen ook in de camper zijn verstopt gaan we even een broodje en koffie doen bij Subway. T'is nog een klein uurtjes rijden naar Qualicum verder willen we vandaag nog niet, Edith geeft aan dat we wel weer genoeg gereden hebben en wijst op een komende rv-campsite Lighthouse. We lopen er even overheen en het is het niet helemaal dus op naar de volgende Deep bay,aan het einde van de bay met de wind over de campsite en HET STINK NAAR ROTTE VIS, dus dan maar weer terug naar de HWY19a en komen dan in de omgeving van Qualicum. Wanneer we de Little Qualicum River oversteken is er direkt een rv-campsit: Cedar Grove EEn zeer vriendelijke mevrouw in the office, denk wel dat ze een plaats heeft voor ons en adviseerd ons te gaan staan op site 42, vlak bij 'swimming area' Het is niet eens 15 graden buiten je denkt toch niet dat ik na een bloed hete hot-tub in een net ontdooide rivier spring, ZEKER NIET!!! Wanneer de de campground op rijden is deze bijna leeg, hoezo 'denk wel dat er plaats is?!!!' . Maargoed het is in derdaad een mooie plaats met vrijzicht over de rivier die slingerend langs de campground richting oceaan stroomt, In de rivier staat een man tot z'n knieen een beetje moeilijk te doen met een hengel, het gele draadje zwiert sierlijk door de lucht en een visje vangen lukte de man niet. ik zou er gewoon een bonk lood aan binden maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn, wanneer de man uit beeld verdwijnt zie Edith op een gegeven moment een beest aan de overkant over een boomlopen die half in de rivier ligt, zie je het al voor je een Edith aan de camping tafel waar alleen maar uit komt KIJK, DAAR, DAAR, DAAR, DAAR, DAAR !!!! en wanneer het beestje weg is oja ik had ook wel een foto kunnen maken!
Ik zeg tegen haar dat het belangrijkste is dat je het gezien heb, MAAR WAT HEBBEN WE GEZIEN???? Wanneer we later nog even in the office zijn zegt de mevrouw maybe MINK, OTTER or Muskrat. Wanneer we naar de camper terug lopen hebben wij zo iets als een Mink kennen we niet maar een otter of een muskrat was het zeker niet, HET WAS GROTER, het had een dikke staart met en stond wat hoger op de poten. Goed we hebben nu toegang tot internet en wij denken dat het een wasbeertje was of te wel een Raccoon. Ik hou gewapend met met fototoestel en verrekijker de overkant goed in de gaten want je hoort dat er wat is aan de overkant en dan denk ik hem gevonden te hebben, met de verrekijker zoek ik in de lijn omhoog waar de steentjes in het water vallen en je in het struikgewas de takjes horen 'knakken' en dan opeens dondert met veel geweld een gedeelte van de overkant naar beneden in de rivier!! Ik roep nog Edith, DAAR, DAAR,DAAR, DAAR en wanneer de resten van de bomen nog uit de rivier steken dacht ik, OJA DAAR HAD IK OOK WEL EEN FOTO VAN KUNNEN MAKEN!! De wasbeer hebben we niet meer gezien en de rivier spoelt langzaam de aarde en het zand mee en de bomen liggen daar troosteloos, vol in blad, tegen de de stroomrichting in. Me meisie zit tegenover me te lezen en wil straks een vuurtje maken en ik duik nog maar eens in de route die we morgen gaan maken, tot morgen.....

  • 30 Mei 2012 - 05:40

    Thea:

    Wauw mooie plek weer op de camping. Ik vergeet steeds een klein dingetje te melden.....dat is dat ik hebbesloten de Koleos te houden, goed??? Hahahaha

  • 30 Mei 2012 - 08:25

    Petra De Vries:

    Ik heb weer een paar dagen gelezen en ik vraag me nog steeds af, waarom TomTom links opeens riep:"U bent aangekomen". Na enig denkwerk ga ik er vanuit dat dit niet betekende 'bestemming bereikt', dus ik vraag me af wat jullie nog meer inslaan in de supermarkten dan koffie? Maar wel weer leuke verslagen en smullen van wat jullie overkomt en wat jullie zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 121552

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: