'TZAL TOCH NIET DE ENIGE ZIJN.......... - Reisverslag uit Parksville, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu 'TZAL TOCH NIET DE ENIGE ZIJN.......... - Reisverslag uit Parksville, Canada van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

'TZAL TOCH NIET DE ENIGE ZIJN..........

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

03 Juni 2012 | Canada, Parksville

Na het ontbijt hebben we Cristal Cove Resort verlaten voor een wandeling door het stadje Tofino. Het is maar 10 minuutjes rijden, we parkeren de camper buiten het stadje en gaan te voet verder. Het stadje ligt ligt aan het einde van de Pacific Highway en is dus 270 graden omringd door het water. We lopen langs ik weet niet hoeveel surf winkels en surfscholen, whalewatchers, fishboats. Het stadje ligt enkele tientalle meters boven het water wat in houd dat je lekker naar beneden slenterd en wat rond kijkt en daarna..... omhoog moet lopen naar Mainstreet. Ik zei nog tegen Edith zie het maar als een ochtend gymnastiekje maar naar 5 keer??, gelukkig ziet ze in het park iets als een braderie lekker alles 'gelijkvloers' Bij Tofino Air drijven twee vliegtuigjes dat boeit mij wel hier scheiden onze wegen (voor effetjes) Edith gaat een lokale kunstwinkeltjes in en ik loop WEER naar beneden, het leuke is dat je gewoon ongevraagd over de steigers kan lopen om de toestellen te bekijken. We gaan op zoek naar een bakery om een lekker bakkie koffie en wat lekkers. We vinden er één maar daar staande de mensen buiten in een rij te wachten, dan zal het wel heeeeel lekker zijn zeg ik nog tegen Edith, maar die wil er niet op wachten, 'IS VAST NIET DE ENIGE!! zegt ze nog. Het is ook het einde van Mainstreet dus we gaan weer langszaam terug richting de camper. Ha een geldautomaat en Edith wil even pinnen, het duurt opvallend lang en loop naar haar toe 'LUKT HET??' 'NEE' is het antwoord en ze probeert het nog een keertje 'WEER NIET' ik zei dat de Rabo een veiligheids aktie had en dat na 1 juni je pas moet laten aktiveren voor buitenland, 'HEB IK GEDAAN' zeg ze. Bij een volgende automaat lukt het wel maar ondertussen heb ik nog geen bakkie koffie en we zijn al bijna bij de camper. Ik zal het moeten doen met dat beetje wat nog in de thermoskan zat zonder wat lekkers erbij!! De planning voor vandaag is Parksville we gaan weer over de 'crazy highway' de bergen over naar de oostkant van het eiland, nadat we de bewoonde wereld hebben verlaten verschijnt er een bord langs de weg met volgends tankstation over 85km en ik zeg nog 'IS VAST NIET DE ENIGE'geintje.
Een snelle blik op de benzine meter zegt dat we nog een kwart hebben + reserve. Het is wel opvallend stil rechts naast me. En jahoor na zo'n 5 minuten 'HOEVEEL HEBBEN WE NOG??' nouja een kwart + reserve zeg ik. Weer een paar minuten later:'STOM HE OM ZO'N BORD NA EEN TANKSTATION TE PLAATSEN!!" Ja niet handig zeg ik nog zelf verzekerd dat we het wel halen. 'WE HALEN HET TOCH WEL???' komt het zachtjes van rechts. 'TUUUUUURLIJK SCAHTJE' Ik denk bij me zelf, 'tzal wel net zo aflopen als met de koffie en dan ga je de bergen in en moet je het pendaal soms dieper en langer intrappen om boven te komen en dat kosten extra benzine!!! Een blik op de tomtom zegt nog 82km en vanaf dat moment lijken de twee metertjes een wedstrijd te houden, de km-teller probeert zo langzaam mogelijk af te tellen terwijl de benzine meter daar veeeeel minder moeite mee heeft!!(geen hahaha) Edith zit al de heletijd klaar met haar fototoestel voor de beren en herten. Begint het ook nog een behoorlijk te regenen dus de snelheid neemt ook nog eens af, elke keer als we naar beneden rijden denk ik dat is bijna gratis en de benzine meter geeft iets meer aan, Maarja...... we gaan in mijn gedachten alleen maar omhoog en dan geeft de benzine meter iets minder aan!!! Stilletjes ben ik wat aan het hoofdrekenen: stel hij rijdt 1:5 dan is de reserve goed voor 25km en we moeten er nog 45, tja en we hadden een kwart... VAN WAT???? Zowel links als rechts van me blijft het stil. We moeten nog 20km tot de reserve dus dat zijn zo'n 4 litertjes, in m'n gedachte zie 2,5 Colafles en de weg gaat weer omhoog!! Heel langzaam komt Port Alberni dichterbij en wanneer we het bord 24km zien ontspannen m'n billen en zak ik een beetje in de stoel weg, ik hoop niet dat ze het gemerkt heeft. Bij het eerste tankstation wat we tegen komen zegt Edith 'FULL MAAKT NIET UIT HOE MAAR F U L L!! We staan nu op een grote moderne campground SURF SIDE RV RESORT aan het water. (Strait of GEORGIA) Vanmiddag heeft ze een paar uur over het water zitten turen en samen met een meneer op het bankje zitten kletsen, nu... ligt ze onder haar dekbed en ik ga zo ook maar, tot morgen......

  • 03 Juni 2012 - 12:29

    Annemiek:

    Ja ja heeft even geduurd maar ben weer bij gelezen, goh zeg wat een heerlijke "spannende" verhalen, bijna geen benzine.. Gratis/tot duur gratis, het is wat allemaal. Maar je hebt het toch weer allemaal meegemaakt. Lekker genieten nog maar even van alle natuur en rust. Gr annemiek

  • 03 Juni 2012 - 15:12

    Cathy:

    Goh, zeg, wat een verhalen allemaal. Het lijkt wel een soap. De foto's zijn weer prachtig. Het was weer genieten van jullie avonturen van de afgelopen dagen. Nog heel veel plezier. Lieve groetjes Cathy.

  • 03 Juni 2012 - 15:32

    Thea:

    Het zijn inderdaad een soort soap verhalen, elke dag weer benieuwd naar de nieuwe aflevering.
    Ik zou hem ook knijpen met die benzine, gelukkig ging het goed.
    Fijne laatste week! Oh ja enne zaterdag zijn de auto garages gewoon open hé dus kunnen jullie meteen een nieuwe auto gaan uitzoeken....hihihihhihi

  • 03 Juni 2012 - 19:20

    Rincke:

    Gaat goed he met de pinpassen.leuke verhalen steeds.nog een weekje samen genieten van elkaar op jullie mooie reis.

  • 03 Juni 2012 - 22:55

    Petri:

    Hollandser kon het bijna niet !!!! Och...Ik kwam vandaag ook maar met 24 bar boven.. :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 121555

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: