Honeymoon on sea - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Honeymoon on sea - Reisverslag uit Sardinië, Italië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Honeymoon on sea

Door: Edith

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

29 Januari 2014 | Italië, Sardinië

39 jaar en 365 dagen = 40 jaar!!
Gisteravond liepen zoals,alle avonden hier aan boord, te genieten van heerlijke koffie en mensen kijken. Vlakbij de pianobar was men druk bezig met een bruidstaart en aanverwante versieringen. Veel mensen van Costa liepen zenuwachtig heen en weer."leuk een bruidspaar" dachten wij en bleven kijken. Tja er waren wel bruidsparen, jong en ouder en oud, als zij aankwamen en een kaartje toonden moesten ze achter de bruidstaart staan voor de foto en werden dan een ruimte ingeloosd waar ze dus met elkaar hun trouwdag vierde. De bruidstaart bleek nep, alleen voor de foto. Wel mooi om te zien dat er zoveel mensen daar hun trouwdag vierde. Wij doen dat morgen, gewoon samen.............. Met die gedachte vielen wij later happy in slaap.
Precies 40 jaar geleden beloofden we elkaar trouw, zeiden we vol overtuiging JA tegen elkaar. Vandaag, 40 jaar later, worden we wakker midden op de Middelandse zee, hoe bijzonder is dat?!!. Plannen hebben we niet voor vandaag, we zien wel, maar ik heb wel een feestelijk gevoel.
Helaas is dat bij Jan anders, die is koortsig en tijdens het ontbijt blijkt dat hij ook eigenlijk geen trek heeft. jammer maar helaas, het meest verstandige om te doen is voor Jan zijn bedje in te kruipen. Tuurlijk ben ik eerst teleurgesteld maar als het dan toch zo moet zijn had hij geen betere dag kunnen uitzoeken. De hele dag op zee, een heeeel klein beetje schommelend het lijkt bijna op zacht wiegend. De ideale omstandigheden
om in je bedje een beetje bij te komen. Om 12 uur scoor ik twee kopjes koffie en twee mini mini gebakjes. De koffie lust Jan wel, het gebakje niet.........echt ziek dus. Om 13.00u precies 40 jaar later geven we elkaar weer het JA woord en hopen en wensen dat we nog 40 jaren met
en van elkaar mogen genieten! Jan duikt zijn bed weer in en ik geniet van wat lezen, schrijven maar vooral van ons balkon starend naar de golven terug denkend aan zoveel mooie en bijzondere jaren met elkaar. Want wat hebben wij het goed!!! Tja en dan is het tijd voor het diner, als ik terug kom in de hut na een ommetje te hebben gemaakt, zit Jan aangekleed op de bank,dat beloofd wat!!Ik kleed mij om en dan blijkt het voor Jan toch te veel van het goede. Helaas pindakaas,ons zoveel gangen diner gaat dus ook niet door. Even slikken.Het worden vanavond pizzapunten. Nu maar hopen dat het morgen beter gaat, dan staat Rome op het programma.

• 29 Januari 2014 - 20:29

Martha Rinckes:

Hoi Jan en Edith, gefeliciteerd met jullie trouwdag
    Jammer dat Jan nu ziek is maar kan je wel lekker samen in bed je tijd doorbrengen op je trouwdag.
    Jan beterschap en morgen hebben ze vast ook wel weer een driegangen diner.
    Groetjes van ons en nog een fijne vakantie

• 29 Januari 2014 - 21:04

Jolanda:

HIEPERDEPIEP HOERA (40 x)

Lieve Jan en Edith,

Van Harte Gefeliciteerd met jullie 40-jarig huwelijk.
    Zoveel jaren bij elkaar, da's een hele tijd.
    Wij wensen jullie nog heeel veeel gelukkige, gezonde en liefdevolle jaren toe!!!
    En wens Jan beterschap (wat sneu nou)

Liefs van Johan en Jolanda

• 29 Januari 2014 - 21:11

De Vissertjes:

Van Harte Gefeliciteerd met jullie 40-jarige trouwdag ,en op naar de volgende 40

groetjes de vissertjes

• 29 Januari 2014 - 21:26

Wilma En Ger:

Lieve Edith en Jan,

Gefeliciteerd met jullie 40 jaar getrouwd zijn, wat een prestatie. Geniet van deze huwelijksreis en wij hopen dat Jan snel weer opknapt en jullie samen gaan schommelen onder de sterrenhemel!

dikke kus van ons.

• 29 Januari 2014 - 21:33

Clemen:

Allereerst: van harte ! De burgemeester is zijn ambtsketting al aan t oppoetsen om jullie te feliciteren. Hij zal dit wel niet lezen zodat hij voor een dichte deur stond. Goede dag gewenst morgen in Rome, hopelijk wordt het ( een gezonde ) dag om van te dromen. Veel plezier ! Gelukwens en groet van Dini en Clemens

• 29 Januari 2014 - 23:12

Wiepke:

Nog een keer:van harte! Hopelijk is Jan morgen weer beter. Rome is heel mooi, dus ik hoop dat jullie dat samen kunnen beleven!!! Sterkte, Jan,beterschap!

• 30 Januari 2014 - 06:55

Thea, Rincke En Boaz:

Oh nee ziek!!! Dat is geen leuke dag nee, grr! Gefeliciteerd met alweer 40 jaar huwelijk! En idd op naar nog veel meer jaren!
    Hopelijk is Jan weer opgeknapt. Rome is ZO mooi!!

X

• 30 Januari 2014 - 08:42

Yolande:

Hij is ziek van liefde die Jan, dat gaat diep! Ik wens jullie nog heel veel gezonde en gelukkige jaren samen! Op naar de volgende 40, YO!

• 30 Januari 2014 - 13:17

Eleanor:

BIG CONGRATULATIONS to two wonderful people and YES many, many more years together.

I just love how you love one another and have such FUN together.....long may it be so.

Thanks for the sharings .....Viva la Roma!!

BIG HUG from Ireland EL

• 30 Januari 2014 - 17:59

Chris De Leeuw:

Lieve Edith e4n Jan,
    wat een geest dat jullie dit samen kunnen vieren - 40 jaar - van harte proficiat. Jammer dat Jan juist nu ziek is, maar ach, die 40 jaar samen is veel belangrijker. Hoop dathij weer gauw opknap, je zult hem wel Reiki geven, en dat jllie nog lekker kunnen genieten van de reis!
    Much love (nog een tik die ik van drie weken Oeganda over heb!)
    Chris