Barcelona (39 jaar & 363 dagen) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Barcelona (39 jaar & 363 dagen) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Barcelona (39 jaar & 363 dagen)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

27 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

Vanacht werd ik wakker, ik denk omdat 'm'n trilplaat in slowmotion' er niet meer was. Wanneer ik naar buiten kijk is het nog donker en niets te zien. Hoe laat het was zal ik nooit weten voor me gevoel heb ik heel even m'n ogen nog dicht gedaan en toen was het opeens 9 uur, het zonnetje is al op en we liggen weer vast aan de wal. Effe snel een douchje en ontbijten in de La Paloma launch op dek 9. Het is 39 jaar & 363 dagen vandaag en deze gaan we door brengen in Barcelona!! Het plannetje voor vandaag lekker is slenteren over de Ramblas en de omliggende steegjes, straatjes en via mountjuic met het treintje omhoog, met de stoeltjeslift naar het kasteel en met de kabelbaan naar toren 1 bij het world tradecenter. Het weer is fantastisch met een lekker zonnetje en verlaten het schip en
buiten de terminal staan bussen klaar om ons naar het worldtradecenter te brengen. Samen beginnen we onze slentering over de Ramblas en kijken lekker rond mooie gebouwen maar ook mooi om mensen te kijken we hebben er een paar uur overgedaan en hebben ook nog even lekker een terrasje genomen. Heel even kreeg ik het benauwd m'n meisie gaat een 'tassen-winkel' in waar bij naast iedere tas een bewaker staat! Ik dorst niet eens het prijskaartje aan te raken laat staan te lezen! Bij het Gran Teatre Liceu nemen we de richting van het treintje welke ons op mountjuic gaat brengen. Nu lopen we in de straatjes en steegjes achter de Ramblas en wanneer we aankomen bij het treintje is het gesloten ivm onderhoud maar gelukkig staat er een bus die ons voor een paar euro naar boven brengt bij de stoeltjeslift die over de mooie tuinen gaat van mountjuic naar het kasteel boven op de berg. De deuren van de bus sluiten achterons en wanneer die weg is zien we tot onze schrik dat de stoeltjeslift ook niet werkt door uitgelopen onderhoud, shit dit had ik me iets anders voorgesteld, we hebben nu de keuze gaan we lopend naar boven/beneden of wachten we weer op de bus. We gaan te voet omhoog om ons plannetje toch af te maken zoals we bedacht hadden. Op het heetst van de dag zoeken we onze weg naar boven via trappen en wandelpaden komen we bij het kasteel aan waar ónze' bus weer geparkeerd staat! In het kasteel ploffen we even neer op een terrasje en zitten in de volle zon met een frisdrankje, hier hebben we een mooi uitzicht over de haven. Wanneer we het kasteel uitlopen is de bus weer weg en gaan we over een wandelpad naar beneden en bij het hotel vinden we de kabelbaan welke ons terug gaat brengen, hoog over de haven, naar toren 1 waar onderaan onze transitbussen klaar staan om ons terug te brengen naar de Costa Pacifica. Gelukkig er hangen 2 wagens aan de kabel die elkaar passeren op toren 1 dus toch nog iets van
ons plannetje wat wel gaat lukken, dus niet hé om een onverstaanbare reden konden we niet uitstappen in toren 1! Via de tuintrappen en wandelpaden komen we een half uurtje later bij onze transitbus aan en die bracht ons terug naar het schip. Wanneer je je nu afvraag waarom we niet naar die kerk zijn gegaan die nooit af is of naar die tuin van die tegeltjeszetter tja..... dat hadden we al gezien op 30 jaar & 182 dagen.

• 28 Januari 2014 - 04:59

Dennis Tineke Michael:

Wauw helemaal leuk zeg! Jammer dat jullie soms moeten omschakelen maar dat maakt het ook nog spannend. Veel plezier. Ik ga zo maar weer naar het werk

• 28 Januari 2014 - 07:15

Carola Smit :

Jan wat heb je er weer een prachtig heerlijk leesbaar van gemaakt, was weer genieten op de vroege morgen!
    Ik begrijp dat jullie niet naar die Kerk zijn gegaan, want daar wist je ook van tevoren van dat deze Kerk niet af was, dus dan is de spanning eraf!!!
    Jullie zullen heel wat kilometers in het lijf hebben en zeker heerlijk dobberend de nacht weer in gaan. Op naar de 39 jaar & 364 dagen.
    Groetjes

• 28 Januari 2014 - 08:46

Thea En Co:

Barcelona, wauw!! Zo een gave stad. De Ramblas kan je al een dag vertoeven en mensen kijken. Toch wel leuk al die mini stedentrips. Boaz had een lekker doorbroken nachtje...pfff. Gelukkig ben ik vrij vandaag en konden we samen uitslapen. Veel plezier weer vandaag!

Groetjes Thea, Rincke en een dikke knuffel van Boaz

• 28 Januari 2014 - 10:44

Wiepke:

Dag met hindernissen,goed voor de lijn ! Een stad die nooit verveelt,toch ?! Nog 2dagen voor de grote dag..... Blijf genieten,dan genieten wij mee.

• 28 Januari 2014 - 21:03

Margreet:

wat heerlijk om zo lekker in t zonnetjes, zonder jas te genieten!!!

• 28 Januari 2014 - 21:13

Huib En Mirjam:

ha die J&E zo te lezen vermaken jullie je optimaal.
    Nog veel plezier en neem wat zon mee terug.

• 28 Januari 2014 - 22:03

Mastvdb@quicknet.nl:

Ja, ja Edith en Jan , mooie stad Barcelona, goed vertoeven, werkelijk prachtig, nu jullie vermaken je wel zo te lezen, heerlijk bruid en bruidegom, veel plezier en op dek lekker in een luie ligstoel uitrusten, zwembad induiken, bubblebad , sapje, erbij of een lekkere cocktail !! op naar de volgende Havenplaats , Enjoy!