Palma de Mallorca (39 jaar & 364 dagen) - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Palma de Mallorca (39 jaar & 364 dagen) - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Palma de Mallorca (39 jaar & 364 dagen)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

28 Januari 2014 | Spanje, Palma de Mallorca

Nog even over gisteravond toen wij even na openingtijd het restaurant My Way binnenliepen viel het ons op dat het pakken gehaalte extreem hoog was laat staan wat de dames zich zelf aangedaan hadden. Op m'n bord ligt het menu geschreven in gouden letters met groot bovenaan GALADINER met als toetje: je mag handjeschudden met de kapitein!
Persoonlijk heb ik toch liever dat de beste man met zijn personeel de boot in de juiste richting stuurt. Tijdens onze 'koffiepauze'zitten we per ongeluk op DE juiste plaats, iedereen die de kapitein de hand gaat geven en op
de foto met hem mag moet ons passeren. Prachtig om te zien dat enkele mannen hier geen probleem mee hebben maar... de meeste kan je van het gezicht aflezen dat hij mee moet, vele stropdassen worden door de dames nog even strak en recht getrokken terwijl de dames zich zichtbaar pijnlijk en onstabiel voortbewegen en dan nog maar te zwijgen over de 'gordijnen' die ze aan hebben! Toen ik vanmorgen wakker werd lag de Costa Pacifica al weer vast aan de wal dat had de kapitein en zijn mannen dan nog maar weer goed geflikt na het schudden van 3778 handen en 1889 foto's en dat kwam omdat wij niet geweest waren! Ik sta op ons balkonnetje een beetje wakkker te worden en ik zie een enorme haven vol met motorboten en zeilschepen in alle maten met daarachter enorme hotels en appartementen gebouwenen daarachter in de verte bergen waar de bewolking tegen aan ligt. De zon probeert het om de baas te
worden van dit alles en... wanneer we het schip verlaten staat hij stralend aan de hemel. Palma de Mallorca (39 jaar & 364 dagen) We gaan weer met een transitbus die ons naar het centrum brengt en even later zitten we bij McCafé om nog even snel de foto's te plaatsen bij het verhaal van Barcelona omdat het gisteren avond niet lukte. Vandaag slenteren we samen door de steegjes en straatjes van Palma de Mallorca, voor de zekerheid hebben we wel nog even een plattegrond gekocht. Zonder na te denken switchen we regelmatig van richting, trappetje op en af en zo af en toe eens op de kaart kijken waar we zaten.Hier en daar pikken we een terrasje en genieten van het mooie weer en uitzicht. Vandaag was het ook ontspannend winkelen met m'n meissie, vandaag heeft ze geen broekzakken of andere mogelijkheid aan om haar portemonee te verstoppen waardoor ik het geld in de zak heb. De stille en smalle steegjes wisselen zich af met de winkelstraatjes waarbij bijna op elke hoek wel een kerk staat. Aan het einde van onze wandeltocht door Palma komen we uit bij de grote kathedraal en kunnen we weer kijken over het water waar in de verte 'ons' schip ligt te wachtend. Omdat de lunch ten einde was hebben we ons maar vermaakt met een hamburger met friet. Terwijl ik dit schrijf en Edith weer languit op een ligbed bij het zwembad ligt te snurken zie ik de aardigste dansjuf al weer en ja wel hoor volume op maximaal en alle niet gebuikte ligbedden zie je fibreren op de muziek en de blik op m'n meissie d'r gezicht zag er uit als die van m'n oude buurvrouw wanneer ik Simon & Garfunkel hard op had staan. We kiezen het hazepad en gaan effe lekker op ons balkonnetje zitten, net twee bejaarden die morgen 40 jaar getrouwd zijn!

(het kan zijn dat er geen foto's geplaatst zijn omdat het niet altijd lukt op het schip en de eerste McDonald
is er pas donderdag ochtend, morgen zitten we een dag opzee, sorry!!)

• 28 Januari 2014 - 22:16

Rincke En Co:

Leuk hoor de verhalen. Heel fijne dag morgen samen.drink er maar een borreltje erop.
    Groetjes ons

• 28 Januari 2014 - 22:26

Wiepke:

Iets te vroeg(bijna 22.30 uur hier), maar vast heeeeel hartelijk gefeliciteerd nu. Als jullie morgen op zee zitten weet ik niet of dit door komt. Wij zullen ook proosten op jullie 40 jaar !!!

• 29 Januari 2014 - 01:02

Eleanor:

I am so thrilled for both of you! Have a really wonderful time. Lots of LOVE and LAUGHTER. EL

• 29 Januari 2014 - 04:29

Dennis Tineke Michael:

Van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijk! Jammer genoeg kunnen we niet langskomen maar maak er een hele mooie dag van groeten wij

• 29 Januari 2014 - 08:14

Margreet:

't is 29-01-2014.....8.14 uur
    HIEPERDEPIEP........HOERAAAAAAA
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE BYZONDERE DAG!!!
    NOG HEEEEEEEL VEEL HEERLIJKE JAREN SAMEN!!!!
    LIEFS, WIJ

• 29 Januari 2014 - 10:12

Yvonne G:

Van Harte Proficiat met jullie 40-jarig huwelijk. Nog een mooie reis in jullie huwelijksboot.
    Liefs Michiel en Yvonne

• 29 Januari 2014 - 15:46

Ines:

40 * 40 * 40 * Edith & Jan * 40 * 40 * 40

Edith en Jan
    Wat hebben jullie het prachtig gedaan
    Zoveel jaren bij elkaar
    toch zijn jullie nog niet klaar
    want er staat nog veel om samen te doen
    “Proost” lieve mensen ...op jullie honeymoon…

Veeeel liefs!!!!!!!

**********************************

• 29 Januari 2014 - 15:58

Steve&Marianne:

40 jaar samen, waar blijft die tijd, van harte proficiat en nog vele jaren , heerlijk vertoeven op jullie
    'LOVE BOAT' geniet hiervan saampjes, veel plezier en tot ziens in ons koude maar toch zo mooi
    Nederland, eveneens jullie HONEYMOON!!
    p r o s i t p r o s i t p r o s i t