Toulon (39 jaar & 362 dagen) - Reisverslag uit Toulon, Frankrijk van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Toulon (39 jaar & 362 dagen) - Reisverslag uit Toulon, Frankrijk van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Toulon (39 jaar & 362 dagen)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

26 Januari 2014 | Frankrijk, Toulon

Geweldig geslapen in het grootste waterbed wat je maar kan bedenken, met een rustige regelmatige beweging van de Costa Pacifica ben ik in slaapgevallen voordat ik tot 10 kon tellen. En toen schrok ik wakker 'we schommelen niet meer en ik hoor mensen praten'en waar is mijn meisie? Gelukkig hoor ik uit de douche/toilet ruimte de voor mij bekende geluiden komen..... het omslaan van bladzijde en het hoestje en wanneer ik uit het raam kijk ligt het schip al weer vast aan een kade in Toulon. Mannen buiten beneden, wij zitten op de 8e etage, zijn druk bezig met een heftruck en laden van alles in het schip. Alle dus tijd om aan te kleden, te ontbijten en samen met m'n meisie het computerprobleem opgelost zodat we ook weer foto's kunnen plaatsen op deze site. Met een tender worden we naar de oude haven van Toulon gebracht.We varen vlak langs grote marineschepen van Frankrijk en Italiaanse ferryschepen die naar Corsica heen en weer varen. De zon staat al hoog in het blauwe en doet enorm zijn best, na een kleine 10 minuutjes stappen we af en slenteren door de lege straatjes en steegjes van Toulon. Oja ook hier is het zondag
gelukkig vinden we een grote markt met vooral fruit en groente, we zoeken er een leuk plekje op een terrasje langs de markt fantastisch om met een heerlijke dubbele expresso en capucino mensen te kijken, geweldig! We slenteren nog een uutje door de oude stad en lopen nog door de oude haven voordat we de tender terug nemen naar de Costa Pacifica. 39 jaar & 362 dagen het is weer tijd om wat te eten maar ook voor ons senioren momentje wat we doorbrengen bij het overdekt zwembad op het ontspanningdek, tijdens uitvoering van ons plan worden we opeens zeeeer wreed verstoord in ons senioren momentje door een salsa dansles en opeens zitten/liggen we tussen de wiebelende konten en rond slingerende benen en de ondersteunende harde muziek, wat begrijpen zij nou niet van MIJN senioren momentje. Dan maar weer de platte grond van het schip maar weer uit m'n achterzak om ergens een heerlijk bakkie te scooren.Tijdens onze ontdekkings 'marathon' op het schip vinden we de piano bar, het casino, een kinderspeelparadise en het theater en de centrale hal,waar glazen liften naast elkaar hun weg vinden naar de verschillende dekken, nu wij nog!! Om 18.00 uur gaat het schip los en zoekt het schip zijn weg de haven uit, tussen de eilanden door komen we in het grote water en vanaf dat moment zijn we weer waar de dag mee begon in een rustige regelmatige beweging (zeg maar een trilplaat in slowmotion) van Costa Pacifica echter liggen we nog niet op bed maaaar zijn we aan het dineren. Nog een keertje een bakkie gescoort en het theather bezocht waar gedanst en gezongen werd met als rode draad: sporten. Voor ons was er nog maar één sport vandaag.... juist 'de weg terug vinden' naar de hut!!

• 26 Januari 2014 - 23:16

Dennis Tineke Michael:

Haha makkelijk he een navigatie brevet! ! Haha jullie hebben in ieder geval mooi weer!

• 27 Januari 2014 - 06:09

Carola Smit :

Dat was weer genieten na het lezen op deze vroege ochtend van jullie

• 27 Januari 2014 - 09:09

Els Bijl:

Wat heerlijk om hier met hagel en slagregens te mogen genieten van jullie reisverslag.
    Nog veel plezier.

• 27 Januari 2014 - 09:19

Cathy:

Hey jullie daar, wat een heerlijke reisverslagen weer en prachtige foto's. Geniet er maar lekker van, nog heel veel plezier. Lieve groetjes van ons allemaal.

• 27 Januari 2014 - 10:21

Kees Vanderwerf:

Bofkontebofkontenbofkontenbofkontenbofkonten!!!!!!!!!!!

• 27 Januari 2014 - 10:22

Wiepke:

Heerlijk,die zon. Ben benieuwd waar jullie vandaag heen gaan. Wij genieten vanuit de hagel mee!

• 27 Januari 2014 - 20:06

Jose:

Dat ziet er weer zonnig uit. Veel plezier nog

• 27 Januari 2014 - 22:26

Jolanda:

Zo te zien vermaken jullie je prima.
    Heel veel plezier nog saampies,
    knuffel van Johan en Jolanda

• 28 Januari 2014 - 21:09

Margreet:

Goh, niet iets voor jullie, die salsa les???? hihihihi