Florence (40 jaar & 2 dagen) - Reisverslag uit Firenze, Italië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Florence (40 jaar & 2 dagen) - Reisverslag uit Firenze, Italië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Florence (40 jaar & 2 dagen)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

31 Januari 2014 | Italië, Firenze

Ons laatste dagje uit dwingt ons vroeg op te staan nog effe ontbijten en ons weer melden bij de grote groep akela's in het theater. Vandaag is het akela C12, met een halve bus Chinesen wat Italianen en wat Fransen gaan we onderweg voor een dag je Florence. De keuze voor vandaag Pisa cultureel, Florance cultureel of Florence on your one. Je kan het bijna wel raden genoeg oude meuk gezien wordt weer tijd om een lekker te slenteren door de binnenstad van Florence gewoon dom genieten van wat je tegen komt. Akela C12 geeft ons nog wel een plattegrond van Florence, in de bus had ze al verteld dat de niet cultuurbararen een toer gingen maken langs de 6 hoogte punten van Florence. Deze punten staan duidelijk op de kaart, omdat de bus niet in de binnenstad kan komen moeten we een kleine 10 minuten achter onze akele C12 aanlopen, waar onze wegen scheiden de niet cultuurbarbaren staan buiten in de rij in de regen om de katherdraal te bezichtigen en wij slenteren richting McDonald om even de foto's te plaatsen, maar ook dat ging niet! Over de hele wereld kan je wifi van hun gebruiken alleen in Italie niet. Ben nu wel even helemaal klaar met die hamburgertent, we pakken onze spullen en zetten onze ontdekkingsreis door Florence voort. Veel mooie oude plekjes en gebouwen maar vooral ook leuke winkelstraten en steegjes. Ik weet niet precies wat er aan de hand was in Florence want zoveel politie mannen en vrouwen heb ik nog nooit bij elkaar gezien, een politieagent gaat een
klein Italiaans koffietentje binnen en m'n meissie wijst op een stikker free wifi, we gaan ook maar even naar binnen de man achter de bar verzorgd ons drinken, eten en de wifi verbinding, alles ging goed totdat ik een hoeveelheid foto's ging uploaden en toen opeens had niemand meer verbinding in het cafe, oeps. Komputer dichtgeklapt en de rekening betaald en onze wandeling voortgezet. Florence staat bekend om zijn goud en zilver en lederen artikelen, gelukkig heeft m'n meissie in het begin van onze tocht al een rode ??? lederen schoudertas gekocht, ik had niet
moeten denken dat ik al de tassenwinkels met haar in had gemoeten! We passen de rivier over een brug waarin/op allemaal goud & zilver miniwinkeltjes zijn en dan is het fijn lopen met m'n meissie want die houdt alleen maar van rood, hahaha we gaan terug over de brug en zoeken een overdekte zitplaats bij grote marmeren beelden. Wat me opvalt dat er in die tijd weinig kleding gedragen werd en dat hadden die Chineese meisjes ook in de gaten, gniffelend in bijzondere poses fotografen de meiden elkaar onder de beelden. De stenen bank waar we op zaten stond daar al zo'n duizend jaar en hij bleef koud dus tijd om weer verder te gaan. M'n meissie heeft dorst dus vindt ze een leuk cafeetje wanneer ik nog even de komputer opensla hebben we gratis wifi hier en dan eindelijk hebben we de foto's van Palma de Mallorce, Honeymoon on sea en Rome (nooit meer komen) geplaatst, ik hoop de de foto vandaag wel lukken en anders
Vliegveld Milaan Linate of thuis.

Wij hebben weer een fantastische week mogen meemaken en hopen dat jullie weer een beetje mee hebben kunnen genietenwat deze cultuurbarbaren uitgespookt hebben, tot een volgende keer, groetjes
Edith & Jan

• 31 Januari 2014 - 22:46

Carola Smit :

Hallo Padvinders van Akela C12, dat hou ik erin, ik zie jullie al helemaal voor me achter Akela C12 aan sjokken....... en leve alle Hamburgers

• 01 Februari 2014 - 08:43

Arjon:

Hallo globetrotters,

idd weer genoten vh verslag van julliereis.

en was rood niet de kleur vd liefde?

hoop dat jullie nog vele reizen mogen maken samen!

dikke knuf.

• 01 Februari 2014 - 09:44

Yvonne G:

Ik heb weer genoten van de verslagen. Vanuit een regenachtig Loosdrecht wens ik jullie goede thuisreis.
    XXX YVonne

• 01 Februari 2014 - 11:32

Margreet:

houdt de regenjassen maar bij de hand! hoop dat je weer gezond uit t vliegtuig stapt zaterdag Jan. op naar de volgende 40 jaren!!! XXX

• 01 Februari 2014 - 12:52

Eleanor:

So brilliant to see photos......nearly like being there with you. Have a lovely homecoming! Here's to many, many more wonderful days together.Le grá. El.

• 01 Februari 2014 - 13:07

Wiepke:

Goede terugreis (als ik nog op tijd ben).

• 01 Februari 2014 - 13:13

Kees Niet Wiep, Want Die Denkt Nog Heel Anders.:

Genoten van alle verslagen., Cultuur barbaren,is een simpele benaming, in werkelijkheid is het vele malen erger.Want als je nooit meer terug wil naar een van de mooiste en op cultuur gebied belangrijkste stad ter wereld dat moet ik echt wel huilen. Maar even goeie vrienden want aan mij zal ook wel van alles mankeren. Mooie foto's en fijne verhalen, hartelijk dank. Een stevige knuffel ook voor jan.

We keep in touch, hopelijk na dit komentaar.

Kees.