Een dagje op- en in het water........ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Een dagje op- en in het water........ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Een dagje op- en in het water........

Door: Edith (&Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

27 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Het is, op moment dat ik dit schrijf pas 13.30uur maar ik wil toch vast een klein stukje schrijven en dan vanavond de rest. Het is zo bijzonder allemaal!!! Vanmorgen, toen de wekker ging, dacht ik even 'wat doen we ons zelf aan, steeds die wekker?!! Maar ook vandaag was het weer nodig want we gaan om 09.00 uur met een boot over Yellow water & East Alligator river. Wat we onderweg allemaal zagen was weer helemaal fantastisch!! Krokodillen (de grootste ca. 4 mtr.)
prachtige, echt prachtige vogels, wilde paarden en zo'n prachtige omgeving!!!! Ik ben zo blij dat wij dit allemaal mogen zien en beleven!!!!!!! Maar goed de
foto's spreken voor zich denk ik. Omdat we gisteren veel hebben gereden, blijven we vandaag een dagje staan. Betekent o.a. dat we na de cruise heerlijk konden afkoelen in het zwembad en dat Jan zijn eerste "senioren momentje" had. En als je de cruise dezelfde dag nog een keer wilde doen, kostte dat bijna
niks. Dus Hollands als we zijn gaan we dat aan het einde van de dag nogmaals doen. Dan kunnen we ontspannen kijken, foto's en filmpjes hebben we immers vanmorgen al gedaan. Na een heerlijke ontspannen middag om 16.30 onze tweede tour gemaakt. Een andere gids en meer mensen op de boot. Het was al weer echt SUPER!! Echt heel veel krokodillen en nu ook op het land. Oke die bewogen niet, waarop op een van de passagiers zei 'is vast van plastic' Deze gids was groot en redelijk vors en zo'n grote kerel is dan gek op kleine vogels. Hebben we dus ook veel prachtige exemplaren van gezien. Ook voer hij op stukken
waarvan de andere gids zei dat hij die stukken niet dorst te bevaren ivm ondieptes. "He kijk daar heel erg in de verte een kudde buffels" De gids zelf als een kind zo hup vol gas die kant op. Ons ook perse de 4 meter grote krokodil willen laten zien, had hij goed kontakt mee en praatte het beest bijna boven water.Terug van de buffels lag zijn grote vriend de 'big croc' inderdaad op hem te wachten en zwom gezellig een stukje met ons mee.Het was weer een dag met een gouden randje, zoals tot nu toe alle dagen zijn geweest!!! 's Nachts werden we wakker van de regen, "o jee help" dacht ik want de gids had aan het einde van de middag uitgelegd hoe hoog het water was geweest.Tja en's nachts lijkt dan dat regenbuitje een enorme stortbui. Na een half uurtje had ik mij zelf weeronder controle en heb weer heerlijk verdergeslapen. Op naar weer een nieuwe dag!!

• 28 Oktober 2010 - 09:55

Rincke:

dat zijn leuke duikmaatjes

• 28 Oktober 2010 - 10:21

Thijs, Angela & Bert:

Wat een avontuurlijke reis downunder!
    Wij genieten van jullie verhalen en de prachtige foto's.

• 28 Oktober 2010 - 14:22

Ruud & Bronja:

wat een mooie foto's en leuke verhalen dikke knuff van ons drie