Kakadu & Arnhemland 'in one hour' - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu Kakadu & Arnhemland 'in one hour' - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith & Jan Rinckes - WaarBenJij.nu

Kakadu & Arnhemland 'in one hour'

Door: Edith (& Jan)

Blijf op de hoogte en volg Edith & Jan

29 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Vandaag de laatste volle dag in Kakadu Nationaal Park en daar hebben we een heel feest van gemaakt. Gistermiddag, tijdens het kopen van wasmachine munten, geheel spontaan een rondvlucht geboekt.Om 8 uur vanmorgen zaten we met z'n tweeen (en een piloot natuurlijk) zomaar in een chesna 172. Een uur over het Park en een klein stukje Arnhemland gevlogen. Ooooohhhhhhh wat was het bijzonder!!! en zo mooi!!! Ook zagen we dat er toch op verschillende plekken ook al boompjes onder water stonden. En die prachtige rotspartijen in verschillende vormen van boven af, zag je zomaar in eens een cirkel. Jan zat voorin met de fotocamera en ik achter in met ons kleine camera'tje die ook kan filmen, heb ik dan ook gretig gebruik van gemaakt (jullie hoeven ze echt niet allemaal te zien hoor!). Prachtig prachtig prachtig!!! Om negen uur stonden we weer aan de grond en gingen we de camper richting Ubirr waar ook prachtige rotstekeningen waren in een schitterende omgeving. Het werd een prachtige wandeling met heel veel klim en klauter partijen!! We hebben zelfs zo hoog op een van de rotsen gestaan dat we 360 graden rond konden kijken, zooooo hoooooog!!! In mijn hoofd Willie, de Aboriginalgids in Arnhemland die zei "iedere stap richting je doel bewust en rustig zetten"En Jan in de buurt hielp natuurlijk ook. Zo intens genoten!!!! Maar eenmaal beneden had ik toch wel wat wiebel benen en Jan zijn aanbod of ik weer een stuk wilde rijden heb ik maar afgeslagen. Op naar de laatste campingplek voor ons in Kakadu Park. Eigenlijk hadden we nog maar een wens en dat was afkoelen in een zwembad! Als toetje van deze alweer ontzettend fantastische dag, weer drie Walibies (kleine kangeroos) en weer een mama met een baby'tje in haar buik. Heel stilletjes staan kijken en ja hoor, de kleine kwam er helemaal uit, zoooooooo leuk!! Jammer geen camera bij me. Wat later met camera weer een hele poos gekeken maar nu kwam de kleine er niet meer helemaal uit. Wel weer ontzettend genoten. Jan staat nu het eten te doen en die gaat straks dit verhaal op de site zetten met wat mooie foto's. Ik ga de boel vast inpakken om morgen weer aan ons volgend avontuur te beginnen.
Wil nog wel even zeggen dat we het ontzettend leuk vinden om jullie berichtjes te lezen!!

  • 30 Oktober 2010 - 06:14

    Rincke:

    VET

  • 30 Oktober 2010 - 07:24

    Thesa:

    SUPER VET!

  • 30 Oktober 2010 - 07:30

    Jolanda:

    Ik zie ik zie wat jij niet ziet...een gebouw in de vorm van een krokodil. Prachtige foto's weer en wat een belevenis zo onverwachts een vlucht maken. Schattig die Skippy met zo'n kleintje, wat mooi dat het daar gewoon vrij ij de natuur leeft, eigenlijk niet te geloven. Veel plezier vandaag nog en op naar de volgende belevenis, dikke kus voor allebei van mij, Jolanda

  • 30 Oktober 2010 - 08:34

    Wiepke:

    Genieten van de foto's en de verhalen. Misschien toch maar heel hard gaan sparen.

  • 30 Oktober 2010 - 10:04

    Dennis Tineke Mike:

    wauw
    ik heb er bijna geen woorden voor wat ik allemaal lees en zie.bij schuurman worden ze al gek van alle verhalen wat ik ze vertel.ik laat dan ook gretig de foto's zien
    edith had je geen enkeltje willen boeken en dan zo boven die mooie natuur met je parachute uit willen springen???
    groetjes ons

  • 30 Oktober 2010 - 15:30

    Susan:

    Dear Jan and Edith;
    I am loving your trip photographs. They are so lovely and interesting.(Susan)
    We must let you know that Deanna passed away yesterday, Friday, October 29. She had a good day, an evening meal with her relatives and then quickly and gently left.
    she still seems to like Reiki, where ever she is now.
    Susan (writing) and Walt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Edith & Jan

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 121584

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 01 Februari 2014

'HUWELIJKS-CRUISE'

07 Maart 2013 - 13 Maart 2013

effe NEW YORK

25 September 2012 - 02 Oktober 2012

DAHAB EGYPTE 2012

15 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Canada & Alaska

13 April 2012 - 22 April 2012

PADI IDC Zandvoort

04 Mei 2011 - 13 Mei 2011

Bonaire 2011

19 Oktober 2010 - 24 November 2010

Australie 2010

Landen bezocht: